I hear you
Känner också nåt liknande men jag är helt handlingsförlamad. Har tänkt flera ggr att jag behöver avsluta den här kontakten, för det känns verkligen inte som att det leder nån vart. Det är klockrent när vi ses, där och då känner jag inga som helst tvivel. Och sen däremellan är det mer eller mindre ingenting, och det är det som ger mig ångest. Jag får verkligen inte ihop detta med hur han var under hösten, superkommunikativ, tydlig, kontaktsökande osv. Sen blev han ju förvisso sjuk, men ändå. Jag har så svårt att förstå mig på sånt beteende även om jag fattar att folk reagerar olika på att vara sjuk... Sen började han ju höra av sig igen och var sig ganska lik, och vi sågs i några veckor mer eller mindre ofta. Förra veckan kändes det dessutom verkligen som att vi började vara tillbaka där vi var innan han försvann i sin ohälsa och såklart började mina känslor komma tillbaka. Nu har det varit rätt så off igen i en vecka. Vi hördes av igår men sågs inte för det funkade inte att ses.
Jag känner bara att all tid som hinner gå mellan dess att vi ses dödar mig i mitt övertänkande och jag vet att det inte är sunt. Jag klarar inte av att bära allt sånt själv, men jag tänker inte bli hysterisk mot honom heller så länge jag har nån sorts självaktning kvar. Och när vi ses och det kulle vara smart om jag tog upp det, så är det istället så himla bra så det känns som inga problem i världen existerar... jag blir knäpp. Jag uppfattar honom som en överlag ärlig person och så länge varken han eller jag blivit totalt personlighetsförändrade sedan i höstas så lär det ju fortfarande gälla vad vi sa då om vad vi ville. Men jag orkar inte med den här berg- och dalbanan som det blir när det är jättebra då vi ses och däremellan ingenting alls eller jättelite. Jag har väl bara inte kommit fram till ännu, om det är värt dalarna för att topparna är bra. För mentala hälsan är det garanterat inte det.