Sv: Del V Hur går det för era 06r?
Håller med Kverulanten. RIKTIGT ROLIGT att se alla framsteg! Tänker man tillbaka till i höstas så har de ju utvecklats helt fantastiskt.
KL
Vi har lämnat några händelserika veckor efter oss.
Hinner dessvärre inte vara här inne och uppdatera så ofta som jag önskar men en liten repris om vad vi gjort.
Startade ju en Lätt C:1 i lördags, gick jättebra trots låga procent. Fick runt 56%, minns inte riktigt. Vårt mål var att ta oss runt och få henne fokuserad på jobbet som skulle utföras och inte allt annat.
Inför denna lilla programridning så tränade vi en del. Och i torsdags så kröp det fram horn på Rosie. I programmet är det ju galopp på stor volt (20m) i mitten. Detta har gått hur bra som helst tills i torsdags. Hon fullkommligt flippade. Bockade, sparkade, och det slutade aldrig. Men med ett leende på läpparna för att jag fortfarande satt kvar så fick jag det till att fungera och avslutade träningen.
Så just därför är jag verkligen glad över resultatet i programmet.
Tror utbrottet detta beror på en kombination mellan förarfel och en hel del mer muskler i lilla damen än tidigare. Hon har länge försökt att få till bockningar men aldrig riktigt lyckats och nu när det släppte så...ja hände det väl något..
Igår var det sista hoppträningen. GICK JÄTTEBRA. Även här har det släppt och hon jobbar bra på i formen och har verkligen hittat en härlig takt. Måndag & Tisdag nästa vecka är det hoppkurs sedan väntar lååååång vila. Hon kommer nog vila mellan 4-6v beror lite på hur stor min abstinens blir...