Deräktigt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare apelsin
  • Startdatum Startdatum
A

apelsin

Hej! Kan nån hjälpa mig? Jag har ett sto som är deräktig hon har nu gått 345dagar dom senaste 2 dagarna har tempen gått upp och ner är det normalt :confused: Har alldrig haft ett deräktigt sto förut så jag blir lite förvirrad när hon gör så här. Sen undrar jag om det finns något sett att se när det börjar bli dax.
Tacksam för alla svar. :bow:

Sv: Deräktigt sto

Tempen på mitt sto hoppar också upp och ner dom sista dagarna. Har hon fyllt upp ända ut i spenarna med mjölk? Bäckenbanden, på varsinn sida om svansroten är dom släppta?

Brukar testa att mjölka ur någon droppe från varje spena 1-2 ggr om dagen för att se vilken färg det är på mjölken. När den är vit är det ca 24-48 timmar kvar till fölning. Hoppas det går bra och att du snart skriver att du fått en liten guldklimp. Håller tummarna.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 838
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: animalasia
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen