Jag känner igen vartenda ord i trådstarten. Och jag har haft den förlamande tröttheten i typ tio år nu. Då gjordes en enormt gedigen utredning tillslut. De hittade lite smått. Zinkbrist, folsyrabrist osv. Fick tillskott, blev bra. Då upptäcktes en ny brist, tillskott, blev bra. Ny brist. Sådär höll det på ett tag och för varje grej jag fick tillskott för blev jag piggare ett tag. Men inget hjälpte i längden och efter ett tag fanns inga brister att påvisa heller. Lika trött var jag. De provade till och med att medicinera emot tröttheten men utan resultat.
Jag har lärt mig leva med den. Men också lärt mig att med ojämna mellanrum får jag av oklar anledning brist. Har tex haft folsyrabrist ett antal ggr (upptäcks av en slump då jag får lämna prover pga immunsänkande medicinering).
Så jag överdoserar tillskott. Både på folsyra (läkarordinerat) men även de fettlösliga vitaminerna. Märker stört skillnad på d-vitamin. Trots ingen påvisbar brist så blir jag piggare av tillskott.
Piggare är dock inte pigg, behöver enormt lång återhämtning efter minsta lilla inkl jobb. Men har accepterat att det är så.
Jag har lärt mig leva med den. Men också lärt mig att med ojämna mellanrum får jag av oklar anledning brist. Har tex haft folsyrabrist ett antal ggr (upptäcks av en slump då jag får lämna prover pga immunsänkande medicinering).
Så jag överdoserar tillskott. Både på folsyra (läkarordinerat) men även de fettlösliga vitaminerna. Märker stört skillnad på d-vitamin. Trots ingen påvisbar brist så blir jag piggare av tillskott.
Piggare är dock inte pigg, behöver enormt lång återhämtning efter minsta lilla inkl jobb. Men har accepterat att det är så.