Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Sv: Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

ja me :banana: :banana: måste oxå få min sadel såld innan jag kan handla handla handla, glömde jag nämna att jag är en shoppoholic :D så visa inte sånna vackra saker innan du kollat om mitt konto klarar av de :rofl: :rofl:

Då kan vi slå oss ihop jag är sjukligt köpgalen! Har tillbringat nästan all min vakna tid de senaste veckorna till att drömma om olika sadlar jag vill köpa, blir helt manisk. Undrar vad som skulle hända om jag hade obegränsat med pengar... Skulle förmodligen bli inspärrad på psyket tillslut :o :D

psyket!!! tror snarare det är dödstraff för sånt :rofl:
Det jobbigaste är ju att alla sadlar som jag prövat på henne ligger på bogarna, är för långa, har en dum midja mm. Så varför skulle denna passa tänker jag :( men jag får väl göra som jag har tänkt på länge, åka å köpa diverse silvertejp, å woalla den sitter fast :idea: :rofl: :devil:

SMART!!! :bow:
Min lille gubbe är inte heller lätt att hitta sadel till, rund med kort rygg och bogarna går långt bak så det vore väl ett under om den skulle passa. Säljer just min Hubertus dressyrsadel och ska testa en Griffin haflinger/cob dressyr, hoppas den funkar. Har en 25 år gammal Barnsby hoppsadel med alldeles för platt stoppning som ligger rätt bra iaf som jag har nu när jag rider in honom, vi satt faktiskt på honom igår för första gången (om man inte räknar med att min fyraåriga dotter har ridit på honom sen han var ett :D )

va kul :)
Hoppas att pålle sköter sig såpass mycket att matte köper han en rosa sadel :D :D :D

:love: More pinklovers:love: Välkommen i klubben!:D

va kul :)
Hoppas att pålle sköter sig såpass mycket att matte köper han en rosa sadel :D :D :D

Ja om han sköter sina kort rätt och inte gör som vid inkörningen (sparkade mig ur vagnen :D ) så ska lilla gullegubben få en rosa sadel med matchande brösta, pad, huvudlag och gjord.

:eek: Tur smaken är som baken...
Jag föredrar Clintan..:rofl:

Jag vet fortfarande inte vad tullavgiften går på men det andra hade jag räknat ut. Men det kan ju inte kosta mer än nån tusenlapp i tull så den landar väl på strax över 8000 kan jag tänka mig, det är ju inte så farligt med tanke på vad som följer med. Jag har oxå rosa till min häst, både i dressyr, hoppning och western (eller jag ska ha, jag rider ju inte på honom än) Tänkte ha rosa/grått/svart i dressyren och körning, rosa/grått/mörkbrunt i hoppningen och rosa/grått/natur i western.

2003 låg tullavgiften på 2.7%

för övrigt finns det rosa regntäcken på Gekås i Ullared (Halland) hörde jag, dom kostar 399 tror jag. Det var ett utan foder och ett med 100 grams foder TIPS! :idea:

Borde inte de starta en postorder? HALLÅ LIKSOM?!?!? De är ju väldigt stora vad jag förstår. Men servern kanske kraschar då ;)

Hittade förresten info jag skrev i en tråd för 4 år sedan när jag själv importerade sadel:

"T.ex. den sadeln jag är intresserad av kostar 1600 dollar, det är ungefär 12000:-
Frakten är 180 dollar = ca 1400:-
(OBS nu står dollarn i 7.50 när jag räknat på detta så det blir ju bara ännu bättre)

sen har du tullavgift på 2.7%, det blir ung. 350:-

sen är det 25%moms, ungefär 3000:-

postens avgift för inbetalning av moms o tull avgift ca 20:-

speditionsavgiften vet jag inte.

sen tror jag inte det var mer kostnader.

Det blir lite mer än 17.000:- allt som allt"

Då jag raskt resonerade så att det var lika "dyrt" att frakta hem sadeln som att ta en tur och retur biljett till NY där butiken fanns för 3700kr :p

Senast ändrad av en moderator:

:eek: Tur smaken är som baken...
Jag föredrar Clintan..:rofl:

ja det är verkligen tur att inte alla vill h en rosa sadel för då skulle ju nån köpa den jag vill ha :D , frågan är väl om jag tröttnar på den, kanske ska ha en helljus sadel men med rosa tillbehör så jag kan byta om jag blir less. Lite jobbigt att byta sitsen...

Jag har oxå funderat på det där med att åka dit, det är ju inte så dyrt att flyga till NY numera så det vore ju både roligare och så kan man ju provsitta sadeln. Vill man dessutom köpa en massa andra prylar så blir det nog ännu billigare. Vi har ändå funderat på att åka dit. Tänkte gjuta av min hästs rygg (med gips och fogskum) så jag kan testa sadeln på avgjutningen så blir det rätt storlek :D Nu var ju inte den här rosa sadeln i NY men det finns säkert nån annan eller så köper jag rosa tillbehör och en ljus sadel. Hm... Det var ju det där med pengarna oxå:mad: det hade jag ju inga. Måste börja sälja mina tavlor (vilket betyder att jag måste måla dem först...) och jag som vill ha en sadel NU!

Jag vet inte hur många av er som varit i NY, man det kryllar inte precis av westernbutiken där. Det är nog lättare att hitta en dalahäst där än en westernsadel.

Jag vet inte hur många av er som varit i NY, man det kryllar inte precis av westernbutiken där. Det är nog lättare att hitta en dalahäst där än en westernsadel.
En sån där rosa eller lila sadel det måste man väl kalla för "pimp saddle"! :D

haha kanske nått nytt för MTV istället för pimp my ride så pimp my horse :rofl: :rofl:

Klart jag inte har varit i NY (om jag hade varit där så hade jag ju vetat det eller hur?) men jag vill åka dit. Kan väl flyga vidare en sväng till Texas eller vart nu westernbutikerna finns.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka