Delägarskap

malumbub

Trådstartare
Vad säger reglerna om delägarskap? Detta gäller främst i tävlingssammanhang, men om det har nån betydelse även annars, så berätta gärna!
Blir det nån skillnad om man äger hästen själv eller tillsammans med nån annan?

Sv: Delägarskap

Om det gäller quarter eller paint kan det ha rätt stor betydelse.
Ska du tävla hästen i amatör, måste du vara ensam ägare till hästen, eller äga den tillsammans med någon familjemedlem, tex make/maka, syskon, föräldrar, barn mm. Så fort det är ett företag eller en person utanför familjen inblandad får du ej tävla den i amatörklasser.
:)

Ok, så...så länge jag är släkt eller gift med delägaren, så blir det inga problem på tävling?
Finns det nåt annat att ha i åtanke?

Stämmer bra. Kolla regelboken under amateur, så står det preciserat vilka som är ok som ägare eller delägare för en amatör. Något annat kommer jag inte på just nu i alla fall...:)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 470
Senast: ildiko
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 264
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.