Deppig shettis

L

LindavCindy

Jag har en shettis gär hemma vid namn Ida. Alltid innan nu har hon varit snäll glad och pigg. Men nu plötsligt har hon börjat bli slö när man rider henne, går långsamt i hagen och "släpar" benen efter sej, hon hostar ofta, ligger ner i hagen nästan jämt, och är alltid utanför dom andra nu har desutom min andra häst börjat jaga iväg henne ibland hon som alltid brukar vara världens snällaste. Vätrinären har vart här men hittar inget fel på henne, men har nån här haft samma problem eller vet vad det är för nått?

Sv: Deppig shettis

Hoppas veterinären tog prover. Tycker inte det låter som pållan är deppig utan sjuk på något vis

Det problemet uppstod när en av mina hästar blev sjuk, fick en infektion. Sen låter det inte bra med hosta och att pållan är trött, personligen skulle jag göra en bättre utredning och kolla både hjärta och lungor samt luftvägar.

Min shettis är oxå lite trött nu. Hon blev lite sen i pälsavfällningen, hon har precis slutat brunsta (många nya hästar=låånng brunst) och nu då uppepå allt så håller hon på att byta tänder, den lilla stackarn.
Hon är jätte-trött!!
Men med din lilla så verkar det vara något annat.
Tog vet blodprover på henne??
Hon kan ha en infektion på gång.
/ Jenny.

Hon hade fång, hon hade fått en ganska kraftig inflammation och svullnade i hela kroppen. Hon fick voltaren och gå på magrare bete. Efter några veckor blev hon bra igen. Tack för alla svar.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 270
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 980
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 192
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat