Den stora namntråden

Ett hannamn får gärna låta bra på Norska (Bergen där de har en speciell dialekt). Hunden är tänkt som räddningshund så ett lätt och rappt namn att använda.
Nu är detta iofs bara stamtavlenamn så folk kan ju ändå döpa om dom men endast tre hundar har fått nya namn vilket är kul.
 
Ett hannamn får gärna låta bra på Norska (Bergen där de har en speciell dialekt). Hunden är tänkt som räddningshund så ett lätt och rappt namn att använda.
Nu är detta iofs bara stamtavlenamn så folk kan ju ändå döpa om dom men endast tre hundar har fått nya namn vilket är kul.
Drummel :D Låter nog bra på både svenska och norska :p
 
Ett hannamn får gärna låta bra på Norska (Bergen där de har en speciell dialekt). Hunden är tänkt som räddningshund så ett lätt och rappt namn att använda.
Nu är detta iofs bara stamtavlenamn så folk kan ju ändå döpa om dom men endast tre hundar har fått nya namn vilket är kul.

Diar
Didrik/Diderik
Dirk
 
Ett hannamn får gärna låta bra på Norska (Bergen där de har en speciell dialekt). Hunden är tänkt som räddningshund så ett lätt och rappt namn att använda.
Nu är detta iofs bara stamtavlenamn så folk kan ju ändå döpa om dom men endast tre hundar har fått nya namn vilket är kul.
Jag är värmlänning, ungefär samma sak. :D
 
Ett hannamn får gärna låta bra på Norska (Bergen där de har en speciell dialekt). Hunden är tänkt som räddningshund så ett lätt och rappt namn att använda.
Nu är detta iofs bara stamtavlenamn så folk kan ju ändå döpa om dom men endast tre hundar har fått nya namn vilket är kul.

Dumle!
Dag
Delling
Digby
Dreng


Sen kommer ju Doris, Dagny, Dagobert och Döden att gilla sitt syskon oavsett.
 
Ett hannamn får gärna låta bra på Norska (Bergen där de har en speciell dialekt). Hunden är tänkt som räddningshund så ett lätt och rappt namn att använda.
Nu är detta iofs bara stamtavlenamn så folk kan ju ändå döpa om dom men endast tre hundar har fått nya namn vilket är kul.
Dyrk gillar jag eller Dragg
 
Dacke
Dakka
Dante (heter iofs min brorson)
Dansa
Dimma
Dima
Ditt och Datt :p
Diva
Dilbert
Doglas
Dyrka
Dunk
Dunder
Durax
Dunder
Dritten :D
Drama
Dott

Va jag lite seriös nu ;)
 
Demon
Druzilla
Dodo
Daphne
Dachsie
Duchess
Dunderblixten :angel:
Dizzy
Deacon
Deadeye
Digger

Disney är en guldgruva när det gäller hundnamn. :D
 
Dacke
Dakka
Dante (heter iofs min brorson)
Dansa
Dimma
Dima
Ditt och Datt :p
Diva
Dilbert
Doglas
Dyrka
Dunk
Dunder
Durax
Dunder
Dritten :D
Drama
Dott

Va jag lite seriös nu ;)
Dritt betyder skit på Bohuslänska och vissa Norska dialekter så med tanke på var vi bor passar jag på det.

Dakka gillade jag!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 772
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 248
Senast: IngelaH
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 023
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 809
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp