Deklaration 2019!

Jag fick min i Kivra imorse. Hade ingen aning hur det skulle gå. Brukar få tillbaka typ 5-6000, iom bolån antar jag. Pluggade dock förra året så hade ingen aning hur det skulle påverka utfallet, var rädd för kvarskatt...MEN! Får tillbaka 18 000! :bump::banana::rofl:
Ska dessutom lägga till för dubbelt boende, någon som vet hur man gör? Har läst men fattar inte riktigt...
 
Kivra gillar inte mig! *otålig*.

Jag har tydligen legat i fel skattetabell hela 2018 och betalat för mycket skatt (har legat som timvikarie fast jag varit tillsvidareanställd) så jag borde få tillbaks en slant. Hoppas!
 
Jag räknar med att gå plus minus noll, möjligtvis någon hundring upp eller ner. Inte fått något i Kivra ännu.
 
Har inte fått än men har sålt ärvda aktier så ska deklarera K4 med schablonmetoden så blir lite att betala där men tror det kommer gå ganska jämt upp med mina ränteavdrag. Vi får se.
 
Jag har inte fått besked än men bör få tillbaka då dom drar 500kr extra i skatt varje månad på jobbet. Fick runt 3000 tillbaka förra året
 
Fick min på kivra vid 14 idag. Får tillbaka ca 6000kr. Har sedan många år att de drar ett par hundralappar extra på min huvudsakliga anställning, men ska dubbla den summan. Tycker det är en skön garanti att slippa få kvarskatt, och ser det som en smidig form av årligt sparande. De där örena banken ger i ränta på sparkonto är försumligt så jag tycker att det är skitsamma.
 
Ingen Kivra här, så får vänta ett tag till, men fick förra året tillbaka runt 30000.
Ska bli intressant att se hur det ser ut i år då jag har högre lön och fler arbetsplatser på det.
Skönt med en klumpsumma att ha över sommaren eller att kunna göra ett större inköp för.
 
Jag fick min i Kivra imorse. Hade ingen aning hur det skulle gå. Brukar få tillbaka typ 5-6000, iom bolån antar jag. Pluggade dock förra året så hade ingen aning hur det skulle påverka utfallet, var rädd för kvarskatt...MEN! Får tillbaka 18 000! :bump::banana::rofl:
Ska dessutom lägga till för dubbelt boende, någon som vet hur man gör? Har läst men fattar inte riktigt...


Du har väl koll på att du inte får göra avdrag för dubbelt boende som du har haft pga studier? 🙂 Det står rätt bra om avdraget på Skatteverkets hemsida så du borde kunna läsa där hur du ska göra.
 
Jag har inte fått mitt än, har Kivra så det dyker väl upp så småningom.
Jag borde få några tusen tillbaka för bolånet, men har inte räknat på det så har inte jättebra koll..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 027
Senast: Unafraid
·
Samhälle Nu är det dags! :D Jag väntar ivrigt på att den ska landa i Kivra. Någon här som redan hunnit få sin? Hur tror ni det ser ut för er i...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
19 163
Senast: Sleepan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 893
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Tamråttor flyttar in
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp