Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Sv: Den här vill jag ha... vad kostar det att ta hem en sadel från USA tro?

Nej verkligen inte. Även om det är en sadel för 5000-6000 svenska så lär den ju knappast var lika kass som min Höökssadel...

nej det tror jag absolut inte att den är! Jag vet inte om såna sämre sadlar över huvud taget tillverkas där???

Om de vill märka ner varuvärdet är lite olika, jag frågade om det en gång men de gjorde inte det. Min bror importerar helt andra varor kontinuerligt från asien och för honom har det gått bra att märka ner varuvärdet.

Ja tullen och momsen får du själv lägga på kostnaden du får utav försäljaren. Ofta har de inte Sverige med i deras prislistor utan man får göra precis som du gjort, skicka en specifik fråga.

lycka till!

Nu vet jag vad frakten kostar. $145 och så kostar sadel och tillbehören $645 = $790, ca 5650kr, sen är det bara tull och moms (om det är vanlig moms?=1126kr) kvar som jag ska räkna ut. Man kan ju fråga sig till vilken nytta eg eftersom jag ändå inte har pengarna men man bli ju mer motiverad till att spara om man har ett mål.

Momsen blir förresten 1412 om den är 25%

Den ser gräslig ut !:rofl:

Den ser gräslig ut !:rofl:

Klart att nån ska tycka det :D , men älskar man rosa så som jag gör så kan man inte låta bli att älska sadeln även om den mycket väl kan kallas gräslig. Jag tycker tex exakt samma sadel i lila är gräslig för jag gillar inte lila.

Fanns den i LILA!!!! Mums!!!
den hittar inte jag... var såg du den...
(Fler färger också eller?)

// M

Glöm det.... jag hittade... hi hi

Senast ändrad av en moderator:

Fanns den i LILA!!!! Mums!!!
den hittar inte jag... var såg du den...
(Fler färger också eller?)

// M

Det var visst inte den paketsadeln som fanns lila utan den andra med hjärtat på som jag hade länkat till, fast det fanns utan hjärta oxå.
http://cgi.ebay.com/15-Purple-Ostrich-Seat-Barrel-Saddle-by-Blue-River_W0QQitemZ160014538124QQihZ006QQcategoryZ47292QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Jag e hellt SÅÅÅÅLD :love: :love: :love: blev helt tokig när jag såg den :D räknade ni ut precis vad den skulle kosta. Jag har ju lixom rosa till min :banana:
5406100.jpg

180px-Clint_eastwood.jpg

[Jag lägger in en pausbild på Clintan, så att länken "bara" pajar tråden, inte forumet... /tifo]

http://cgi.ebay.com/15-Circle-S-Barrel-Saddle-Package-7-Piece-Package-NEW_W0QQitemZ170058530222QQihZ007QQcategoryZ47293QQtcZphotoQQcmdZViewItem#ShippingPayment

Den är bara så fin :love: :D
Är det någon som har en aning vad det kostar att ta hem en sadel från USA? Jättekorkat när man inte kan prova den men jag vill ha den, sjävklart bara för att den är rosa har ju ingen som helst aning om huruvida den är bra eller inte. Hela paketet kostar iaf $650, det är ju ingenting, fast så klart frakt och tull kostar ju oxå då.

tjaa låt mig säga min faster tog hem en mindre värdefull sadel från USA för 6000 och tjaa 10 000

Jag vet fortfarande inte vad tullavgiften går på men det andra hade jag räknat ut. Men det kan ju inte kosta mer än nån tusenlapp i tull så den landar väl på strax över 8000 kan jag tänka mig, det är ju inte så farligt med tanke på vad som följer med. Jag har oxå rosa till min häst, både i dressyr, hoppning och western (eller jag ska ha, jag rider ju inte på honom än) Tänkte ha rosa/grått/svart i dressyren och körning, rosa/grått/mörkbrunt i hoppningen och rosa/grått/natur i western.

blev jätte sugen ju :love:
men det står väl inget om bomvidd :confused:

Jo det står under bilden nånstans. Det är full quarter och 15". Vet inte om 15" är för litet för mig och kanske blir full för stor för min lille Eeyore, men jag tycker den ser rätt kort ut iaf, det är väl eg det största problemet med den förhatliga Höökssadeln, att den är för lång, och så är den helt missanpassad för övrigt oxå:mad: . Om nån bara kunde köpa den så jag kunde få köpa min drömsadel :love:. Blev ganska kär i den rosa med hjärtat på oxå fast den blir väl lite väl pussinuttgullig. Jag är ju ändå 33år...

man kan väl aldrig bli för gammal för rosa :love: förstår inte folks fördommar mot rosa som är en så mjuk å härlig färg :D Var en som fråga mig såhär:
Jag trodde bara man hade jordnära färger i western å titta på mitt rosa.
Jag blev såhär :confused: :D

Ja folk brukar le lite åt min rosa uppenbarelse... och att jag envisas med att ha rosa till min valack men som tur är så kan jag ju hävda att rosa är inne på killar nu. Jag älskar mycket färg, idag har jag tex hasat runt i min rosa plyschdress och haft min knallgula jacka och mina rosa luddiga morgontofflor hela dan(även när jag lämnade dottern på dagis):D

Man ska bära färg, då blir man glad :banana:
finns de där sadlarna jämt eller är det bara ett exemlpar av de! Tänkte eftersom det stod e-bay

:love: :love: var du tvungen att hitta den där sadeln, måste ju bara ha den :love: men eftersom det fanns en hemsida så är det ju inte lika panik att köpa den nu (pengabrist) för den måste ju finnas kvar ett tag då :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Jag känner likadant som du, jag sitter här och sliter mitt hår för att komma på hur jag ska få ihop 8000kr i ett nafs. Det sura är att jag har nog bränt iaf 5-6000 sen innan jul och om jag hade gett fan i det så hade jag haft pengarna nu för jag har 2000 kr sparade. Får väl öka på banklånet lite...;) . Bara älskar den sadeln :love: :love: :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka