Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har ju ytor av asfaltkrossen som inte använts annat än av oss tvåbeningar att gå på, efter våren/sommaren var det asfaltbeläggning. Om än inte slät.
Är det någon som provat en typ av "matta" som är som ett galler och av plast tror jag. Man lägger den på utsatta ställen och marken ska bli stabil. Används också som förstärkare under fordon. Dessa mattor har jag sett i typ Nordpost och Bole tror jag.
Här har vi problem med alldeles för mycket snö, men av 2 onda ting så väljer jag snön.
Mycket intressant förslag! Jag hittade en beskrivning på stabiliseringsmattan hos Nordpost. Det borde ju faktiskt kunna fungera.
Vet du om den ska läggas "ovanpå" leran och bara klämmas ner, eller ska den grävas ner en bit?
Byt hage!
man får inte ha hästar i leriga hagar enl lag!
Har du otur kommer myndigheterna på dej..
jag använder mina sommarhagar nu ..
har snart använt upp alla sommarhagarna (och förstört dom) pga den nya lagen.
En av våra grannar körde ut sin gödselhög i hagen, det blev torrt! Men det är en nödlösning, hästarna kan få mugg o allt möjligt tråkigt i hovarna av att stå på gödsel, men å andra sidan, så får dom nog det av att stå i lervälling upp till knäna också.
kolla du priset......................
Markytor som är hårt belastade av
hästarna ska vara dränerade eller
naturligt ha motsvarande egenskaper.
Mark som belastas hårt av hästar blir
snabbt söndertrampad om underlaget består
av matjord, lera, träck etc. Hästarna tvingas
då trampa runt i gyttja vilket predisponerar
för hudinfektioner, hovproblem m.m. Om
hästarna utfodras på marken blir fodret
dessutom förorenat.
våra hagar är drenerade, men i ÅR hjälpte det inte...
Står inget om att det är förbjudet att ha dem där så länge de inte far illa. Eftersom vi även alltid mockar dessa hagar när det är möjligt har vi på det viset minimerat bakterie mängden som resulterar i ev hudinfektioner. Ingen av dessa hästar har mugg eller dyl.
De har lera precis över kotan, inte mer!
Hur många har inte det i dag?
Det står vatten på vissar delar av hagen, men hästarna trampar inte djupare där...
Har de här pga att jag vill ha dem i GRÄS hagar till sommaren och inte i ökenlandskap.. Men detta året har ju varit extremt!
Myndigheterna är välkommna.... hästarna är i tipp topp skick!
Skulle de farit illa, med div hudåkommor, hade vi klart ändrat på hagarna, men nu får de snällt gå där!