Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
Kl
Är omotiverad just nu. Funderade över det ikväll. Dels har har ju 01:an hittat traven, äntligen, så känner mig vilsen i vad jag ska göra. Fast det såklart finns massor att göra, men ska på kurs nästa lördag så där kommer jag förhoppningsvis få input och idéer.
Sen, ha ha, det tar aldrig slut. Tror jag luften gick ur mig efter att ha lämnat Spöket, 08:an, hos Gummi den 20 januari. Träningsschemat för henne har under hösten och vintern varit genomtänkt i minst detalj för att hon skulle vara så väl förberedd som möjligt inför träningen hos Gummi.
Och sist men inte minst; vintern som aldrig går över.
Ja, förändringar kan ändra motivationsgraden.
Jag är för närvarande minst lika "taggad" och galen som vanligt.
Isa har i och för sig vilat senaste veckan - av olika skäl blev det ganska lite ridning. Kramsnö, foderleverans, lade tiden på att verka hovarna på några unghästar och så vidare.
Men nu är det helg och jag brinner av ridlust.
Isas tölt börjar ju lossna och det blir så roligt då. Jag har ganska goda idéer om hur jag ska jobba vidare, både på tölten och traven.
Barmi hittade trav för en vecka sedan och jag blev salig - men får se om det håller i sig (han reds enbart av min kompis den här veckan och det blev ingen trav men däremot helt ren höger galopp: hon och jag verkar vara sneda på olika sätt vilket är utmärkt).
Karl har sprungit som en tok när Aldar kom, och rör sig helt rent i trav i hagen trots att han sprungit sig svettig på mjukt underlag som ger sig, vilket är jätteroligt och talar för att han kommer att hålla för ridning (jag har varit och är fortfarande lite bekymrad över det).
Dagmar rör sig riktigt hyfsat i fyra gångarter med överraskande fin aktivitet fram trots täcke.
Snorri är bara söt och go...
Aldar har kommit på att jag är en ganska praktisk varelse som ger mat hela tiden och det går bra att komma springande till mig för man får antagligen mat och åtminstone blir man kliad under manen och i pannan och det duger det också.
Och nu under helgen får jag hit en fyraåring som jag ska rida in och träna åtminstone under våren, vet inte hur länge hon ska vara kvar här för träning. Ska "byta" bort Dagmar så länge så min kompis och jag byter unghäst med varandra. Min blir förvarad, hennes blir tränad och vi är glada båda två.
Och Lukas, nordisen, går så bra så jag blir tårögd. Visst finns det en hel del kvar innan han är färdig för att på riktigt slåss om placeringarna på B-nivå i westernridning (nationell nivå) men han duger för start på den nivån och kommer att ta sig igenom mönstren dock på ett långt från utmärkt sätt. Det blir jag också "hög" av.
Så för mig är inspirationen på topp!