Oh no. Herr Fasan Ă€r tillbaka med en fru. SkĂ€ggig Ă€r dubbelt sĂ„ arg! TVĂ
fula, skrÀniga dumfÄglar som försöker stjÀla mat frÄn hennes smÄ söta fÄgelkompisar! Hon vill Àta fasan till middag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GrattisMissat att uppdatera, förra veckan fyllde min tjej 1 Är!
Idag rullade hon sig i kattskit. KONTRASTERNA
Fortfarande unghund och ofokuserad men har blivit trevligare att ha att göra med. Inte sÄ att jag litar pÄ att ha henne lös nÀr jag Àr ute pÄ gÄrden, mer Àn nÄn enstaka kvÀll vid sista fodring nÀr stjÀrnorna stÄr rÀtt, typ.
DÀremot har det varit lite gruff om vem ska ligga pÄ kudden bredvid mig, sÄ just nu fÄr hon sova bakom galler bredvid sÀngen.
Visa bifogad fil 114947
"Ligg" Àr ett totalt onödigt kommando enligt Lilli..
Knut ville hÀlsa pÄ en chihuahua o gav ifrÄn sig en grovt skall likt en rottweiler o undra varför den inte ville hÀlsa?Lova har varit hos en snÀll hundvakt under em, för att jag behövde Äka till tandlÀkaren och passa pÄ att shoppa lite nÀr jag ÀndÄ var i "civilisationen".
Det var tredje gÄngen hon var dÀr, men tyvÀrr var hennes "skÀggkompis" (hundvaktens bonuspappa) inte hemma. IstÀllet fick hon roa sig med att skÀlla ut hushÄllets tvÄ katter, som var smarta nog att söka skydd pÄ den innÀtade balkongen redan innan monstret kom. Hon vill ju leka med dem! Fattar de inte det?
"Kom in och lek nu, era fegisar!" Skriker hon. Kanske lite fel approach, men det fattar inte Lova.
Va roligt! LÄter som nÄgot jag skulle vilja testa med Knut ocksÄ men vi mÄste kolla upp knÀt förstUppdatering! Hon var bÀst pÄ nÄgon av övningarna och vÀldigt stabil i det omvÀnda lockandet, som anvÀndes för att stÄ kvar i rÀtt position.
DÀremot var det liiite lÀskigt att stÄ med alla benen pÄ bollarna. Vi fick testa en liten jordnötsboll och en "boll" formad som ett hundben. Det behövdes en liten knuff i rumpan för att vÄga sig upp med alla ben, men sen var hon vÀldigt nöjd med sig sjÀlv och Ät köttbullar sÄ det sprutade ur öronen.
Vi skulle öva pÄ att fÄ hunden att vrida pÄ huvudet utan att flytta tassarna (pÄ golvet, men sen ska det göras pÄ boll) och dÄ fick jag byta till ett "trÄkigt godis". NÀr jag testade med köttbulle, kastade hon sig runt för att fÄ tag i den. Sen var hon jÀtteduktig!
Ja, det var roligt! Det skulle sÀkert vara jÀttebra trÀning för att stÀrka Knuts kropp. SÄ fort han fÄtt ok frÄn veterinÀr, sÄklart.Va roligt! LÄter som nÄgot jag skulle vilja testa med Knut ocksÄ men vi mÄste kolla upp knÀt först
Stackars Stella fick en stöt av hÀsthagen idag
Vilket trauma. Hon har varit jÀtteduktig och lyssnat, suttit o stannat utanför hagen. Men idag fick hon nÄtt i nÀsan och rÄkade sig pÄ trÄden. Tveksamt om hon följer med mig till hagen nÄgot mer
Liknande hÀr. De tjuter till, ser förvÄnade ut och lÀgger inte pÄ sig öht. Undviker varken staket eller plats dÀr de Äkt pÄ en stöt Frodo blir dock arg pÄ trÄden om den "biter" nÄn av de andra hundarna, sÄ man fÄr kalla av honom för att han inte ska undersöka/sÀga till eltrÄdSpock har lyckats fÄ x antal stötar av fÄrstÀngslet och visst har det varit lite obekvÀmt gÄngen efter men sen har han slÀppt det. Tay har ocksÄ fÄtt nÄn stöt men inte varit mer brydd Àn i stunden. TyvÀrr kopplar dom inte stötarna till staketet sÄ jag fÄr ju hÄlla koll pÄ att de inte fÄr stöt sen direkt igen, möjligen Spock har börjat koppla lite grann att vid grinden mÄste man vÀnta (det dÀr han lyckats fÄ elstöt flest gÄnger) tills matte visar en in.
Spock har lyckats fÄ x antal stötar av fÄrstÀngslet och visst har det varit lite obekvÀmt gÄngen efter men sen har han slÀppt det. Tay har ocksÄ fÄtt nÄn stöt men inte varit mer brydd Àn i stunden. TyvÀrr kopplar dom inte stötarna till staketet sÄ jag fÄr ju hÄlla koll pÄ att de inte fÄr stöt sen direkt igen, möjligen Spock har börjat koppla lite grann att vid grinden mÄste man vÀnta (det dÀr han lyckats fÄ elstöt flest gÄnger) tills matte visar en in.
Min corgi fick en stöt en gÄng och efter det hoppade hon inte ur bilen pÄ sÀkert tvÄ veckor hon fick aldrig mer nÄn stöt och gick aldrig mer in i en hage. den andra corgin blir ocksÄ bara lite besvÀrad men sen Àr de inga problem.Liknande hÀr. De tjuter till, ser förvÄnade ut och lÀgger inte pÄ sig öht. Undviker varken staket eller plats dÀr de Äkt pÄ en stöt Frodo blir dock arg pÄ trÄden om den "biter" nÄn av de andra hundarna, sÄ man fÄr kalla av honom för att han inte ska undersöka/sÀga till eltrÄd