Även känt som exekutiv dysfunktion, men det är en krångligare term att komma ihåg
. Jag har stora problem med allt det nämnda och minnessvårigheter uppepå det, men så är jag också autistisk och konstant stressad bara av att leva, såatteh...
Min erfarenhet är att när det är NPF som ligger bakom så är man oftast "tankspridd" mer eller mindre jämt, sen påverkas det såklart av yttre faktorer.
Spontant tänker jag begynnande utbrändhet, eftersom det inte verkar höra till normalläget att vara såhär. Efter att ha gått in i väggen
rejält två gånger så önskar jag att jag hade förstått varningssignalerna, för just minnet var bland det första som gick rätt åt skogen, och den erfarenheten är jag knappast ensam om. För mig var det också så att jag kraschade som hårdast när det väl började lugna sig med allt runtomkring, det var som att hela systemet gav sig tillåtelse att lägga av då.
For the record så konstaterades utbrändhet hos mig först efter ett helt batteri av prover för att utesluta sköldkörtel och fästingsjukdomar och en del annat, så jag är helt på tåget som tycker att TS ska få det gjort som en första åtgärd.