Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bildbevis @Habina

3535-1273089585-8a43138808d3dae118b1004646d61a0e.jpg

Det finns absolut inga bevis för att det där är jag!!

min GRÅA häst löshoppades idag jättelite, mest för att hon älskar det. Hon är ju inte igång. Jag visade henne hindret en gång, sen kunde jag sätta mig på en stol i mitten av ridbanan och titta när stollan sprang varv på varv på varv och hoppade, bockade, frustade och gjorde cirkuskonster som ingen annan har uppfunnit ännu. Ganska bekvämt....Tanken slog mig vem som ska rida denna häst, jag tänkte på @fio för jag tror min också kanske skulle vilja hoppa öve dressyrstaketen och Fio har ju erfarenhet av det.

Den andra ,RIDSKOLEBRUNA, löshoppades för första gången någonsin och det såg inte alls så illa ut. Hon fattade fort och tyckte det var roligt. Hon har också lärt sig att halvblodsbocka och inte bara fullblodsbocka.

@LenaH Vem har sagt att Ulvspelare är smarta??? De TROR väl att du är nedlusad av pengar, såsom du byter häst i parti o minut, var väl bara 16 år sen du köpte ny häst sist din lilla miljonär!:rofl:

Japp! Enligt min empiriska forskning (5 fullblod ingår i min undersökning) har jag sett att när fullblod "bockar", så slänger de med huvudet och kanske slår lite med ett framben.
När halvbloden bockar så står de på frambenen med röven i luften (och ryttaren också).

Comprende? :D

Jag ska nog vara tacksam att min bruna är 50% fullblod och att hon ärvde just den genen från sin kära fullblodsmor. Jag trillar ju av stup i kvarten ändå så några halvblodsbockningar hade jag inte klarat av. :D

Senast ändrad:
Mina otäcka vänner, ska nog köpa nya tror jag, hävdar att det har med åldern att göra??? Dvs det här att jag spenderat min beskärda del sittandes ofrivilligt på backen mer eller mindre hela 2013 och en bra bit in på 2014. Jag hävdar med bestämdhet att det har med hästen att göra!:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 636
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar