Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska också ses i helgen! Vi hade en fin helg den som var, men man är ju trött som ett sviskon efter en så intensiv helg :laugh: nu är i alla fall jaktsäsongen så gott som slut, så det ska bli spännande att se om vi har lika roligt ihop när vi inte har det som ständig heldagsaktivitet :) är nästan lite nervös för det, haha. Tänk så kommer vi inte ha något att säga varandra nu?
Det är lite intressant med sånt där. Jag kan då och då hamna i situationer där jag börjar fundera på vad folk egentligen pratar med varandra om, där det känns som om jag inte skulle kunna prata om något alls och faktiskt få det att kännas som om det var någon vits att öppna käften. Har tex en bekant som är otroligt trevlig, men om inte han tar initiativ till diskussion så säger jag inget heller. Det är bara stopp i skallen. Sedan med andra så är det mer "normalt" där det inte behövs någon eftertanke, där man möts, och bara pratar om vad det nu råkar bli just den stunden.

Minns att några av de första gångerna jag träffade unga klättraren så funderade jag på just det, vad vi ens skulle prata om, och vad gör man när samtalsämnena tar slut? Well. Jag behöver inte fundera på det, för de verkar aldrig ta slut. Och har vi inget att säga för stunden så kan vi vara tysta tillsammans också. Det är väldigt skönt, just att inte behöva prata hela tiden.

Det är lite intressant med sånt där. Jag kan då och då hamna i situationer där jag börjar fundera på vad folk egentligen pratar med varandra om, där det känns som om jag inte skulle kunna prata om något alls och faktiskt få det att kännas som om det var någon vits att öppna käften. Har tex en bekant som är otroligt trevlig, men om inte han tar initiativ till diskussion så säger jag inget heller. Det är bara stopp i skallen. Sedan med andra så är det mer "normalt" där det inte behövs någon eftertanke, där man möts, och bara pratar om vad det nu råkar bli just den stunden.

Minns att några av de första gångerna jag träffade unga klättraren så funderade jag på just det, vad vi ens skulle prata om, och vad gör man när samtalsämnena tar slut? Well. Jag behöver inte fundera på det, för de verkar aldrig ta slut. Och har vi inget att säga för stunden så kan vi vara tysta tillsammans också. Det är väldigt skönt, just att inte behöva prata hela tiden.

Jag brukar prata om random otroligt konstiga saker jag lärt mig i olika poddar. Typ att elefanter har bröst som ser ut som kvinnobröst. Brukar roa dom flesta. :laugh:

Ja, precis! Jag kan bli nervös och bara ”GUD vad har vi gemensamt mer än detta egentligen”, men sedan när vi väl träffas så flödar ju orden om precis allt möjligt. Eller så är vi tysta, och det känns, som du säger, också som en väldigt viktig del. Att vara bekväm i att vara tysta tillsammans är viktigt för mig. Jag är en ganska extrovert person, men när jag blir trött så vill jag helst sitta tyst i ett hörn i soffan med någon form av kroppskontakt och sedan bara slöskrolla på telefonen typ.

Det låter verkligen som att du har hittat the perfect match i klättraren! :)

Jag har en dejt på fredag, med en kille jag hittade på Facebook dejting, faktiskt... Vi skulle egentligen träffas förra helgen, men han ställde in på lördagen pga att han skulle ha sin dotter, och jag ställde in söndagen pga att jag skadat mig då jag åkte skidor. Sedan har jag inte varit superpepp, han är inte så bra på norska och kan inte engelska, og jag kan typ 5 ord på spanska som är hans modersmål, så vi har inte haft någon särskilt flyt i chatten. Känns som att kemin måste vara extremt bra IRL om det ska funka... 😅 Men, han jobbar som salsa- och bachatainstruktör (när det inte är Covid), så det vore ju jättekul om vi kunde dansa tillsammans någon gång...

Skriver även med en annan, en musiker, som jag är lite nyfiken på. Och funderar på att fråga tråkiga danskillen om vi ska ses igen, han var ju trevlig och snygg trots allt. Så tja, förhoppningsvis hittar jag någon som vill spendera Valentine's day tillsammans med mig.... 😂

Har i princip inte haft nån kontakt alls med J nu när han är borta. Känns ärligt talat lite trist...

Jag vet inte om jag kanske börjar tycka om honom?
Jag har blivit en sån som ser hur mycket hans snapscore ökat och tänker vilka brudar har han nu snapat med :o :banghead:

Har i princip inte haft nån kontakt alls med J nu när han är borta. Känns ärligt talat lite trist...

Jag vet inte om jag kanske börjar tycka om honom?
Jag har blivit en sån som ser hur mycket hans snapscore ökat och tänker vilka brudar har han nu snapat med :o :banghead:

Känns ju inte bra att du känner ett behov av att hålla koll på om han skickar snaps till andra. Kanske bra att ta en funderare och kanske prata med honom om du fått känslor?

Kunde blivit ett något awkward moment i morse. Hyrsevärden hos The Guy ville bara komma in o ta lite mått i badrummet för en ny tvättmaskin de skulle sätta in i eftermiddag så tänkte att jag går upp och går o duschar and get dressed efter det. När de väl var där skulle de bara kolla lite andra grejer också (ska bygga om så småningom) men lyckligtvis bara i hall/kök/badrum och inte bakom den stängda dörren i rummet där jag ännu inte gått upp 😅 Höll på att ångra mig att jag envisades med att "äsch, stäng dörren bara och låt dem kolla, det går väl snabbt, jag går upp sedan". Inte för att jag inte kunnat heja på dem inte helt jäkla yrvaken tack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 325
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV