Sv: Dela med er av era värsta HÄST/RYTTARE-upplevelser!
Men shit.. hur kan en van hästmänniska(som jag antar att hovisen var..)utsätta ett barn för det?! Det här är bland det mest ansvarslösa jag hört talas om... tur att det gick förhållandsvis bra med dig.
Bland de värsta jag har varit med om ( jag e fortfarande en dum 14åring som hittar på galna & dumma grejer hela tiden )
Detta hände mej för 3 år sedan nästan exakt. Jag var nere hos min hovslagare för att kolla på hans nya föl, världens sötaste norsvensk. Sen gick vi och kolla på hans andra hästar för det var längesen jag var där. Vi går bort till hans oinridna 6åriga hingst och klappar han. Sen får min hovslagare för sej att jag ska sitta upp på han och sitta där en stund ( dom tänkte att en tjej året innan skulle börja rida han men hon fega ur ). Ingen hade suttit på han förut så jag var lite stolt över att jag skulle få va den första som skulle få sitta på en stor nordsvensk hingst på över 165 i manken. Upp kom jag och hovslagaren höll mej i bara grimman. Hingsten flyger iväg som ett skott och jag naturligtvis flyger av. Jag hade varken hjälm elr väst vilket var otroligt dumt men jag klara mej med bara ett blåmärke på knäet. Däremot hovslagaren ramlar omkull och skrapar upp världens sår på armen
Hela min familj var med + en kompis och såg allt. Mamma filma allt oxå, de såg riktigt hemskt ut !
Ha alltid hjälm, väst, handskar, nyladdad mobil i fickan, klackskor & bra stigbyglar
sorry för ett långt inlägg
Men shit.. hur kan en van hästmänniska(som jag antar att hovisen var..)utsätta ett barn för det?! Det här är bland det mest ansvarslösa jag hört talas om... tur att det gick förhållandsvis bra med dig.