Den onämnbara lösningen - Buke-style

För min del är det rätt så oväsentligt hur främmande människor som jag aldrig kommer bli vän med uppfattar mig oavsett om det är på nätet eller irl.

Med det sagt, så känns det lite fel med en tråd som känns helt upplagd för att peka ut folk i stil med att tala om för nån specifik att "du uppfattas som bitsk/bitchig/påstridig/opåläst eller what ever och det vore bättre om du... för då skulle folks uppfattning om dig bli bättre"

Ja alltså jag ser ingen poäng alls med tråden. Ska jag börja tagga random nick och säga vad jag tycker om dem?
För min del är det rätt så oväsentligt hur främmande människor som jag aldrig kommer bli vän med uppfattar mig oavsett om det är på nätet eller irl.

Med det sagt, så känns det lite fel med en tråd som känns helt upplagd för att peka ut folk i stil med att tala om för nån specifik att "du uppfattas som bitsk/bitchig/påstridig/opåläst eller what ever och det vore bättre om du... för då skulle folks uppfattning om dig bli bättre"
Vi hade ju en sån tråd på Buke för några år sedan, där någon påpekade att jag var väldigt bitsk och aggressiv:rofl: Det var dessutom någon random person som jag inte ens kom ihåg att jag nånsin diskuterat med.

Fast jag tror att den tråden handlade om vilka bukefalister man skulle vilja träffa irl.

EDIT det var inte nån random bukefalist, det var visst @martha :D

Vi hade ju en sån tråd på Buke för några år sedan, där någon påpekade att jag var väldigt bitsk och aggressiv:rofl: .

I mitt fall är det så att what you see is what you get. Jag är således precis likadan irl som på nätet till en del människor stora förtjusning och till andra människors stora fasa :D Like it or leave it liksom, för jag gillar den jag är :love: och har noll och inga planer på den lobotomi som skulle krävas för större personlighetsförändring :angel:

Jag tror att vissa på nätet (inte nödvändigtvis här), är stora i käften online men mesiga IRL. Jag är defintivt motsatsen till detta.
Jag tror faktiskt inte det. Alltså en gång träffade jag en bukefalist som sa nåt i stil med att "oj, du är ju inte alls särskilt läskig i verkligheten..?". Och då tänkte jag i mitt stilla sinne att men herregud, när man träffar nån och småpratar är man väl såklart trevlig? Eller? Det betyder ju inte att jag inte är precis lika jävla jobbig IRL i en diskussion. Alltså nu tycker ju inte jag att jag är jobbig men tycker man att jag är jobbig här tycker man nog lika illa om mig i verkligheten. Det betyder ju inte att detta är något man märker av på en gång när man träffar mig eftersom jag har nåt så trevligt som hyfs :D.

Jag tror faktiskt inte det. Alltså en gång träffade jag en bukefalist som sa nåt i stil med att "oj, du är ju inte alls särskilt läskig i verkligheten..?". Och då tänkte jag i mitt stilla sinne att men herregud, när man träffar nån och småpratar är man väl såklart trevlig? Eller? Det betyder ju inte att jag inte är precis lika jävla jobbig IRL i en diskussion. Alltså nu tycker ju inte jag att jag är jobbig men tycker man att jag är jobbig här tycker man nog lika illa om mig i verkligheten. Det betyder ju inte att detta är något man märker av på en gång när man träffar mig eftersom jag har nåt så trevligt som hyfs :D.
Nämen precis! Och syns man ofta till i trådar om politik, men sällan eller aldrig i lektrådar, så ser ju folk en helt annan sak.

Jag tror jag nog kan uppfattas olika ungefär som @Shetlandskusk säger, eftersom jag har svårt att formulera mig i tal. Det går långsamt och blir lite tokigt emellanåt (pga ett bra tag med afasi som är mkt bättre nu men jag lär aldrig komma tillbaka till nivån innan), men i skrift kan jag skriva normalt fort och inte minst sudda när det blir galet. Så jag tar förmodligen mer plats i skrift än i tal helt enkelt för att det ena är mycket svårare för mig, men det är mycket möjligt att det skulle kunna tolkas som att jag är feg av mig irl. Så är inte fallet, men det kan ju vara svårt för andra att veta...

Jag tror dock att det inte är så vanligt att folk skriver saker i vanliga diskussioner som de skulle vara för "mesiga" för att säga irl, jag kan tänka mig det i "kasta skit på varandra"-gräl men sådant är vi ju rätt förskonade från här. I en normal diskussion, varför skulle man vara någon annan, tänker jag? Sen är det ju som du säger i viss mån olika sociala situationer, diskussionerna här är ju ämnesstyrda på ett helt annat sätt än de vanligen är ute i verkliga världen plus att man skalar bort en massa runtomkring-prat, så strukturen blir en annan. Men jag tror inte människorna oftast är det.

Jag kan skriva under på stor i käften online men mesig IRL jag också. Men jag kan väl inte direkt påstå att jag ser något dåligt i det som folk vill få det att låta som ibland, när folk vill få det till att man inte kan stå för sina åsikter eller så, att man liksom tuffar till sig bakom en trygg skärm eller att man är ett troll.

Personligen är jag blyg och tenderar att inte få en syl i vädret så tendensen IRL blir att jag är tyst helt och hållet, alternativt att jag säger vad jag tycker men därefter inte får chans att argumentera för min åsikt då jag körs över för lätt. Online är det inte lika lätt att köra över, avbryta eller överrösta på samma sätt som IRL vilket för egen del helt enkelt gett mig bättre möjligheter att kunna diskutera ganska fritt och att faktiskt höras. Åsikterna och argumenten är desamma alldeles oavsett.

För övrigt anser jag att folk ska sluta dissa trådstarten och haka på den istället så jag får en ursäkt till att poppa popcorn :p
Ja alltså jag har en riktigt bra en. Men jag tror att tråden skulle explodera, sen skulle jag antagligen få en varning, och sen skulle tråden låsas. Så jag låter bli. Men jag kan GARANTERA att minst fem andra bukefalister tänker på samma sak som jag...

Nämen precis! Och syns man ofta till i trådar om politik, men sällan eller aldrig i lektrådar, så ser ju folk en helt annan sak.
Jamen exakt.

Jag tror jag nog kan uppfattas olika ungefär som @Shetlandskusk säger, eftersom jag har svårt att formulera mig i tal. Det går långsamt och blir lite tokigt emellanåt (pga ett bra tag med afasi som är mkt bättre nu men jag lär aldrig komma tillbaka till nivån innan), men i skrift kan jag skriva normalt fort och inte minst sudda när det blir galet. Så jag tar förmodligen mer plats i skrift än i tal helt enkelt för att det ena är mycket svårare för mig, men det är mycket möjligt att det skulle kunna tolkas som att jag är feg av mig irl. Så är inte fallet, men det kan ju vara svårt för andra att veta...

Jag tror dock att det inte är så vanligt att folk skriver saker i vanliga diskussioner som de skulle vara för "mesiga" för att säga irl, jag kan tänka mig det i "kasta skit på varandra"-gräl men sådant är vi ju rätt förskonade från här. I en normal diskussion, varför skulle man vara någon annan, tänker jag? Sen är det ju som du säger i viss mån olika sociala situationer, diskussionerna här är ju ämnesstyrda på ett helt annat sätt än de vanligen är ute i verkliga världen plus att man skalar bort en massa runtomkring-prat, så strukturen blir en annan. Men jag tror inte människorna oftast är det.
Ah, tänkte inte alls på att såna omständigheter kunde föreligga. Dumt av mig. Likaså som med @gul_zebra . Givetvis kan visa saker gör att man uttrycker sig annorlunda eller att man är tystare IRL utan att man för den sakens skull är "feg" (ett uttryck jag avskyr i såna här diskussioner, herregud, ibland vill eller orkar man inte dra igång en diskussion, det gör en inte feg).

Ja, strukturen blir väldigt annorlunda. Atmosfären är ju också väldigt annorlunda mot i verkliga livet. Men jag tror som du, folk är här inne som folk är mest IRL också.

Jag är nog mindre taggig online än IRL :D fast det är ju svårt att säga, jag har egentligen ingen aning om hur jag uppfattas online. IRL har jag väl fått höra ett och annat :grin:

Jag är dock tämligen väluppfostrad (tack mamma och pappa) så om jag ska bli riktigt otrevlig måste jag bli rejält provocerad. Då är jag inte trevlig någonstans.

För övrigt har jag inte gett upp popcornen ännu @em-pirre :D

Jamen exakt.

Ah, tänkte inte alls på att såna omständigheter kunde föreligga. Dumt av mig. Likaså som med @gul_zebra . Givetvis kan visa saker gör att man uttrycker sig annorlunda eller att man är tystare IRL utan att man för den sakens skull är "feg" (ett uttryck jag avskyr i såna här diskussioner, herregud, ibland vill eller orkar man inte dra igång en diskussion, det gör en inte feg).

Ja, strukturen blir väldigt annorlunda. Atmosfären är ju också väldigt annorlunda mot i verkliga livet. Men jag tror som du, folk är här inne som folk är mest IRL också.

Jag tror att jag är ungefär likadan på buke som irl. Sen försöker jag att inte skita där jag äter, och så vidare. Jag äter inte på buke, så jag brukar skita litegrann här.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 019
· Visningar
33 175
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 837
Senast: Rosett
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar