Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, tävlingen öppnar ju alltid en månad innan, det är TDB som styr detta men arrangören hade i detta fallet glömt/inte tänkt på att de inte kunde ha mer än 50 starter. Så tävlingen öppnade, 28 anmälde sig o då fick arrangören lite panik o bad Equipe begränsa antalet till 50 vilket de gjorde och DÅ stängde systemet tävlingen o öppnade den igen igår. Finns ingen logik i detta för när de 50 platserna hade varit fulla så blir ju resterande anmälda reserver och det behöver inte systemet stänga tävlingen för.
Fast jo? Att det öppnar en månad innan är ju av en anledning? Även om det blir lite fel för att några har hunnit anmäla sig så finns ju anledningen kvar, att (nästan, i det här fallet) alla ska ha samma chans att anmäla sig utan att behöva gå in och kolla om proppen är godkänd en gång i kvarten.

Alltså jag håller med om att det blev fel, men jag förstår varför och tycker att det är rimligt att anmälan stängdes igen. Även om jag inte tycker att det hade gjort så mycket om den hade varit kvar öppen heller...

/Lady_S

Fast jo? Att det öppnar en månad innan är ju av en anledning? Även om det blir lite fel för att några har hunnit anmäla sig så finns ju anledningen kvar, att (nästan, i det här fallet) alla ska ha samma chans att anmäla sig utan att behöva gå in och kolla om proppen är godkänd en gång i kvarten.

Alltså jag håller med om att det blev fel, men jag förstår varför och tycker att det är rimligt att anmälan stängdes igen. Även om jag inte tycker att det hade gjort så mycket om den hade varit kvar öppen heller...

/Lady_S

Det är knappt någon tävling i år som öppnat när dom ska.

Har kommit starttider till Flyinge nu, varför får jag alltid starta typ först :wtf: ?

Nåja, nu hinner jag vara med på mitt möte på förmiddagen i alla fall.

Möte 10-17 på fredag, åka till stallet och rida och bada häst och putsa och packa, köra från stallet kl 6 lördag morgon, rida dressyr, möte 9-12, hoppa någon gång på eftermiddagen, kanske springa några varv på fölauktionen, sedan gå terrängbanan en 3-4 gånger innan terrängstart söndag. Sedan sover man nog gott :angel:.

/Lady_S
Nu fattar jag inte riktigt hur du får ihop det? ALLA tävlingar ska öppna 1 månad innan, TDB regler. Om ngn tävling vill begränsa antalet är det helt ok, enligt TDB och RF. Det ENDA jag sagt var fel var att systemet stängde. Och det var inte några st som hunnit anmäla, det var mer än hälftena av de som får komma som anmälde första gången så då får ju inte alla samma chans. Vet inte riktigt vart du vill komma med ditt resonemang men du har fel! :p;)

Nu fattar jag inte riktigt hur du får ihop det? ALLA tävlingar ska öppna 1 månad innan, TDB regler. Om ngn tävling vill begränsa antalet är det helt ok, enligt TDB och RF. Det ENDA jag sagt var fel var att systemet stängde. Och det var inte några st som hunnit anmäla, det var mer än hälftena av de som får komma som anmälde första gången så då får ju inte alla samma chans. Vet inte riktigt vart du vill komma med ditt resonemang men du har fel! :p;)
Nej, jag tycker att jag har rätt! :p ;)

Tävlingar som inte har begränsat antal starter öppnar direkt när deras proposition godkänts, även om det är tre månader före.

Tävlingar med begränsat antal starter öppnar en månad innan anmälningstiden går ut.

Om tävlingen först var obegränsad och sedan begränsas, så kommer den att först vara öppen för att sedan stängas. Systemet funkar så, det är inte tänkt att man ska vara inne och ändra i proppar som har blivit godkända.

I sak håller jag med om att det blev fel, men det blev det för att man var inne och mixtrade/inte begränsade antalet starter från början, inte för att någon var inne och stängde anmälan.

/Lady_S

Kan inte stämma. Vi har aldrig nånsin begränsat antal starter på vår lilla hopptävling vi kör i maj och den öppnar precis som alla andra 1 månad innan, proppen däremot är godkänd långt innan dess. Du kanske pratar om sent inkomna tävlingsansökningar? För så var ju fallet med denna tävlingen. Sen började jag ju faktiskt med att påpeka att systemet har buggar, denna är inte den enda som är totalt uppåt väggarna. En del beror på programmering men många fler beror på att förbundet inte tänker igenom konsekvenserna utan bara klubbar att SÅ SKA DET VARA! :D

Så jag har rätt o du har fel.:devil:

Kan inte stämma. Vi har aldrig nånsin begränsat antal starter på vår lilla hopptävling vi kör i maj och den öppnar precis som alla andra 1 månad innan, proppen däremot är godkänd långt innan dess. Du kanske pratar om sent inkomna tävlingsansökningar? För så var ju fallet med denna tävlingen. Sen började jag ju faktiskt med att påpeka att systemet har buggar, denna är inte den enda som är totalt uppåt väggarna. En del beror på programmering men många fler beror på att förbundet inte tänker igenom konsekvenserna utan bara klubbar att SÅ SKA DET VARA! :D

Så jag har rätt o du har fel.:devil:
"Begränsning
Under Anmälningstider kan man välja om man önskar att maximera antal starter för tävlingen.
Detta kan vara antingen per dag eller per klass.
Om man inte väljer att begränsa antal starter så öppnar tävlingen för anmälan direkt efter proppen blivit godkänd.
Om man däremot väljer att begränsa så öppnar tävlingen istället för anmälan en månad före sista datum för ordinarie anmälan."
https://tdb.ridsport.se/manuals/entry/organizer

:angel:

/Lady_S

Okeeej @LenaH vad hände?????
I den där gratisgrenen (ni vet den där han faktiskt KAN) så var han helt odräglig och tog av nånstans där man inte kan och stod på öronen. :meh:

Jag får trösta mig med att jag var bättre krumelurtant än självaste @PrinceFair och iaf låg trea efter dressyren. Jag har aldrig varit så glad att jag ska till Nyköping på söndag som jag var igår.

Har svårt att tolka resultatlistan i *-ig klass i Botkyrka...vad hände, vad var så svårt? Bara 9 nolla på hinder av 24 i *-ig och då hade den 9:e 26 tidsfel...:crazy:

Vi överlevde vår debut :D, vi kommer nog sluta sist av alla som tar sig i mål, men vi tog oss runt och förutom hindret som krånglade och ett missförstånd kändes det super! :)
*kl*

Jag blev placerad! :D Efter en halvtaskig dressyr så var inte utgångsläget optimalt, men en felfri hoppning och terräng räddade upp situationen. ;) Stjärnhästen var taggad och for som en pil genom terrängen. Hon galopperade tom genom vattnet! :love:

/Lady_S

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar