Men åhhh, vad blev det?
I går kväll var Dante nära ögat. Men det gick inte på denna hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åhhh, vad blev det?
Manic MelvinFörslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.
Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Little Leia, Dazzling Dahlia, Fantastic Franz etc.
Förslag? Alltid kul att höra andras
Manic Melvin
Mad Max
Messy Messi
Men ja, några adjektiv som jag gillar
Maleficent
Mangnetizing
Marble
Martian
Masterminding
Maximasing
Melodious
Melodramatic
Mesmerising
Minimised
Misty
Mariga Mary ("man kallar'na så, Mariga Mary som ingen grabb rår på"). Kom bara att tänka på Robban BrobergFörslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Det är sannolikt fyra stycken och alla ska börja på M. De flesta vanliga namn som Molly, Maja osv går bort men gärna tant/gubbnamn då det passar bra till skäggiga hundar. Annars gillar jag mycket engelsk-klingande namn också. Gärna lite ovanligare också.
Det ska vara ett engelskt adjektiv på samma bokstav framför namnet som till exempel:
Så är det ju ibland - en hund kan liksom ha sitt namn vad en själv än tänkt från börjanHappy. Jag vet inte varför jag känner som att jag måste ursäkta mig det är bara inte en typ av namn jag har på "listan", men det var hans namn (jag testade och han valde det och det kändes bra).
Förslag till en kull med dvärgschnauzervalpar önskas! (Peppar/salt)
Scilla är fint och ligger bra i munnen. Och fast det är a på slutet så är det inte likt Humla.Skulle inte Blomman eller blomnamn kunna passa?
Typ Scilla, Spirea, Lilja, akleja, Fibbla, Klöver, malva, Vallmo eller Tuja
Mumlan är annats ett fint namn, det var mitt sätt att säga humlan när jag var liten , även om det ju är ett br program också såklart (om inte mymlan var bra så kanske mumlan är bättre)
Ok.
Bring it on.
Mastifftik. Mamma Qrossa, pappa Scooby.
Vår äldre tik heter Humla så gärna inte likt det i uttal. Gärna svenskt.
Vill ha förslag på insekts-tema med ordet bug i
Ladybug är givet, men sen då
Assassin BugVill ha förslag på insekts-tema med ordet bug i
Har nyss gått igenom hela tråden (ja, hela!) för lite inspiration. Nu vet vi ju att vi faktiskt får hem en tik, till min överraskning. Vi trodde ju verkligen det skulle bli en hane och då hade vi bestämt oss för att det skulle bli en Higgs.
Finns så många spännande förslag i tråden men vi tror att det kanske blir en liten Lumi.
Vill ha förslag på insekts-tema med ordet bug i
Hahahaha, den va klockrenIcebug
Jag vet det är ett svårt tema, men det är av en anledning - nämligen för att få in lite av tikägarens kennelnamn i namnenBug är ju en generell insekt, så du har målat in dig lite i ett hörn där.
Lady bug är typ den enda jag kommer på som enskild insekt utöver bed bug, assassin bug beskriver en hel familj. Green vegetable bug är kanske inte ett bra namn? Mealybug? Swan plant seed bug?
Jag vet det är ett svårt tema, men det är av en anledning - nämligen för att få in lite av tikägarens kennelnamn i namnen
Men får fnula på detta, för än finns tid kvar och allt ska gå bra först Egentligen är det viktiga att ordet bug kommer med, men egentligen behöver det inte vara "riktiga" insektsnamn - utan kan lika gärna vara låtsasnamn
Den va oxå supersötJitterbug