Dermosol=Horsol?

sthu

Trådstartare
Skulle beställa Horsol inför eksemsäsongen. Beställer flera flaskor direkt från N-vet, blir billigare så. Men så såg jag något som heter Dermosol. Innehållet verkar vara precis det samma som i Horsol (dvs salicylsyra och propylenglykol), fast i sprayflaska istället för pipettflaska.
Jag vet inte riktigt om jag tror att det är enklare att använda än Horsol.. Det var visserligen lite billigare så man kan ju alltid hälla över i Horsolflaskan :D

Någon som vet något om vad detta är? Kanske rent av testat?

Sv: Dermosol=Horsol?

Fast svagare verkar det som, sen ställer jag mig lite frågande om det är så enkelt att få ner detta i sprayform, i varje fall man och svans.

Sv: Dermosol=Horsol?

Ja, det borde nästan vara svagare med tanke på priset.. Hittade inga procentsatser på Horsolet.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 757
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 990
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·
Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: Nomsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur