Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

AH, man kan ju säkert hitta nån skräddare här i stan... :) eller sätta i massa små hyskor... haha... om jag ska lägga dyra pengar på dragkedja så ska tröjan va perfekt och det är den inte... :D

Jag älskar de med dragskedja, gärna sådan som går att dra upp från båda håll .

Var ute och red Snorri igår eftersom det var kramsnö.
Han fick lära sig det svåra momentet "gå rakt fram men titta åt olika håll och helst böja lite på kroppen också". Gick bra åt ett håll i taget, väldigt svårt att förstå att man kan göra samma åt andra hållet. Jag fick göra väldigt tydlig vridrörelse ända från bäckenet och upp - kände mig som en mask på metkrok ungefär - men till sist förstod vi varandra på ett ungefär.
Det blir säkert bra med mer träning.

*KL*

Laukur har haft tre dagars julledigt men idag tog vi en tur och jisses va pigg!:p Han bjöd på både lite bock och lite bakutspark haha, buse!

Fokuserade på att han skulle va lugn och hyffsat avslappnad när jag började be honom om tölt, han har spänt sig och stressat så mycket när det vankats tölt det sista så vi fick backa lite nu och bara ta det lugnt och det gick bra idag! Tillslut så försökte han själv hålla krav tölten och inte springa på och tappa till trav så jag va sååå nöjd med honom :)

Enligt viktbandet väger han nu 384 kg så snart får han inte gå ner mer!

Köpte mig ny ridhjälm idag så det invigdes, supernöjd! Min första lättviktshjälm och jag älskar den redan :)

Äntligen skodd med fyra brodd och sula...Härligt ... Nu är det slut på ledigheten.

Kl.

Jorunn har fått en liten slapparvecka kan man väl säga 3 dagars ridning bara resten skön vila=)

Carla: Tackar! Hon har vuxit till sig bra under det senaste året.

*kl*

Mina hästar busade igår. Det var mest fart i gammelgubben Filipus som blir hela 22 år nästa år.. :eek:

Film på bushästarna: http://youtu.be/loMl4lY2OhU

bofbus1.jpg

bofbus2.jpg

bofbus3.jpg

bofbus4.jpg

:love: :love: :love:

Oj vad mycket snö ni har!
Vi hade ca 15 cm men nu har vi modd... och en god början till skridskobana på gårdsplanen och där hästarna vandrar mest.

Igår var en till kramsnödag, så Snorri fick ut och jobba igen. Trevligt. Han är riktigt pigg och glad, men reglerbar.
Har inte förstått det där med eftergift riktigt än, men det kommer.

Åh här finns inte en snöflinga!
Haft lite isigt några dagar men nu har de regnat å blås så man skulle kunna tro att våren är på G!

Jag vill ha massor med snö!!

Kl..bläää har gått å blivit förkyld, typiskt lagom till nyår, sitter på tågstationen å inväntar tåget som är 3 Tim försenat. Buke är perfekt tidsfördriv:D fick hem mitt paket Jag beställt, köpte ny hjälm för min förra va för stor, upptäckte dock att det medföljde skumgummi man kunde klistra på insidan av hjälmen...såååå jag gjorde det på min förra hjälm så nu sitter den hur bra som helst:D. Köpte 2 par snabbandage samt ett ursnyggt skrittäcke å 3 par ridbrallor å handskar. Så nu har jag ridbyxor så jag klarar mig hehe men fick gör 99 kr paret så kunde inte låta bli:) jorunn vilar året ut de behövs efter ridveckorna meinen

Kl

Idag har jag ridit Andi med hans nya sadel! Vi har köpt en begagnad Startrekk Dressage, bomlös sadel. Det funkade bra förutom att den är enkelkåpad o jag hatar att ha stiglädren på utsidan! Det skavde... Men jag får ju vänja mig och köpa nya bättre stigläder. Har ni några bra tips?

wpid-dsc_0896.jpg

Har även ridit Kveikja i paddocken samtidigt som Mathias red vigdis. Han tycker Viggan är en riktigt rolig häst! O Kveikja var duktig. Har varit en härlig söndag, kul när jag får med mig min kära sambo på både ridturer, träning och stalljobb!

Kl

Här inne var det dött...;) ungefär lika dött som med min egen häst och ridning. Har varken haft ork eller tid att rida i december, hoppas på igångsättning nu i januari och förhoppningsvis är vi startklara för nån lättare tävling när det drar igång!:laugh:
Vilar ni andra oxå era hästar?

Jag har så sakteliga börjat dra igång min 01:a efter lång välbehövlig vila för hennes del. Äntligen ligger hon bra i hull och vilan har gjort mycket gott både i kropp och själ för henne.

08:an skickar jag iväg på träning till en i Sverigeeliten för ev avelsvisning. Hon åker nu i januari. Åker iväg med henne vecka fyra och hon kommer oavsett för träning/utbildning om hon kommer visas eller ej stanna till i mitten/slutet juni. Kommer bli tomt :cry:

Iom att 08:an skickas iväg och att min nuvarande stallägare meddelade under hösten att hon ska flytta till en mindre gård så kommer 01:an gå kvar där hon vilat till antingen i sommar när 08:an kommer hem eller om de kommer gå kvar på bete för att tidig höst flytta in hos grannen till tidigare stallägare.

Första delen av året kommer för min del handla mycket om att jobba med 01:ans. Bla den pass som hon visade sig ha i år.

Så det är en del förändringar på inrull på många sätt, bara en häst tex och nu ett annat fokus och så rent praktiskt då. Under hösten har jag dessutom haft en dressyrryttare som ridit 08:an någon dag i veckan. Ev. kommer hon fortsätta med det när hästen är tillbaka igen, men det beror lite på.

Laukur ska få vila de två sista veckorna i januari har jag tänkt mig. Vi ska på kurs till helgen och efter den vill jag träna på det vi kommer få göra där och sen ska han få vila lite, det är han van! :)

*KL*

Gruvar mig inför ikväll....första nyår som hästarna är här hemma hos oss och jag vet inte riktigt hur mycket som skjuts just här. Laukur har aldrig brytt sig nåt värre om det men Garpur är visst lite rädd. Hoppas Laukur är så lugn som jag säger så kanske det smittar av på Garpur :)

Den som är värst rädd är hunden, han får verkligen panik! Vi ska till några vänner i närheten på mat ikväll, sen åker jag hem och håller koll på djuren innan 12 slaget.

Ja, fy vad dessa smäller ställer till det:devil: min -08 bryr sig inte alls, är spänd på att se hur de två små reagerar :cry: tyvärr så är två av våra border collies lite berörda, men inte så farligt, går att avleda med tv och musik. Men vi har en som blir helt vettskrämd av det :( hoppas de tre valparna inte blir skrämda... Sen har vi fyra stycken som inte alls bryr sig :bow: det är ett skit med dessa smällare, ok om de bara fyrar av vid 12-slaget, men det ska ju skjutas ett par dagar innan och efter också :mad:

För min del har det varit lite paus kring julen, men borde börja komma igång igen. Blev bara så bortskämd med att kunna ta mig till stallet på fem minuter, att det drar ner på motivationen nu när jag måste köra en halvtimme... Så har det nu dessutom gått från att vara -15 grader till +2 :( Så det är slaskigt och halt överallt.
Var dock igår och red en liten stund och det var en MYCKET pigg häst ;) Tror nog att det var bra för Dimma också med en liten paus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka