Den förlamande tröttheten.

Jag har kontakt med en psykiatriker på samma ställe som arbetsterapeuten, i övrigt nej.

Det är semestrar nu tillsammans med sjukskrivningar och annan frånvaro vilket leder till att jag fått arbeta extra. Tyvärr balanserar jag alltid på randen och mina lediga dagar blir livsviktiga.

Kan du få kontakt med din psykiatriker? Eller få tid snart hos arbetsterapeuten= Det låter verkligen som att ni skulle behöva se över din tillvaro så att du inte knäcker dig själv fullständigt?

Jag är lite mosig i hjärnan, men hur ser det ut för dig med arbetstid? Ska du jobba heltid? Eller är du sjukskriven på något sätt? Och går det för dig att säga nej till fler timmar så att du inte tippar över och blir så trött att arbete inte ens är ett alternativ? (alla arbetsgivare förstår det ju inte, men min erfarenhet är iaf att de flesta förstår vitsen med att ha en arbetstagare som mår bra i längden och inte bränner ut sig på för att den tvingas till för många timmar och för hög arbetsbelastning. Och oftast är det ju också enklare att ha ett intyg från läkare eller FK att luta sig mot när en sätter ner foten)

Kan du få kontakt med din psykiatriker? Eller få tid snart hos arbetsterapeuten= Det låter verkligen som att ni skulle behöva se över din tillvaro så att du inte knäcker dig själv fullständigt?

Jag är lite mosig i hjärnan, men hur ser det ut för dig med arbetstid? Ska du jobba heltid? Eller är du sjukskriven på något sätt? Och går det för dig att säga nej till fler timmar så att du inte tippar över och blir så trött att arbete inte ens är ett alternativ? (alla arbetsgivare förstår det ju inte, men min erfarenhet är iaf att de flesta förstår vitsen med att ha en arbetstagare som mår bra i längden och inte bränner ut sig på för att den tvingas till för många timmar och för hög arbetsbelastning. Och oftast är det ju också enklare att ha ett intyg från läkare eller FK att luta sig mot när en sätter ner foten)
Inte lätt att hålla alla Bukefalister i huvudet. ;)

Jag har mitt sista utredningsmöte med arbetsterapeuten på Onsdag och möte med min psykiatriker Onsdagen efter det. Psykiatrikern är trevlig men jag uppfattar nog inte att hon förstår min problematik.

Jag har en lönebidragsanställning på 20 timmar, målet är inte att jag ska jobba heltid men jag är inte sjukskriven de resterande 18,25 timmarna. Syftet med det var att jag kunde ta extrapass om jag ville/orkade och innan schemat ändrades jobbade jag runt 75%. Efter att chefen ändrade till bara morgonpass blev det mycket tuffare och jag gick till min chef och sa att just nu, och som schemat ser ut är 20 timmar mitt absoluta max men trots det har jag nästan alltid några timmar mer än det på det ordinarie schemat.

Jag vet inte faktiskt inte om jag har rätt att säga nej till timmar eller om de kan "beordra in mig". Men just det problemet ligger nog till stor del på mig och har många orsaker. Jag har erkänt svårt att säga nej när jag blir tillfrågad, jag vill gärna ställa upp för mina arbetskamrater allra helst nu när jag varit den enda som kunnat jobba. Sen är det väl krasst så att jag behöver pengarna, och att det inte är värt att knäcka sig själv över samtidigt är det lätt att försöka pusha sig själv lite extra så man har till alla räkningar inklusive psykiatribesök. :angel: Sen schemat ändrades har min lön sänks med flera tusen. :(

Efter att chefen ändrade till bara morgonpass blev det mycket tuffare och jag gick till min chef och sa att just nu, och som schemat ser ut är 20 timmar mitt absoluta max men trots det har jag nästan alltid några timmar mer än det på det ordinarie schemat.
Går det att prata med chefen om det och säga att det faktiskt inte känns okej att det blir såhär? Och är det möjligt för dig att få tillbaka kvällspass om det är något som fungerar bättre för dig? (Jag kan verkligen relatera till typ hela ditt inlägg men just att jobba morgon/förmiddag är hopplöst för mig och det går verkligen inte oavsett om jag jobbar färre timmar än vad jag kan göra på eftermiddag/kväll)

Angående ekonomi etc så ligger ju helt uppenbart inte din arbetskapacitet på så mycket som du försöker, vilket låter som lite av ett moment 22. Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven på 25% tex? Kan en inte jobba så är det ju liksom så och under en period, medans du kanske kan jobba dig upp till fler antal timmar, så kanske det kan vara värt att se över den möjligheten för att också minska den ekonomiska stressen lite och faktiskt kunna säga nej till pass och inte pressa sig själv till krasch för att få ihop ekonomi.

Sen är det ju verkligen skräp att du inte upplever att terapeuten förstår din situation, det underlättar ju sällan ett tillfrisknande. Men jag tänker ändå att du kanske kan få hjälp av terapeuten att bli bättre på att sätta gränser om dig själv? Det är ju en helt rimlig sak att jobba med (och som många behöver samt som många terapeuter kan hjälpa en med) för att du ska slippa hamna i situationer där du säger ja för att vara en bra arbetskamrat men att det drabbar dig själv orimligt mycket!

Går det att prata med chefen om det och säga att det faktiskt inte känns okej att det blir såhär? Och är det möjligt för dig att få tillbaka kvällspass om det är något som fungerar bättre för dig? (Jag kan verkligen relatera till typ hela ditt inlägg men just att jobba morgon/förmiddag är hopplöst för mig och det går verkligen inte oavsett om jag jobbar färre timmar än vad jag kan göra på eftermiddag/kväll)
Jag försökte och fick svaret: Sök ett annat jobb då. Så nej, det är tyvärr inte ett alternativ. Mitt hopp är att saker och ting blir lite bättre när personen som brukade jobba dessa timmar kommer tillbaka från sin föräldraledighet i slutet på året. Och det är verkligen så, jag förstår om jag inte bara kan ha kvällspass (jag jobbade en del morgonpass innan också) men att bara jobba morgon fungerar väldigt dåligt för mig. Alla tycker att det är väl så himla trevligt att sluta tidigare och ha resten av dagen ledig men när jag är så trött att resten av dagen bara går i ett enda töcken är det inte lika skoj. Då får jag mycket mera uträttat på timmarna innan jag börjar jobba eftermiddag.

Angående ekonomi etc så ligger ju helt uppenbart inte din arbetskapacitet på så mycket som du försöker, vilket låter som lite av ett moment 22. Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven på 25% tex? Kan en inte jobba så är det ju liksom så och under en period, medans du kanske kan jobba dig upp till fler antal timmar, så kanske det kan vara värt att se över den möjligheten för att också minska den ekonomiska stressen lite och faktiskt kunna säga nej till pass och inte pressa sig själv till krasch för att få ihop ekonomi.
Ekonomin blir ju också lidande eftersom bara morgonpass innebär noll OB, så tyvärr är det inte bara det faktum att jag fått gå ner i tid som spelar in. Men jag överväger absolut att sjukskriva mig 25% eller till och med 50%, lite ur den ekonomiska aspekten men också för att jag då inte kan ta extrapass. Just nu jobbar jag förhållandevis korta dagar men många (8 stycken i rad för att vara exakt). Jag skulle hellre jobba längre pass och färre, som sagt är mina helt lediga dagar väldigt viktigt för att jag ska kunna återhämta mig.

Sen är det ju verkligen skräp att du inte upplever att terapeuten förstår din situation, det underlättar ju sällan ett tillfrisknande. Men jag tänker ändå att du kanske kan få hjälp av terapeuten att bli bättre på att sätta gränser om dig själv? Det är ju en helt rimlig sak att jobba med (och som många behöver samt som många terapeuter kan hjälpa en med) för att du ska slippa hamna i situationer där du säger ja för att vara en bra arbetskamrat men att det drabbar dig själv orimligt mycket!
Nej, min terapeut (det lilla vi träffats) verkar fantastiskt. Hon är "orolig" och tyckte att vi skulle prata om just min arbetssituation för att se om hon kan skriva ett utlåtande till min psykiatriker innan min tid där. Det som skrämmer mig är nog att jag inte ska få fortsätta gå hos henne, att hon precis som psykologen tycker att det är bortkastat. Psykiatrikern känner jag inte har så stor koll, hon skriver bara ut lite olika tabletter hon tycker jag ska prova.

Och du, tack för att du skriver. Det känns alltid lite lättare när man har någon att bolla tankarna med. :)

Nej, min terapeut (det lilla vi träffats) verkar fantastiskt. Hon är "orolig" och tyckte att vi skulle prata om just min arbetssituation för att se om hon kan skriva ett utlåtande till min psykiatriker innan min tid där. Det som skrämmer mig är nog att jag inte ska få fortsätta gå hos henne, att hon precis som psykologen tycker att det är bortkastat. Psykiatrikern känner jag inte har så stor koll, hon skriver bara ut lite olika tabletter hon tycker jag ska prova.
Ah, sorry, blandade ihop det lite där! Men jag tycker det låter som om hon faktiskt kan hjälpa dig och att det inte alls är bortkastat! Du behöver ju hjälp med att få ditt arbete anpassat och då är ju arbetsterapeut verkligen en bra grej.

Och trist med psykologen också, det är ju viktigt att ha förtroende för sin behandlande psykolog och inte bara känna att en är där för att få mediciner typ. Vad händer om du kommer till henne med en konkret önskan om att jobba med dina gränser och hur du ska kunna säga nej? Har du testat? Det är ju (såklart) viktigt att en är delaktig i sin terapi och det kanske kan vara så att även psykologen behöver lite mer ramar för era samtal för att kunna hjälpa dig (jag tänker att ni kanske helt enkelt inte är helt kompatibla och har olika förväntningar på vad det innebär när ni träffas och just därför kan det vara bra att komma med ett konkret förslag och exempel ur verkligheten och säga typ "jag vill prata om det här... det påverkar mig såhär... jag vill hellre att det ska vara såhär... hur ska jag kunna komma dit? Vad kan vi göra här? På så sätt så har ni båda tydliga ramar och en mer definierad kontakt just nu, så kanske den kan bli något annat sedan). Sen menar jag inte att det alltid ska vara där fokus ligger men som jag ser det (utefter din text så jag kan ju vara helt ute och cykla) så är det rätt så viktigt att du får hjälp med ditt jobb och gränsdragning för att du ska kunna få tid till återhämtning och faktiskt bli bättre på sikt.

Jag försökte och fick svaret: Sök ett annat jobb då. Så nej, det är tyvärr inte ett alternativ. Mitt hopp är att saker och ting blir lite bättre när personen som brukade jobba dessa timmar kommer tillbaka från sin föräldraledighet i slutet på året. Och det är verkligen så, jag förstår om jag inte bara kan ha kvällspass (jag jobbade en del morgonpass innan också) men att bara jobba morgon fungerar väldigt dåligt för mig. Alla tycker att det är väl så himla trevligt att sluta tidigare och ha resten av dagen ledig men när jag är så trött att resten av dagen bara går i ett enda töcken är det inte lika skoj. Då får jag mycket mera uträttat på timmarna innan jag börjar jobba eftermiddag.

Attans, det låter ju urkorkat av chefen när du försöker! Går det att söka annat jobb på sikt? Jag tänker om det är så att det inte riktigt ordnar upp sig - då kanske det kan vara ett alternativ så att det finns möjligheter att anpassa mer efter dig? Och går det att byta pass under hösten? Det är kanske inte till någon hjälp nu, men kan du byta med någon så att du jobbar kväll ibland iaf och inte bara morgnar?

men också för att jag då inte kan ta extrapass
Det här tycker jag är den absolut främsta anledningen. Jag kanske är väldigt fri i min syn på sjukskrivning osv men inte ska en bli dålig av att jobba och om då alternativet är att vara sjukskriven ett tag så tycker jag personligen att det är mer än rimligt (och det är jag såklart inte någon expert på att bedöma men jag tycker verkligen att du ska ta upp det för att belysa hur svårt du har för att säga nej när du blir tillfrågad och att du kanske faktiskt behöver sådana ramar för att kunna stå på dig när du vet att det helt enkelt inte går)

Samma med det här
(8 stycken i rad för att vara exakt). Jag skulle hellre jobba längre pass och färre, som sagt är mina helt lediga dagar väldigt viktigt för att jag ska kunna återhämta mig.

För det första så låter det helt galet att du ska jobba 8 dagar i rad om du är så trött! För det andra så är (min fetning) det något som du bör lyfta även till psykolog, terapeut och ev sjukskrivande läkare eftersom återhämtning är en så viktig del i att bli frisk.

Och alltså, jag är rädd att jag ev tolkar in lite mycket av mitt eget mående i hur du har det så du får kanske försöka sålla lite och ta till dig det som är relevant :o (det finns liksom en anledning till att jag inte är någon psykolog direkt ;) ). Men jag känner verkligen igen mig i så mycket du skriver och även om jag har långt kvar så har jag fått otroligt mycket hjälp från både läkare och psykolog och jag hoppas verkligen att du kan få det också! För mig har det varit en enorm lättnad att få mer "luft i systemet" och inte jobba varje dag samt att få hjälp med att se på varför jag inte kan säga nej - vad det är som gör att det är så viktigt att alltid ställa upp och vad som händer om jag inte gör det. Det har varit skitsvårt och är fortfarande, men också en värdefull del i att försöka må lite bättre.

(och jag har dessutom fått världens bästa tips från @Koltrast angående hur jag ska visualisera det där med att sätta gränser och hjälpa sig själv, typ såhär: likna det vid att sätta på syrgas vid flygning, först dig själv, sedan andra. Om en inte hjälper sig själv först så finns det liksom ingen möjlighet att ta sig igenom tillvaron och kunna hjälpa andra sen! Jag brukar försöka ha den bilden när jag kämpar med att avsäga mig grejer eller sätta gränser och oftast är den till stor hjälp!)

Ett annat sätt att inte kunna säga nej till extra timmar är ju att chefen överhuvudtaget inte frågar! Såg idag när jag tittade på schemat att jag minsann ska börja 1½ timme tidigare imorgon, kl. 6.00. Det ändrade hon när hon var inne på jobbet igår. Synd för henne att jag vägrar. :rage: //Undertecknat trött och arg!

Ett annat sätt att inte kunna säga nej till extra timmar är ju att chefen överhuvudtaget inte frågar! Såg idag när jag tittade på schemat att jag minsann ska börja 1½ timme tidigare imorgon, kl. 6.00. Det ändrade hon när hon var inne på jobbet igår. Synd för henne att jag vägrar. :rage: //Undertecknat trött och arg!
Är du med i facket?
Just en sådan grej bör de kunna hjälpa dig med! Beroende på kollektivavtal osv så bör du ha minst en veckas förvarning om schemaändringar, oftast två (en vecka brukar oftast röra sig om specialfall typ personlig assistans). Så kolla upp det och sen förklara vänligt men bestämt för chefen att det inte går att ändra schemat med så kort varsel eftersom du behöver ha xx-lång framförhållning för att kunna planera ditt liv. (och jag fattar verkligen att du är arg! Sånt där är så inte okej...!! :down: )

Är du med i facket?
Just en sådan grej bör de kunna hjälpa dig med! Beroende på kollektivavtal osv så bör du ha minst en veckas förvarning om schemaändringar, oftast två (en vecka brukar oftast röra sig om specialfall typ personlig assistans). Så kolla upp det och sen förklara vänligt men bestämt för chefen att det inte går att ändra schemat med så kort varsel eftersom du behöver ha xx-lång framförhållning för att kunna planera ditt liv. (och jag fattar verkligen att du är arg! Sånt där är så inte okej...!! :down: )
Jag är med i facket och jag vet att det inte är tillåtet, vi har kollektivavtal och där gäller 1 månad. Mest irriterad blir jag för att det är så himla noga med att vi måste fråga om lov om vi vill byta pass, behöver man vara ledig måste man ansöka 2 veckor i förväg (det är inte okej att byta bort passet) men för henne är det tydligen okej att ändra schemat dagen före (utan att berätta det). Det händer då och då att folk kommer på fel tider eftersom de inte vetat om annat.

Just det där med att kunna planera sitt liv tas faktiskt upp på våra utvecklingssamtal, det är en av företagets värdegrunder att man ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Det har också diskuterats när jag tagit upp att jag vill ha en fast ledig dag. Jag jobbar halvtid och det borde inte vara omöjligt att lägga en dag som jag alltid är ledig och kan boka in läkarbesök, tandläkare, hundkurser och allt annat som kräver viss framförhållning. Det är omöjligt annars eftersom jag i princip kan jobba när som helst mellan 6-21.30 alla dagar i veckan men inte vet vilka förrän 4 veckor i förväg. Kan väl tillägga att det fungerade ett tag men numera jobbar jag den dagen också. Så det går att ta upp till diskussion, beroende på humör kan hon ta det helt okej eller så blir man utskälld, oavsett brukar det inte hända så mycket. Det man riskerar är väl just sura miner och att bli "straffad" genom ex. sämre schema (inte för att mitt kan bli mycket värre).

Alltså jag häpnar över vad du berättar! Vad är det för jäkla stil?! :eek: Hur ställer sig arbetsförmedlingen till det här iom att du är lönebidragstagare? Jag gissar på att det kanske inte händer så mycket, men det kan ändå bara värt att ta upp för jag gissar på att AF har några krav (iaf bör ha) på vilka arbetsplatser de betalar ut pengar till? (Eller så gäller det kanske bara praktik och dylikt)

Och med en sådan chef och känslan av att det inte kan bli sämre rent schemamässigt så hade jag (men jag är ganska så principstyrd och konfliktsökande så det kan ju vara helt fel väg att gå) ringt upp och helt enkelt sagt att du inte kan börja jobba den tiden eftersom du har fått reda på det med för kort varsel. Börjar hon tjafsa om det då så kan du ju hänvisa till bestämmelserna och säga att det är för nära inpå. Punkt.

Det låter verkligen som sopiga förutsättningar för att kunna jobba och må bra samtidigt så det låter som att något måste hända - men på något sätt bör du kanske komma bort lite från det jobbet om det så är genom nytt jobb elmer sjukskrivning, så inte jobbet och strul på arbetsplatsen äter upp den energin du har som borde gå åt till återhämtning.

Alltså jag häpnar över vad du berättar! Vad är det för jäkla stil?! :eek: Hur ställer sig arbetsförmedlingen till det här iom att du är lönebidragstagare? Jag gissar på att det kanske inte händer så mycket, men det kan ändå bara värt att ta upp för jag gissar på att AF har några krav (iaf bör ha) på vilka arbetsplatser de betalar ut pengar till? (Eller så gäller det kanske bara praktik och dylikt)

Jag har försökt ta upp det den enda gång jag faktiskt träffat min nya handledare. Att jag trots allt inte får någon slags anpassning alls trots att jag har lönebidrag och han verkade i princip helt ointresserad trots att man tycker att de bör ha några krav.

Och med en sådan chef och känslan av att det inte kan bli sämre rent schemamässigt så hade jag (men jag är ganska så principstyrd och konfliktsökande så det kan ju vara helt fel väg att gå) ringt upp och helt enkelt sagt att du inte kan börja jobba den tiden eftersom du har fått reda på det med för kort varsel. Börjar hon tjafsa om det då så kan du ju hänvisa till bestämmelserna och säga att det är för nära inpå. Punkt.
Jag hatar konflikter, men jag är trots det ganska principstyrd när det kommer till situationer jag upplever är fel. Mitt stora problem är att det inte känns som ett givande och tagande utan ganska ensidigt. Jag kommer inte börja tidigare, det ställer tyvärr till en del problem men just nu är det så det är. Har ordnat så att personen som fick min tid kommer in kl. 6. Lyckligtvis har chefen fortfarande semester så det lär ju inte bli några direkta konsekvenser just nu. :angel:

Det låter verkligen som sopiga förutsättningar för att kunna jobba och må bra samtidigt så det låter som att något måste hända - men på något sätt bör du kanske komma bort lite från det jobbet om det så är genom nytt jobb elmer sjukskrivning, så inte jobbet och strul på arbetsplatsen äter upp den energin du har som borde gå åt till återhämtning.
Ja, förutsättningarna är verkligen inte de bästa. Samtidigt så gillar jag trots allt mitt jobb, generellt trivs jag på arbetsplatsen, jag gillar mina arbetskamrater och eftersom jag bor så nära fungerar det bra för mig med hundarna. Jag gillar egentligen min chef också, bara inte i egenskap av chef. Konstigt nog gillar hon mig också, så jag har det ändå bättre förspänt än några hon verkligen inte tycker om. :eek:

Var sjukskriven 3,5 vecka i Januari. Fick ett SMS: "Tankar på nytt jobb?"

Förlåt mig för den långa utläggningen. Mitt jobb är inte grundorsaken till min trötthet men självklart både hjälper det och stjälper lite beroende på. När det är mycket tjafs och problem följer ju tyvärr jobbet med hem också och jag tänker på det även när jag är ledig. :(

Varit hos Arbetsterapeuten i veckan, hon pratade lite om att visualisera hur man vill att livet ska vara och hur man ska ta sig ditt samt att jobba på att acceptera de saker som kanske är ouppnåeliga.

Så nu tänker jag att jag skulle vilja rida igen, jag skulle vilja arbeta mer med mina hundar, gå fler kurser och lära mig mera. Jag skulle vilja ta en fika med en vän, ha någon att ringa bara för att gå en promenad, gå på bio eller en konsert. Men mycket av allt det kokar ju ner till att jag inte orkar, allra helst orkar jag inte engagera mig i människor just nu, och delvis är det en ekonomisk fråga, vilket aldrig kommer lösa sig om jag inte orkar mer än halvtid. Jag är inte deprimerad, det känns inte så, men jag är bara så himla less på livet.

Varit hos Arbetsterapeuten i veckan, hon pratade lite om att visualisera hur man vill att livet ska vara och hur man ska ta sig ditt samt att jobba på att acceptera de saker som kanske är ouppnåeliga.

Så nu tänker jag att jag skulle vilja rida igen, jag skulle vilja arbeta mer med mina hundar, gå fler kurser och lära mig mera. Jag skulle vilja ta en fika med en vän, ha någon att ringa bara för att gå en promenad, gå på bio eller en konsert. Men mycket av allt det kokar ju ner till att jag inte orkar, allra helst orkar jag inte engagera mig i människor just nu, och delvis är det en ekonomisk fråga, vilket aldrig kommer lösa sig om jag inte orkar mer än halvtid. Jag är inte deprimerad, det känns inte så, men jag är bara så himla less på livet.

Det är bra att visualisera och att ha mål men det kan bli för mycket också för att man vill så mycket. Dela därför upp dina mål i små delmål. Börja med en sak. Kanske ta en fika och vara nöjd med det just nu. Tillåta dig att leva på det ett tag och le åt minnet. Mål är ju just mål och även om man självklart vill nå dem så är det resan dit som är det viktiga. Att man lyssnar på sig själv, på sin kropp och låter det komma i den takt som faktiskt fungerar. Det är assvårt, det vet jag alltför väl. Sedan jag kom upp ur rullstolen för drygt ett år sedan vill jag göra allt jag inte kunnat på så många år men det måste få ta tid. Tid att läka, tid att hitta sig själv och vad man faktiskt vill och inte det man tror att man vill för att det har varit viktigt förut. Släppa gamla hjulspår och hitta nya saker. Det jag vill säga är, ramla inte ihop i en hög av dina egna förväntningar. Låt dig må som du mår och ha som mål att må bra. Ta dig dit steg för steg men skynda inte fortare än du själv hinner med.

Det är bra att visualisera och att ha mål men det kan bli för mycket också för att man vill så mycket. Dela därför upp dina mål i små delmål. Börja med en sak. Kanske ta en fika och vara nöjd med det just nu. Tillåta dig att leva på det ett tag och le åt minnet. Mål är ju just mål och även om man självklart vill nå dem så är det resan dit som är det viktiga. Att man lyssnar på sig själv, på sin kropp och låter det komma i den takt som faktiskt fungerar. Det är assvårt, det vet jag alltför väl. Sedan jag kom upp ur rullstolen för drygt ett år sedan vill jag göra allt jag inte kunnat på så många år men det måste få ta tid. Tid att läka, tid att hitta sig själv och vad man faktiskt vill och inte det man tror att man vill för att det har varit viktigt förut. Släppa gamla hjulspår och hitta nya saker. Det jag vill säga är, ramla inte ihop i en hög av dina egna förväntningar. Låt dig må som du mår och ha som mål att må bra. Ta dig dit steg för steg men skynda inte fortare än du själv hinner med.
Jag kan inte säga att jag haft särskilt många mål, för det krävs det oftast att man ser en framtid vilket jag sällan gör. Sen vet jag inte ens om jag vill ta en fika just nu, mer att jag vill vilja. Sen är det ju i sig ett rätt stort projekt eftersom jag först måste skaffa några vänner att fika med. :angel:

Jag kan inte säga att jag haft särskilt många mål, för det krävs det oftast att man ser en framtid vilket jag sällan gör. Sen vet jag inte ens om jag vill ta en fika just nu, mer att jag vill vilja. Sen är det ju i sig ett rätt stort projekt eftersom jag först måste skaffa några vänner att fika med. :angel:

Jo det gör det ju men precis som man kan träna sig till mycket annat så kan man träna sig till att se en framtid också. Det låter som en klyscha, jag vet, men det är faktiskt så. Fika var bara ett förslag. Fundera på något du innerst inne skulle vilja göra! Tänk inte på några begränsningar utan sikta mot stjärnorna och våga ta dig dit du vill i livet. Strunta liksom i att du inte ser någon framtid just nu och tänk istället på vad du vill göra. En klok person sa en gång att för att sluta tänka negativt så när de negativa kommer så tänk intensivt på det i fem minuter och sedan är det sluttänkt på det. Då släpper man det. Det krävs träning för det med men det har hjälpt många!

Jo det gör det ju men precis som man kan träna sig till mycket annat så kan man träna sig till att se en framtid också. Det låter som en klyscha, jag vet, men det är faktiskt så. Fika var bara ett förslag. Fundera på något du innerst inne skulle vilja göra! Tänk inte på några begränsningar utan sikta mot stjärnorna och våga ta dig dit du vill i livet. Strunta liksom i att du inte ser någon framtid just nu och tänk istället på vad du vill göra. En klok person sa en gång att för att sluta tänka negativt så när de negativa kommer så tänk intensivt på det i fem minuter och sedan är det sluttänkt på det. Då släpper man det. Det krävs träning för det med men det har hjälpt många!
Jag har inget jag innerst inne vill göra, åtminstone inte något som är greppbart. När det gäller små saker, som exempel att jag saknar ridningen så är problemet att jag orkar inte. Svenska Blå Stjärnan hade en turridning för en billig peng, det hade varit så roligt och nu var det så länge sen jag red sist, men när det väl kommer till kritan så klarar jag inte av att åka. Tyvärr. Det känns hopplöst.

Ska till Läkaren/Psykiatrikern på Onsdag, funderar på att faktiskt låta henne sjukskriva mig på halvtid. Har räknat lite på mitt schema och jag jobbar aldrig bara mina 20 timmar utan alltid några timmar extra. En vecka jobbar jag 26 timmar, vilket blir en extra dag, men tänkte mot bättre vetande att då jobbar jag säkert mindre veckan efter. Det gör jag inte, i snitt jobbar jag 3½ timme mer än mina timmar de närmaste 5 veckorna. Och de låter säkert inte så mycket men det känns så fult när jag berättat hur ont jag har av mina tidiga timmar och att när jag jobbar morgon är verkligen 20 timmar max. Dessutom har personen vars morgonpass jag tog över kommit tillbaka nu men jag jobbar fortfarande morgon så där dog hoppet om ett bättre schema framöver.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 074
Senast: Sassy
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 152
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama