Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte nog vara med på pay and cross där den 10 oktober. Men jag får nog stryka udden annars blir det 4 helger på raken .. och Udden är 3 ggr så långt bort.

Tänkte nog kanske rida dressyrtävling på Hille Uddenhelgen istället.. det är bara 7km bort :D Han kanske oxå vill vara med på pay and cross ... @Hippocampus ;)

Men det måste ju finnas enklare sätt att bli av med henne än att sätta henne på Hille? Hon verkar ju ha bra hästmaterial själv som försöker ta död på henne med ojämna mellanrum..såg minsann att hon försökte jinxa ngn annan att ta självmord genom att leda hennes ena häst...:devil:

Men det måste ju finnas enklare sätt att bli av med henne än att sätta henne på Hille? Hon verkar ju ha bra hästmaterial själv som försöker ta död på henne med ojämna mellanrum..såg minsann att hon försökte jinxa ngn annan att ta självmord genom att leda hennes ena häst...:devil:

Fast hon lever ju än? Tycker hon har överlevt sina djur väldigt bra hittills

Dock har bara Hille kommit till 50cm än så han är ganska lugn än så länge.. men han hoppade den vattenfyllda vattenmattan utan att blinka vilket kändes ovanligt skönt för mig hahaha

Ohh jo. men iaf...varför väljer du pay and cross före en riktig FT???? Lata människa! Du får banne mig skärpa till dig nu o hoppa ur soffan!:mad:

Jag fick inte heller nån notis om det o inte hade de behövt stänga för att maximera antalet?
Nu har jag inte kollat datumen (så långt åker inte ens jag, så för mig är det inte värt att ha koll), men om antalet starter är begränsade så brukar tävlingen inte öppna förrän en viss tid innan. Om tävlingen kom ut innan den tidsrymden och sedan begränsades så låter det rimligt att anmälningen stängs. Automatiskt.

Eller?

/Lady_S

Nja, tävlingen öppnar ju alltid en månad innan, det är TDB som styr detta men arrangören hade i detta fallet glömt/inte tänkt på att de inte kunde ha mer än 50 starter. Så tävlingen öppnade, 28 anmälde sig o då fick arrangören lite panik o bad Equipe begränsa antalet till 50 vilket de gjorde och DÅ stängde systemet tävlingen o öppnade den igen igår. Finns ingen logik i detta för när de 50 platserna hade varit fulla så blir ju resterande anmälda reserver och det behöver inte systemet stänga tävlingen för.

Urrrrrrrsäkta mig! Jag har faktiskt ridit Hille! O då hette han Lill-Hille! Kanske 1994? Det var då jag satt på honom medan Johan stod i mitten med longerlina och den där söta mörkbruna hästen bockade runt som en xxxxx och Johan skrek "Du får INTE ramla av! Du får INTE ramla av! Detta är en unghäst! Han kan bli rädd, du FÅR inte ramla av!". Det var en första rodeon i mitt liv O_o
Självklart ramlade jag inte av!

Fast hon lever ju än? Tycker hon har överlevt sina djur väldigt bra hittills

Dock har bara Hille kommit till 50cm än så han är ganska lugn än så länge.. men han hoppade den vattenfyllda vattenmattan utan att blinka vilket kändes ovanligt skönt för mig hahaha

Tackar och bugar. Hittills är väl det viktigaste ordet i den meningen....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar