Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Sv: Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Jag vet inte hur många av er som varit i NY, man det kryllar inte precis av westernbutiken där. Det är nog lättare att hitta en dalahäst där än en westernsadel.

när det var aktuellt för mig (2003) hade jag hittat min sadel i en butik lite utanför NY så det var perfekt. Jag hade tänkt ta en bil, räknade dock med att det skulle kosta en del med alltihopa. Det är inte gratis med mat och uppehälle även om det är en kort visit, så jag beställde hem den istället. Men man hade ju vart en upplevelse rikare.

Det gäller självklart att man vet vart man ska innan man bokar :idea:

Däremot var jag i CA o där fanns LOADS med utrustning, men det är ju CA också.

go for it! Kanske svårt dock att avgöra om en sadel passar med en avgjutning. Beställde faktiskt hem en sån där en gång från US som går att använda gång på gång. Jag kommer inte ihåg vad den hette nu men man hade den i ugnen så den mjuknade och sedan lade man den på hästryggen.

Ja jag "använde" aldrig den (snacka om överambitiös eller :rofl: ) jag provade sadel på vanligt vis istället. Men jag tror det är svårt med sånt där, att det blir bra, men vad vet jag?

Pengar ja, alltid ngt som fattas :p

Ja det bästa är ju att testa sadeln på vanligt vis men jag tänkte att man kunde ta med sig en avgjutning till ett ställe med många sadlar och testa så man kan ta hem dem som verkar vara bäst och prova så slipper man ju släpa hem 25 tunga sadlar (bara släpa omkring på en klumpig avgjutning:angel: :rofl: )

Ja, det är ungefär så jag tänker...har egentligen inget emot Rosa som färg...men det är ju en modeflyga och jag skulle nog tröttnat lätt på att ha det jämt...
Bättre m en färg på sadel/träns, så kan man ju byta allteftersom, vad man känner för o ha...

Ja det är sant. Fast im itt fall så är det inte bara en modefluga, jag har älskat rosa i många år, fast iofs så kan man ju ändå tröttna till slut. Det är ju iaf opraktiskt med rosa sits om även om man inte tröttnar, man vill kanske ha variation och då är man ju lite låst om sadeln är rosa...

Ja det finns ju speciella påsar för uppkastningar , förhoppningsvis INTE i lila eller rosa!
Har aldrig kunnat drömma om att det finns så smaklöst gräsliga färger på sadlar! Måste springa o sp* nu! :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

förvisso :rofl:

Jag har just köpt en sadel från ebay som åkt igår. frakten på den var $220. Frakten på den du vill ha, har jag frågat om en andra för min dotter från samma säljare, de sa ca $160-180. Har frågat om många fast de skriv "shipps to: united states", så de flesta skicka hit fast det inte står worldwide. Jag skriver vad slut kostnad var när det kommer.

:bow: :bow: Åh tackar tackar! :bow: :bow: Fast om jag kommer ridande i min rosa utrustning och Bill får se mig så blir jag ju orsak till att han måste kräkas, det är ju inte snällt :devil:

Ja på den dagen så kan vi lämna ut kräkpåsar till publiken! Bill är säkert nån sorts "closet kitten" själv och rider i en lime green bakom stängd dörr.:angel: :D

Denna har min dotter valt ut. Vi väntar till nån annan ställa ut en billigare. Vi har missat en som var $160 billigare, på så sättet så får man frakten i samma kostnad. Tålamod och förmoga att kan blockera ut den konstant tjat av, "mommy, have you found one yet? Mommy, have you only looked 5 TIMES today? Look 20, something could have changed when you were in the bathroom!":crazy:

http://cgi.ebay.com/13-PURPLE-Ostri...3QQihZ007QQcategoryZ47292QQrdZ1QQcmdZViewItem

Min dotter är bara fem (snart) så hon ska inte ha en sadel än men hon är worlchampion på att tjata och prata! Hon börjar så fort hon vaknar med att fråga, vad ska vi göra i dag, vem ska vi åka till kan vi köpa en leksak, får jag se en film, mamma mamma, kan du göra det... sen pratar hon oavbrutet hela dagen tills hon somnar.
Jag tittade också på den sadeln din dotter vill ha fast den rosa likadana, fast så kändes det som att jag är för gammal (33) för hjärtan på sadeln :angel: , men den är fin :love:

go for it! Kanske svårt dock att avgöra om en sadel passar med en avgjutning. Beställde faktiskt hem en sån där en gång från US som går att använda gång på gång. Jag kommer inte ihåg vad den hette nu men man hade den i ugnen så den mjuknade och sedan lade man den på hästryggen.

Ja jag "använde" aldrig den (snacka om överambitiös eller :rofl: ) jag provade sadel på vanligt vis istället. Men jag tror det är svårt med sånt där, att det blir bra, men vad vet jag?

Pengar ja, alltid ngt som fattas :p

har du kvar den? lust att PM:a isf?:)

Min fyller 7 i mars. Jag har hennes 12" svart som ska säljes det passar inte hennes kille. Vi ska försöker göra en mother & daughter team i år och ser hur intresse blir efteråt. Fast man blir små irreterad när de tjatar, det är kul att ser de så glad och pigg över nåt. så detta får hon göra. Jag kan sitter med den lilla stilla ler och nickar och säger ja, ohhh, ja, verkligen, när hon förklara hur hon ska tävla för hon är en häst proffs! Nu är det att hitta henne ett par boots och wranglers. De är bara gooooo!

Ja det är härligt när de är lyckliga över något som de ser fram emot, fast det kan bli lite påfrestande med tjatet ibland. Min dotter har inte fått någon häst än, jag tänkte vänta till hon verkligen själv ber om det, vi lånade en shettlandsponny i somras och hon rider lite på min (oinridna..) unghäst och tycker der är väldigt kul men jag vill inte pusha för mycket så hon tröttnar innan hon har börjat.

Sv: Re: Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Ja på den dagen så kan vi lämna ut kräkpåsar till publiken! Bill är säkert nån sorts "closet kitten" själv och rider i en lime green bakom stängd dörr.:angel: :D
;) Näe, du California Swed , nåt pastellfärgat mellan mej o hästen kommer du ALDRIG att få se ! Vänta, måste *** igen av blotta tanken!;)
Men såna färger hör väl mest hemma i "Pleasure träsket", och där finns inte jag!
Let´r buck! :devil:

Re: Sv: Re: Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Ahhh come on Bill, fess up! Nån gång har du haft pastellfärgarna på dig...

Ser till att du har bra med mynt till maskinen!:p YeeHaa

De skulle vara hur söt som helst men de bara gick up till storlek 30.:cry: Men tack för att du tänkt på oss!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka