Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå preferenser och att de ändras så ser jag ett tydligt mönster i mina relationer. Dvs sådant som jag stört ihjäl mig på med fd partnern har varit nästan motsatt hos den som kommit efter. rätt intressant ändå. Ex vis var en av mina ex en jävligt osjälvständig, plåstrig person vars mål och syfte i livet typ var att vara ihop. Jag var ensam i 1.5 år efteråt och sedan träffade jag en väldigt självständig kille, med lika dyra oh tidskrävande hobbys som jag och som hade en rejält stabil egen tillvaro. Och ungefär så har det sett ut, om än på andra områden... 🙄

Den nya tonårsförälskelsen har dock tagit plats från ingenstans. Var helt oplanerad. Och helt klart det mest turbulenta jag varit med om. Alla kategorier. Men det är kanske själva meningen med det. Allting jag gjort innan har jag alltid styrt och planerat mer eller mindre. Det är förmodligen därför jag är helt körd i huvudet i relation till honom.

Sen måste jag också säga att när jag diskuterat dejtingkrav med random män över nätet så vet jag inte hur många som klagat på att kvinnor har sååå många orimliga krav. Det känns som att det är en vedertagen sanning, att kvinnor är kräsna och att män får lida för det.

Att Bosse, 47 år, enbart söker kvinnor i 30-årsåldern som är "omtänksamma" och som kan tänka sig att flytta till hans ungkarlshus i landet djupaste skogar där den enda faciliteten är rinnande kallvatten på utedasset är förstås inte relevant i sammanhanget.

Jag som hängde en stund på en sån dejtingsida svepte bort varenda man som hade nedre gränser som var för låg. Fy fan så ointressant med snubbar i min ålder (född på 60-talet) som är ute efter kvinnor födda 90 och tidigare.

Apropå preferenser och att de ändras så ser jag ett tydligt mönster i mina relationer. Dvs sådant som jag stört ihjäl mig på med fd partnern har varit nästan motsatt hos den som kommit efter. rätt intressant ändå. Ex vis var en av mina ex en jävligt osjälvständig, plåstrig person vars mål och syfte i livet typ var att vara ihop. Jag var ensam i 1.5 år efteråt och sedan träffade jag en väldigt självständig kille, med lika dyra oh tidskrävande hobbys som jag och som hade en rejält stabil egen tillvaro. Och ungefär så har det sett ut, om än på andra områden... 🙄

Den nya tonårsförälskelsen har dock tagit plats från ingenstans. Var helt oplanerad. Och helt klart det mest turbulenta jag varit med om. Alla kategorier. Men det är kanske själva meningen med det. Allting jag gjort innan har jag alltid styrt och planerat mer eller mindre. Det är förmodligen därför jag är helt körd i huvudet i relation till honom.

Relaterar!
Den jag har träffat nu är så olik exet sen 27 år att det nästan är skrattretande när det gäller vissa saker. Exet var som en jävla amöba som smälte in var som helst och anpassade ditt trevleri, det lär inte den här mannen göra har jag en känsla av

Jag som hängde en stund på en sån dejtingsida svepte bort varenda man som hade nedre gränser som var för låg. Fy fan så ointressant med snubbar i min ålder (född på 60-talet) som är ute efter kvinnor födda 90 och tidigare.
Men verkligen. Act your age liksom. Jag vill ha en man som kan bära sin ålder med värdighet, inte någon som inbillar sig att han är så himla ungdomlig och därför går på kvinnor som skulle kunna vara hans dotter.

Sen måste jag också säga att när jag diskuterat dejtingkrav med random män över nätet så vet jag inte hur många som klagat på att kvinnor har sååå många orimliga krav. Det känns som att det är en vedertagen sanning, att kvinnor är kräsna och att män får lida för det.

Att Bosse, 47 år, enbart söker kvinnor i 30-årsåldern som är "omtänksamma" och som kan tänka sig att flytta till hans ungkarlshus i landet djupaste skogar där den enda faciliteten är rinnande kallvatten på utedasset är förstås inte relevant i sammanhanget.

Oh ja. En del snubbar i min krets har skyhöga preferenser, hon ska gärna vara både toppadvokat och supermodell. Heter man inte George Clooney så kan det vara svårt att landa en sån tjej. En av grabbarna blev dock kär nyligen i en helt vanlig tjej och sa lite drygt på fyllan att ”hon är inte den snyggaste med hon är den bästa” och jag kände bara ja ja, jag fattar att du trodde att det skulle bli en Amal men nu blev det helt vanlig tjej vilket kanske absolut precis alla runtom dig hade tippat på ändå.

Så nej, absolut inte bara kvinnor som har krav. Det skiljer sig väl bara åt lite vilka kraven är.

När jag träffade min fästman så hade han ALLA åldrar på Tinder 😅 Han var visserligen 28 då så kanske lite mer rimligt, men jag blev ändå paff och frågade om han alltså swajpade på allt från 19-åringar till 60-åringar och hans svar va "Man vill ju se vad som finns där ute?" 😅

Oh ja. En del snubbar i min krets har skyhöga preferenser, hon ska gärna vara både toppadvokat och supermodell. Heter man inte George Clooney så kan det vara svårt att landa en sån tjej. En av grabbarna blev dock kär nyligen i en helt vanlig tjej och sa lite drygt på fyllan att ”hon är inte den snyggaste med hon är den bästa” och jag kände bara ja ja, jag fattar att du trodde att det skulle bli en Amal men nu blev det helt vanlig tjej vilket kanske absolut precis alla runtom dig hade tippat på ändå.

Så nej, absolut inte bara kvinnor som har krav. Det skiljer sig väl bara åt lite vilka kraven är.
Haha ja exakt så! Ödmjukt värre 😂 Överlag tror jag män har betydligt högre krav rent utseendemässigt än vad kvinnor har.

Jag menar, visst, sök du efter en Amal men om du själv är en medelålders gubbe iförd flanellskjorta som knappt går att stänga över ölmagen så lär du bli besviken 🤷‍♀️

Min nuvarande dejt är också precis tvärtemot mina två tidigare :laugh: han är ganska mycket äldre, ger mig rappa svar på tal och jag får inte alls min vilja igenom i allt, som jag är van vid. Frustrerande som satan emellanåt, men framförallt uppfriskande och härligt med någon som är mera som jag :D

inte någon som inbillar sig att han är så himla ungdomlig och därför går på kvinnor som skulle kunna vara hans dotter.
tänkte på denna tråden när jag såg detta...

Bifogade filer

• D07BA58F-918C-4C7F-926D-FC85D47644AA.webp
    D07BA58F-918C-4C7F-926D-FC85D47644AA.webp
    42,2 KB · Visningar: 229
För att återknyta till dejting så har jag nu snackat med han som har fem katter i 2 timmar i telefon och skickat en miljard fåniga meddelanden såklart och några ofåniga emellan och vi har kommit fram till att vi måste ses igen, vi kan nog inte vänta på att få ihop akten så bra att vi kan åka skidor och skoter dvs vika ett par dagar på rad - så vi ska ses halvvägs igen nån gång nästa vecka under en eftermiddag/kväll. Han är nog historiens snacksaligaste norrlänning. Så befriande annorlunda

Jag och sambo pratade faktiskt om det här tidigare idag.
Jag har efter avslutad relation med någon som jag liksom till slut stört mig på vissa egenskaper etc överkompenserat och svängt för mkt åt andra hållet. Det har ju då bara blivit någon date eller kortare fling. Men oavsett har vi båda överkompenserat rejält och liksom med åren fått mindre och mindre svängningar åt olika håll. Liksom hittat vad man behöver i en relation genom trial and error.

Jag har en kompis som vill att hans fru ska styra honom. Frun vill det. Så det är väl bra.

Men för mig vore det döden för en relation och jag skulle känna mig som mannens mamma. Så avtändande!
När jag lämnade en relation där jag tyckte mannen var för mesig på många sätt skulle jag nog just överkompensera. Jag hittade en jättevacker, supertatuerad, långhårig, piercad hårdrockssångare med attityd och tänkte att "Nu jäklar! Det här blir spännande!". Han var dessvärre som min kompis när man lärde känna honom. Han sa uttryckligen att han gillar när hans partner säger åt honom vad han ska göra.
Nej tack! Den överkompenseringen föll platt. :laugh:

Sambon har gjort liknande.

Jag tog tillbaka J en gång efter lite kommunikation.

Efter lite mer kommunikation så visar det sig att det inte är jobb som gjort att vi inte setts lika ofta utan en annan tjej. Helt okej om han varit ärlig från början.

Först var det för mycket jobb, överansträngt höftböjaren och till slut ensam i vardagen.
Säg bara som det är?!
Blir så jäkla less och matt av snubbar.

Min nuvarande dejt är också precis tvärtemot mina två tidigare :laugh: han är ganska mycket äldre, ger mig rappa svar på tal och jag får inte alls min vilja igenom i allt, som jag är van vid. Frustrerande som satan emellanåt, men framförallt uppfriskande och härligt med någon som är mera som jag :D

Nu är visserligen min särbo i min ålder men det går inte för mig att bulldoza över honom, som jag i ärlighetens namn gjort ibland tidigare. Det gör också att det flyger gnistor med jämna mellanrum eftersom han också är lite av en bulldozer :angel: men vi har ju stått ut med varandra i 11 år om så där en månad ;) :love:

Nu är visserligen min särbo i min ålder men det går inte för mig att bulldoza över honom, som jag i ärlighetens namn gjort ibland tidigare. Det gör också att det flyger gnistor med jämna mellanrum eftersom han också är lite av en bulldozer :angel: men vi har ju stått ut med varandra i 11 år om så där en månad ;) :love:

Det låter som oss :D vi får se om vi också varar i 11 år!
Jag kan också bli något av en bulldozer, vilket ju inte är så himla charmigt... Jag tror inte att det är åldern som gör det i vårt fall egentligen, han är nog bara helt enkelt inte typen som låter sig bli överkörd. Helt rimligt och faktiskt ganska skönt. Världens snällaste, men han vet vad han vill :D

Ja usch så har jag också gjort. Tänkt att jag behöver motsatsen för att det innan inte har fungerat. Har nu i mogen ålder insett att jag behöver ta makten över det där själv istället och göra en liten analys. Vad behöver jag, vad mår jag bra av, vad mår jag inte bra av.

Sen är det där inte så enkelt som det låter. Jag mår iofs bra av lugn och trygghet men blir också lätt uttråkad. Så balansen i att hitta nån som utmanar mig men också ger lugn och trygghet...den är inte helt enkel har jag insett.

På spåret dejting så har jag nog rekord här i längden på att dejta utan att komma vidare. Jag har dejtat samma person i snart tre år...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 544
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar