Sv: Del VI hur går det för era 06r?
KL.
Var ett tag sedan jag skrev i tråden, så passar på nu innan det blir dags för sängen!
Killen har blivit riktigt duktig på skänkelvikningar och även öppnor och framdelsvändningar. Inte perfekta såklart, men han förstår och försöker! Skänkelvikningarna är han dock för smart för just nu, då han bara flyger iväg och gärna skjuter ut bogen för att han fattar direkt och vägrar sluta förrän han gjort hela. Haha.
Även börjat ta in honom på volt i galoppen nu, vilket går riktigt bra oftast - passar på att sakta av innan han vill det också. Förut var det mer att han rusade runt och knappt kunde vända över ridbanan, nu arbetar han bättre i galoppen och orkar gå två-tre varv på volt innan jag ber honom sakta av. Känns jättebra att han utvecklas så fort, och dessutom lätt! Får se om det håller i sig, haha.
Har även hunnit med att rida ut mer på killen, började ju för inte så länge sen. Stött på älg för första gången, dock verkade Myggan inte märka det. Sen även hunnit med att rida ut med en annan stallkamrat än min kompis och hennes häst. Det gick över förväntan, dagen efter vila och allt. På vägen dessutom! Lika lugn och fin kille, även om han är lite trippig och småbusar (ruskar på huvudet och travar i kortkort trav) så är han alltid lugn och lyssnar.
Många i stallet som tycker att lillhästen är jätteduktig. Även jag!
Idag red vi dessutom ut i mörkret. Trodde att det skulle vara protest, men icke! Jätteduktig kille som var helt som vanligt. Tog även första traven ute, eftersom jag innan bara travat ikapp sällskapet några få meter. Idag travade vi två gånger sida vid sida. Gick jättebra! I uppförsbacke var det dock jobbigt tyckte Myggan och galopperade två språng men saktade snällt av. Är så nöjd med honom!
Dock fortfarande med sällskap, men känns så onödigt att pressa honom när han både tvärvänder och småstegrar/sparkar när vi ska försöka rida själva - även om det bara är framskrittning. Inne på ägorna går det bra, men längre än över vägen kommer jag inte. Dessutom roligare med sällskap, och säkrare!
Blev en bild också för att komplettera the wall of text. "Gammal" från september, och ögonblicksbilder är alltid fina - speciellt jag på denna. Haha. Ser ut som att jag plågar honom.