Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag red CIC tyckte jag att det var något svårare, upplevde banan som längre samt svårigheten med att ha hoppningen sist. Men det var ju ganska många år sedan, vet inte hur jag skulle uppleva det nu.

Fast hoppningen är ju oftast inte sist i en CIC. Däremot i CCI där är den alltid sist.

@Lady_S generellt så är CIC svårare än CNC

Den här bansträckningen har jag aldrig sett tidigare.. så det kan vara hursomhelst. Men generellt har det varit så att när det inte är en * klass med så brukar 100 klassen vara rejält uppspetsad och när den * klassen är med så brukar 100 klassen byggas snällare.

Okej, jag utgick bara ifrån när jag red i Valla, då var hoppningen sist fast det var CIC
Normalt sett går ju CIC och CNC över en dag, då "ska" ju terrängen gå sist, men så ibland lägger de ju som endagars över flera dagar, och ytterligare ibland gillar de ju att busa till det lite t.ex. vi vissa lagtävlingar eller mästerskap och lägga hoppningen sist fast det egentligen är en tävling i det korta formatet;)

Nyfiken fråga @_Peplis_ varför på bröstet o inte på hjälmen? Tänker att den har en chans att klara ett fall om den sitter på hjälmen men inte om man lägger sig på den?

Nyfiken fråga @_Peplis_ varför på bröstet o inte på hjälmen? Tänker att den har en chans att klara ett fall om den sitter på hjälmen men inte om man lägger sig på den?

Hallå, jag har aldrig ramlat på bröstet när jag ramlat av. Däremot studsat på huvudet ett antal gånger...
Bättre för kameran på bröstet!

Hallå, jag har aldrig ramlat på bröstet när jag ramlat av. Däremot studsat på huvudet ett antal gånger...
Det var iof väldigt fel mamma att läsa den kommentaren. :crazy: Knappast att ramla på bröstet som är det allvarliga utan om hästen hamnar på dig. Jag lovar att det påverkar! Ryser och vill inte ens tänka hur det kunde gått om Hanna haft kamera där. Ang kamera på hjälmen så hade jag aldrig tillåtet någon rida med klumpig kamera, utan bara de små tunna. Lite lära om fysik så begriper man varför. :o
Men min fråga till _Peplis_ är ändå. Vad sa ÖD om kameran där?

Det var iof väldigt fel mamma att läsa den kommentaren. :crazy: Knappast att ramla på bröstet som är det allvarliga utan om hästen hamnar på dig. Jag lovar att det påverkar! Ryser och vill inte ens tänka hur det kunde gått om Hanna haft kamera där. Ang kamera på hjälmen så hade jag aldrig tillåtet någon rida med klumpig kamera, utan bara de små tunna. Lite lära om fysik så begriper man varför. :o

Beror väl på kameran?
Jag har (på träning) haft mobiltelefonen i en fästanordning på bröstet. Platt, totalt max 1 cm tjock och inga utstickande delar, säkerhetsvästen emellan. Hade jag fått hästen över mig hade mobilen inte varit problemet.

Jag har för mig att Michael Schumacher, som blev medvetslös efter ett fall under utförsåkning, hade kameran på hjälmen och att experter i efterhand sagt att det bidrog till hans svåra skador...

Det var inget som sa något. Jag har en GoPro som inte är speciellt stor och som sitter ovan på västen men under nummerlappen så det sticker upp precis över kanten.

@Novali01 Enda anledningen till att jag hade den där var att jag inte hittade fästet till hjälmen. Men jag vet inte vad som är bäst?
botkyrka3_55f5df40e087c3763e232fb7.jpg

Senast ändrad:
@Novali01 Hejja Hejja!

Så en allmän fråga till de flesta av er som ridit klart denna säsong. Hur går livet vidare? :nailbiting: Eller snarare hur lägger ni upp det inför våren? Bara träning eller tävlar ni hoppning och dressyr också? Vilka klasser?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden