Blir lite glad av att höra att det är fler som tänker som jag - att INTE flytta ihop med en eventuell ny kärlek! Jag och dotterns far separerade när hon var 13, och jag kände ganska omgående att jag inte ville "tvinga på henne" en ny person som hon helt eller delvis skulle bo tillsammans med. Delvis för hennes skull och delvis för min, faktiskt. En av fördelarna med separationen var, tycker jag, att få tillbringa mycket tid tillsammans med dottern, bara hon och jag. Det kändes väldigt mycket viktigare än att skaffa ny sambo!! Och nu, när jag har bott ensam och med dottern i 7 år så vill jag aldrig bli sambo igen!Så här var det för oss.
Första dejten var 1 februari. I slutet av maj bjöd vi hem honom på rabarberpaj. Då presenterades han som min kompis, de hade sett bild på honom innan och jag hade nämnt honom lite då och då, berättat om vi hade gjort något speciellt osv. Mina barn är i fsk/lågstadieålder. Nu vet de såklart att vi är kära i varandra, men i början tog vi det lugnt med den biten.
En viktig del för mig var att vi är båda överens om att vi inte ska flytta ihop. Han kommer alltså inte inverka särskilt mycket på mina barns vardag. Hade målet vara att flytta ihop hade "takiken" kanske varit annorlunda, jag vet inte.
Nu har det gått 2 år och barn och särbo saknar varandra om det går för många dagar mellan de ses. Vi har varit på semester ihop, han har varit barnvakt och sover över här nån gång i veckan när barnen är hos mig. Väldigt lagom tycker jag!