Deräktigt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare apelsin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 829
A

apelsin

Hej! Kan nån hjälpa mig? Jag har ett sto som är deräktig hon har nu gått 345dagar dom senaste 2 dagarna har tempen gått upp och ner är det normalt :confused: Har alldrig haft ett deräktigt sto förut så jag blir lite förvirrad när hon gör så här. Sen undrar jag om det finns något sett att se när det börjar bli dax.
Tacksam för alla svar. :bow:

Sv: Deräktigt sto

Tempen på mitt sto hoppar också upp och ner dom sista dagarna. Har hon fyllt upp ända ut i spenarna med mjölk? Bäckenbanden, på varsinn sida om svansroten är dom släppta?

Brukar testa att mjölka ur någon droppe från varje spena 1-2 ggr om dagen för att se vilken färg det är på mjölken. När den är vit är det ca 24-48 timmar kvar till fölning. Hoppas det går bra och att du snart skriver att du fått en liten guldklimp. Håller tummarna.

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 310
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 386
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 146
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka