Den har traningen ar super fantastisk

Sv: Den har traningen ar super fantastisk

Jag vet inte jag... Det var en hel del av tricken som fick mig att fundera på om det verkligen var helt genomtänkt och hur mycket hunden slog sig innan den lärde sig... Och hur kan man avgöra att träningen är positiv? Att han sa "Good dog" med en pålagd speakerröst? Jag är skeptisk, men visst det kan vara en fantastisk tränare men jag känner mig inte övertygad efter den där videon.

Om hunden nu gjorde sig illa gång på gång, varför skulle den fortsätta? Vanligtvis blir djur rädd om de upprepade gånger upplever smärta i samband med något.

Visst kan ett trix misslyckats, men att den slagit sig många gånger tror jag inte. Min vovve när hon misslyckas med ett trix brukar kunna lösa det genom sin smidighet.

Tyckte det var en himla spänst, smidighet och vilja hos den vovven iaf!

Om bara min hade samma vilja :D

Precis ... och hela hunden uttryckte en sadan vilja att fortsatta, det gor inte en hund som standigt gjort sig illa.

Min valpis hoppar i famnen pa mig ocksa:crazy: Vi aker ju runt Kanada just nu sa det blir nagra timmar i baksatet varannan var tredje dag. Var bil ar en jatte pick-up truck som ar aldeles for hog for att hon ska kunna (eller fa!) ta sig upp och ner av sig sjalvt sa jag lyfter. Numera kastar hon sig handlost in i min famn och forvantar sig att jag ska fanga henne sa fort jag oppnar dorren. Jatte sott ... men den lilla vaxer ju.:cautious:

Give me a holler om ni kommer Toronto way.
Hade garna traffat nagon som jobbar med hund (och dessutom pratar svenska!).

Vi ar just nu norr om Toronto, i Sudbury. I morse sparade jag med den ena och valpis har simmat bade i gar och i dag. Snart ska jag ut och Mandy far dra sin karra och i morgon bitti far jag ta ut henne lite tidigare, innan alla barn kommer till stranden, sa hon kan simma ocksa. I gar larde hon sig att hoppa fran en brygga for forsta gangen. Det ar verkligen 'amazing' vad mycket man kan hitta pa nar man kampar.:D
Vi blir har ett par dagar till innan vi drar vidare vasterut. Nasta stop blir nagonstans efter Lake Superior.

Vissa av tricken var verkligen jättehäftiga, jag tvivlar inte på att ägaren är en mycket skicklig dressör. Men andra såg fruktansvärt slitsamma ut. De där höga hoppen och volterna känns som att tigga om skador och förslitningar.

Vi ar just nu norr om Toronto, i Sudbury. I morse sparade jag med den ena och valpis har simmat bade i gar och i dag. Snart ska jag ut och Mandy far dra sin karra och i morgon bitti far jag ta ut henne lite tidigare, innan alla barn kommer till stranden, sa hon kan simma ocksa. I gar larde hon sig att hoppa fran en brygga for forsta gangen. Det ar verkligen 'amazing' vad mycket man kan hitta pa nar man kampar.:D
Vi blir har ett par dagar till innan vi drar vidare vasterut. Nasta stop blir nagonstans efter Lake Superior.

Och vad jag ville ha sagt med allt det ar att vi inte aker ner till Toronto, men du ar jatte valkommen hit om du har tid.:p

Har ett par goda vanner som bor I Sudbury men kan tyvarr inte kora fem timmar oavsett hur kul det hade varit.

Har letat mig bla for att hitta nagon som kan hjalpa mig att lara mig spara men har inte hittat nagon. Ar fruktansvart svart att hitta roligt att hitta pa om man inte vill ga grundlydnads kurs eller agility har.

Ha sa kul och njut av semestern!
(Slut pa OT)

Om hunden nu gjorde sig illa gång på gång, varför skulle den fortsätta? Vanligtvis blir djur rädd om de upprepade gånger upplever smärta i samband med något.

ICKE. Mina skulle hellre dö än sluta arbeta/göra det jag ber om. Jag tror heller inte att de upplever att jag torterar dem när vi tränar på saker som kan innebära att de råkar göra sig lite illa.

Senast ändrad:

Visst kan ett trix misslyckats, men att den slagit sig många gånger tror jag inte. Min vovve när hon misslyckas med ett trix brukar kunna lösa det genom sin smidighet.

Tyckte det var en himla spänst, smidighet och vilja hos den vovven iaf!

Om bara min hade samma vilja :D

Kan du vara snäll och tala om det för min hund? Om han har en i hans ögon vettig anledning till att göra saker så göra han dem om och om igen även om det innebär springa på ett elstaket, kasta sig rakt ut i en stenrös, glida och dundra i backen osv Och för att klara göra, jag har inte bett honom göra saker som innebär att han skulle kunna råka illa ut, men han försätter sig själv lätt i sådana situationer så jag har hjärtat i halsgropen och telefon redo för att kunna ringa djurkliniken och förvarna att vi är på väg. Nu har jag hittills aldrig behövt åka men det är mer tur än skicklighet från min hunds sida.

Vi har vänner med jakthundar, en del blir rädda om de får närkontakt med tex ett vildsvin och sen finns det andra där ägaren helt enkelt har fått lov att sluta jaga med sin hund eftersom den aldrig ger sig, efter tre rejäla vändor med vildsvin, inlagd på klinik alla tre gångerna så får den numera inte vara med på jakt... Men det är lika motiverad, och skulle den få chansen så skulle den ge sig efter ett vildsvin igen.

Mycket handlar om att hitta rätt motivation för just hunden, min skulle kunna göra vad som helst om det ger honom möjligheten till jakt, nu är det lite svårt att använda i en tränings situation, för jakt för honom innebär levande djur...
Min förra älskade att springa upp på A-hindret i agility, så det var ju enklare att belöna och motivera under träning.

Lägg märke till, vanligtvis.

Haft en schäfer tik som slet upp halva sidan på taggtråd för att de låg en tennisboll på andra sidan. Så visst finns det individer som gör allt för att få de dem älskar (i hennes fall tennisbollar)

Men jag tycker folk har alldeles för lätt för att säga att hunden/hästen (eller annat djur) inte är tränade under schyssta förutsättningar bara för att man gör något annorlunda eller extremt.

Varför skulle hundägaren i videon fortsätta träna sin hund om den skadade sig gång på gång?

Min vovve har under träning vid hundmöten t ex ryckt och hoppat så att hon lyckats göra volter och landat pladask på ryggen på asfalt.

Då borde jag sluta träna hundmöten? eftersom jag annars kan anses som djurplågare för att min hund kan råka skada sig under träning.

Förlåt om jag låter bitter, handlar ju inte bara om denna tråden utan att folk i allmänhet på nätet har så lätt att ha misstankar mot folk utan att man sett mer än en video.

Anledningen till att jag är skeptisk är att jag har sett och hört så mycket, jag hoppas och tror att den här hunden som det handlar om i TS har fått en bra och trevligt träning men video fastställer inte det på något vis, förstår du hur jag menar?

Och om eran träning på hundmöten är så våldsam så kanske du ska fundera på ett annat sätt att träna? För det verkar inte helt hälsosamt för hunden nej... Googla på tex skvallerträning vilket verkar betydligt mer effektivt än att hunden ramlar i backen.
Min egen hund är inget under av lydnad, jag skäms rätt ofta för den biten men de gånger han har ramlat i backen är när han själv har valt att göra idiotgrejer så som hoppa ut från ytterdörren och landa i en trädgårdsstol istället för att kliva tre trappsteg ner...

Jag har andra videos med den hunden och tycker att den verkar ascool. Vissa tricks skulle jag aldrig lära min hund pga skaderisk men man kan ju inte säga annat än att den ser ut att ha jäkligt roligt. Älskar att se när den åker efter båten och när den åker skateboard. Ser superhäftigt ut :D

Har bestämt att jag ska lära Ila att åka skateboard.. Måste bara köpa en först ;)
Tror hon skulle gilla det. Hon är väldigt förtjust i att fara fram i fullt ös. Älskar tex att åka vattenscooter med sin husse :p

Problemet är när jag inte upptäcker hunden i tid, t ex att jag kollar när vi ska gå över ett övergångsställe. Då kanske en hund dyker upp bakom från någon lite väg som leder ut till övergångsstället där jag står. Vovven min hör ju det men det gör inte jag. Hon reagerar på millisekunder med att kasta sig fram i kopplet i en sådan situation.

Eftersom min hund totalt ignorerar mig i sådana situationer har inte skvaller träning gett något bra resultat ännu.

Jag försöker istället få henne att bryta fokusen på de andra hunden och när hon gör detta får hon massa beröm (går inte att berömma med godis för det skiter hon blankt i om hon är i en sådan situation)

Men jag tänker ju inte för den delen sluta träna på det, även om hon ska slå ännu en volt.

Testa! Vill också lära min åka skateboard. Hon kan upp och stå på en utan problem. Men hela det där med att putta fart på den förstår inte hon eller jag hur man ska lära. Hon är dock orädd som få, så hon tycker inte det är obehagligt att den rör sig. Men hur går man vidare liksom!

Skulle nog kunna försöka lära henne att hoppa upp i min famn, får se om någon har några bra träningstips på det. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 114
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 687
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 784
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag bor i ganska centralt i en större stad och jag håller på riktigt på att bli GALEN av vädret och de vägförhållanden vi har här just...
Svar
18
· Visningar
1 508
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka