Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh :P "Hästen som inte går att rida in" har jag genomfört 2 ggr och "Häst eller känguru??" anser jag likvärdig med "Sitta kvar på hästar som utför fantasifulla skolor ovan mark 2.0" Så nu är det bara "Hästen som bockar av alla under inridningen" kvar. Notera dock att jag utöver detta behöver lära mig att rida och inte bara sitta kvar på vilda djur ;)
Nä? Rida behöver man väl inte kunna? Det är ju bara att sitta där? Den som sitter kvar längst vinner!:p

Jag som nästan aldrig ramlat av, trots att alla mina hästar jag ägt var oinridna när de kom till mig... :o

Jag tror jag måste gå kursen "hur man får hästen att bli vild". Alternativt "hur man vågar köpa halvblod" :wtf:
Jag har inte heller ramlat av på... många år... Eller jo åkte av en treårig dressyrhäst som fick spelet förra vintern, men det räknas ju inte när det är dressyrhästar som blir rädda för sig själva:devil:
Mina egna hästar åker jag aldrig av:sneaky:

Jag som nästan aldrig ramlat av, trots att alla mina hästar jag ägt var oinridna när de kom till mig... :o

Jag tror jag måste gå kursen "hur man får hästen att bli vild". Alternativt "hur man vågar köpa halvblod" :wtf:
Äh mitt halvblod som visserligen är något dvärgartat vet jag inte riktigt hur man ska bära sig åt för att ramla av och hon är bara 3 eller ja nu blir hon visst 4, men min spanska dam däremot är den som lärt mig den hårda vägen :P såhär vid 12 års ålder har jag börjat kalla henne ridbar ;)

Sen kan man ju dratta av för att hästen trampar på en bom med ena framtassen och till följd går ner på knä så att ryttaren åker kana över halsen. Yep, been there, done that. :o

Den här övningen hade jag aldrig överlevt på min häst för bommar på marken är om möjligt ännu svårare än stora läskiga hinder. :eek: :D

I hate when that happens....:eek: Dvs när hästen försvinner under en. Tycker det skulle ingå i programmet Häst 7.0. När ryttaren befinner sig på en plats ovanför hästen så SKA hästen alltid befinna sig under! Måste vara en bugg i programmet? Kanske hjälper att uppgradera till PensionärsHäst 2.7?
Ang era övriga bedrövliga program så tycker jag ni ska ha en rejäl städning bland programvarorna?? Själv kör jag stenhårt på SopaStallet 2.0! Funkar sisådär dock då jag än en gång verkar ha fått in det lilla maskprogrammet Unghäst och även uppgraderingen Unghäst 5.0 som ABSOLUT inte har i mitt stall att göra???:mad: Fattar inte vad det är jag klickar på hela tiden, det enda jag behöver egentligen är ju Häst 1.0.

Den här övningen hade jag aldrig överlevt på min häst för bommar på marken är om möjligt ännu svårare än stora läskiga hinder. :eek: :D

Haha, DET våre något för min nyärvärvade hopp(!)häst som inte fattar hur man ska bete sig när bommarna ligger på marken...... :rofl: :idea:

Tog mig nästan en timme i går att få kusen med på att skritta lungt över EN bom - trava lungt över gick helt enkelt inte.... Det är väl lektion 2.0... :p

(Fråga mig inte hur detta kommer gå om vi någonsin kommer ut på en terrängbana :angel:)

Inga problem. Ni kommer aldrig nånsin nå till level 6 i programmet Terräng 90 som är den nivån som krävs för att komma ut ur garderoben, läs ridhuset, och in i terrängdelen...;):laugh:

Sen kan man ju dratta av för att hästen trampar på en bom med ena framtassen och till följd går ner på knä så att ryttaren åker kana över halsen. Yep, been there, done that. :o

Jag hade aldrig överlevt för jag hade aldrig hittat ut från alla bommar. Så jag hade nog svultit ihjäl (och hästen med).

Idag ska jag kravla upp för första gången på den ridskolebruna hästen. Vet ni att hon löshoppades för första gången förra helgen? Fullblod vetni.... hon överlevde!

Snart dags för 1* stjärnigt va? :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar