Deklaration 2019!

Nope, han har inga som helst tillgångar.
Ingen utbetalning från försäkringsbolag? Tänker om han får någon ersättning pga av ex sjukförsäkring.

Annars får han nog ringa försäkringskassan och fråga dem varför de drar för lite, dom kanske har någon anledning som ni inte vet om. Eller bara stå ut med det 😛
 
Förra året fick jag tillbaka cirka 6000. Åren innan har jag fått runt 20 papp. Blir det något tillbaka så går det till mina kommande tandläkarräkningar. Roligare än så blir det inte den här gången. Skulle jag få mer än som går åt hos tandläkaren så läggs resten in på sparkontot.
Du vet väl att du kan få subventionerad tandvård om du tar läkemedel,som ger muntorrhet (typ de flesta antidepressiva). Du ber tandläkaren om ett intyg som förskrivande läkare skriver på och talar om vad för medicin det gäller.
Jag går en gång i halvåret. Betalar inte ett öre och har finfina tänder ändå, trots alla mina sju sorter som ger muntorrhet. 😀
 
De hade räknat rätt rejält fel på min ena dotters deklaration, enligt den hade hon tjänat nästan 200 tusen mer än vad hon tjänat och dessutom en kvarskatt på över 50'. Hoppas VERKLIGEN att de korrigerar
 
Du vet väl att du kan få subventionerad tandvård om du tar läkemedel,som ger muntorrhet (typ de flesta antidepressiva). Du ber tandläkaren om ett intyg som förskrivande läkare skriver på och talar om vad för medicin det gäller.
Jag går en gång i halvåret. Betalar inte ett öre och har finfina tänder ändå, trots alla mina sju sorter som ger muntorrhet. 😀
Jag hade ingen aning. O_o Tack! Jag ska ta upp det med tandläkaren nästa gång jag ska dit. Vart skickar man intyget?

Jag kan inte påminna mig om att det står något om muntorrhet om min medicin och jag har inte noterat något om det. Däremot så sa tandsköterskan när jag var där första gången att det syntes att jag käkade antidepressiv medicin. Jag vet inte vad det var hon noterade. Mycket karies?
 
Du vet väl att du kan få subventionerad tandvård om du tar läkemedel,som ger muntorrhet (typ de flesta antidepressiva). Du ber tandläkaren om ett intyg som förskrivande läkare skriver på och talar om vad för medicin det gäller.
Jag går en gång i halvåret. Betalar inte ett öre och har finfina tänder ändå, trots alla mina sju sorter som ger muntorrhet. 😀
Gäller det verkligen de flesta antidepressiva? Jag trodde främst muntorrhet kom av tricykliska, inte SSRI/SNRI
 
Det här året får jag tillbaka 15 000, förra året fick jag betala 20 000.

Bytte arbetsgivare för två år sedan, och jag blir inte klok på hur de drar skatt. Jag har jämkning p g a bostadslån som jag har lämnat in till lönekontoret. Är i alla fall glad över att jag inte fick lika stor chock som jag fick förra året.

Jag kommer behöva behärska mig för att jag inte ska skicka iväg mitt sto på betäckning, hon ska ju ridas!
 
Gäller det verkligen de flesta antidepressiva? Jag trodde främst muntorrhet kom av tricykliska, inte SSRI/SNRI

Det gäller en hel drös mediciner. Mina vitaminer står med på min lista tillsammans med stämningsbalanserande, benso m.fl. Jag har ett sådant intyg.
 
När jag hade det så stod dom med på listan. Då hade jag escitalopram. Risperidon stod med också såg jag men det har ju ett annat verkningssätt. Tänkte om du ville kolla något med innehållet :)
Jag kollade just på min, det stod med där också. Jag är dock inte muntorr. När jag tog tricykliska mot migrän däremot, då vaknade jag med Sahara i truten varje morgon.
 
Ingen utbetalning från försäkringsbolag? Tänker om han får någon ersättning pga av ex sjukförsäkring.

Annars får han nog ringa försäkringskassan och fråga dem varför de drar för lite, dom kanske har någon anledning som ni inte vet om. Eller bara stå ut med det 😛
Nej. Han ska ringa och be fsk att dra mer. Men han har lite problem som gör att det inte blir av därav sjukersättningen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 027
Senast: Unafraid
·
Samhälle Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin? Hur tror ni det ser ut för er i...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
19 163
Senast: Sleepan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 893
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp