Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
I den där gratisgrenen (ni vet den där han faktiskt KAN) så var han helt odräglig och tog av nånstans där man inte kan och stod på öronen. :meh:

Jag får trösta mig med att jag var bättre krumelurtant än självaste @PrinceFair och iaf låg trea efter dressyren. Jag har aldrig varit så glad att jag ska till Nyköping på söndag som jag var igår.
Ja, jag lämnar härmed över krumelurtantsmanteln (med glädje!)

Ah, jag vet inte vad jag ska säga... Lilla Häst var fin på framridningen men blev lite tittig när han kom in på banan och när vi skulle börja programmet sade han bara tjurigt NEJ till allt och lade i handbromsen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det kändes som om det jävla travprogrammet aldrig skulle ta slut... might or might not ha tänkt att jag ville strypa det tjuriga djuret.

Hur som helst hade det den positiva effekten att ryttaren blev tvärarg och sparkade på lilla surdjuret lite extra :devil: så han hoppade super (ett ned, insprånget i trekombinationen - tror han blev lite överraskad att det var så många hinder) och i terrängen gick han också mycket mycket bra, felfri med tidsfel - när vi ändå låg typ sist kunde vi ta lite extra tid på oss att göra en skolrunda. Så lilla häst är ändå förlåten :love:

Fick 2 stopp på hinder 4 (först A sedan B), var upphopp på kullen och sedan ett galoppsprång till en liten stock. Tror inte han förstod riktigt, han har ju inte hoppat upphopp där det fortsätter slutta uppåt efter själva kanten.

Och ja, stort grattis @Lady_S :banana:

Har svårt att tolka resultatlistan i *-ig klass i Botkyrka...vad hände, vad var så svårt? Bara 9 nolla på hinder av 24 i *-ig och då hade den 9:e 26 tidsfel...:crazy:
Den banan är inte så skitenkel att hålla tiden på om man har en häst som man behöver ta upp inför hinder, det är ju inte så mycket galoppsträckor.

Alltså, jag tycker att i princip är det en bra 1*, det är lämpliga frågor för klassen - men de är inte helt rätt placerade i banan.
1,2,3ab är helt schyssta hinder men sen är 4 en palissad med lite grav/dike framför, 5 en massiv oxer med dike under, 6 ett öppet dike. Vill man komma över får man alltså sparka på!! De flesta stoppade ut sig på 4 och 5.
Tror inte att dessa hinder skulle ha fått lika stort utslag om de kom senare i banan/inte kom direkt efter varann.

Vi har också varit i Botkyrka och tog med oss en placering hem i H100! Personbästa i dressyren i det programmet, ett otroligt onödigt stopp i hoppningen (min annars lite heta häst var lugn flera meter innan i anridningen varpå jag mjuknade lite i handen utan ben...) och felfri och liiite för snabb i terrängen. Min klocka började visa en massa "statistik" så jag såg inte tiden på sista sträckan så jag bara fortsatte galoppera...:)

Här kan ni få följa med oss runt :)

Nu är säsongen avslutad för vår del! Det är som vanligt blandade känslor, lite lättnad för nu får man tid för annat, lite peppande för vinterns träning och lite sorgligt för att det dröjer så många månader till nästa start!

Överlag är jag mycket nöjd med den här säsongen. Jag inser att många andra kanske inte rider typ 15 st 90-klasser innan man går upp till 100-klass men det känns som jag gjort rätt med fröken. Jag kommer förmodligen rida minst lika många 100-klasser också innan enstjärnigt. Det här året har vi höjt vår lägstanivå i dressyren, hon har blivit starkare och mer balanserad. Hoppningen har varit lite sämre och först på sista tävlingen nollade vi. Jag tycker inte att hon hoppar sämre än förra året men vi har inte fått till det på tävling.
Terrängen har varit lite blandad. Några tävlingar har hon varit hyfsat avspänd och haft bjudning men hon är fortfarande alldeles för fokuserad på allt annat än på uppgiften. Jag hoppas det släpper så småningom! Hennes farbröder som varit framgångsrika har varit på det här viset till typ 9-10årsåldern så jag tänker inte ge upp än!

Nu hoppas jag på en bra höst och vinter med vila och träning och håller tummarna för att vi båda håller oss friska och skadefria.

Mamma @PrinceFair fotade lite från helgens H100 i Botkyrka

image_9.jpg
[URL=http://s935.photobucket.com/user/emma-vsm/media/Mobile%20Uploads/image_9.jpg.html][/URL]
[URL=http://s935.photobucket.com/user/emma-vsm/media/Mobile%20Uploads/image_10.jpg.html][/URL]

Fick 2 stopp på hinder 4 (först A sedan B), var upphopp på kullen och sedan ett galoppsprång till en liten stock. Tror inte han förstod riktigt, han har ju inte hoppat upphopp där det fortsätter slutta uppåt efter själva kanten.

Och ja, stort grattis @Lady_S :banana:
Tack @Novali01 och @Gabby_Ossi, och grattis @_Peplis_!

Nu ska vi arrangera startfälttävlan i Timrå (proppen finns i TDB om någon är sugen :angel: ) och sen har jag en dressyr- och en hopptävling inplanerad, sen tar vi också jullov! :)

/Lady_S

När jag red CIC tyckte jag att det var något svårare, upplevde banan som längre samt svårigheten med att ha hoppningen sist. Men det var ju ganska många år sedan, vet inte hur jag skulle uppleva det nu.

CNC är nationell och CIC internationell. Höjder osv ska vara samma oavsett CNC eller CIC.

Jag har ridit relativt många CNC* men bara en CIC* och jag tyckte att CIC var den svåraste, men också den mest välbyggda och roliga banan.

Men åååååååå! DEN 100 klassen hade ju Bosse gillat!! Hur ska man veta vilken bansträckning han tänker ha...gillar denna 10 ggr mer än i somras.

Vi har också varit i Botkyrka och tog med oss en placering hem i H100! Personbästa i dressyren i det programmet, ett otroligt onödigt stopp i hoppningen (min annars lite heta häst var lugn flera meter innan i anridningen varpå jag mjuknade lite i handen utan ben...) och felfri och liiite för snabb i terrängen. Min klocka började visa en massa "statistik" så jag såg inte tiden på sista sträckan så jag bara fortsatte galoppera...:)

Här kan ni få följa med oss runt :)

Nej det går inte att se .. blir ju helt spyfärdig :eek: Kan du inte ha den på hjälmen istället?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter