Sv: Den nya Fjordhästtråden!
Har också en 09 henne rider jag på vanliga 3 delade bett, 3 delat för att jag inte är så förtjust i 2 delade.
Funkar bra på henne hon har inte hunnit blivit så stark i ridningen än.
Sedan har jag en 12 åring som jag rider på 3 delat babypelham och 3 delat kimblewick (hon hatar stång ).
Har mer eller mindre gett upp vanliga bett på henne.
Ju mer hon rids ju starkare blir hon och dom funkar jättebra på henne.
Fick tips av ridläraren att göra mycket halter och det funkar för stunden, men efter ett tag så blir hon stark igen.
Det är ingen olat utan hon bara är sådan så väldigt pigg och vill så mycket.
Det din hovlsagare menar tror jag är att kallblod naturligt är starka och det behövs krafter om man ska orka rida dom.
Har någonstans hört också att ju fler brytpunkter ju skarpare bett,så varför inte prova ett 3 delat ?
Även om det blir lite skarpare så ska det ändå vara snällare för munnen.
Har också en 09 henne rider jag på vanliga 3 delade bett, 3 delat för att jag inte är så förtjust i 2 delade.
Funkar bra på henne hon har inte hunnit blivit så stark i ridningen än.
Sedan har jag en 12 åring som jag rider på 3 delat babypelham och 3 delat kimblewick (hon hatar stång ).
Har mer eller mindre gett upp vanliga bett på henne.
Ju mer hon rids ju starkare blir hon och dom funkar jättebra på henne.
Fick tips av ridläraren att göra mycket halter och det funkar för stunden, men efter ett tag så blir hon stark igen.
Det är ingen olat utan hon bara är sådan så väldigt pigg och vill så mycket.
Det din hovlsagare menar tror jag är att kallblod naturligt är starka och det behövs krafter om man ska orka rida dom.
Har någonstans hört också att ju fler brytpunkter ju skarpare bett,så varför inte prova ett 3 delat ?
Även om det blir lite skarpare så ska det ändå vara snällare för munnen.