Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sten hade svarat kort och har inte skrivit nåt om att ses igen, fast han vet att jag är hemma igen från stugan... Han vet att jag vill ses igen, så nu får det faktiskt vara upp till honom.

Inget svar än från Versen eller SB.

FS (som jag vill va kompis med, men ändå) har inte svarat på messenger på ett dygn snart... skitskumt, han brukar svara dirr... :S

Berättade för kompisen om Tinderdejten och deras matchande tatueringar.
Han skrattade och sa att han inte behöver vara orolig för mig i alla fall, för jag har ju bra omdöme :D
Så skönt att han inte är avis alltså.

Var ju jättekär i Tinderdejten (vi kan kalla honom Värmland) i typ 3 dagar och tänkte att jag kanske inte skulle träffa någon annan innan han kommer hem igen efter 2 veckors jobb på annan ort. Men eftersom vi inte skriver till varandra alls mellan dejterna, så svalnade de rosa molnen. Bestämde mig för att inte satsa alla kort på honom. Mina känslor springer iväg lite ibland bara :o

Sååå imorgon ska jag på ny Tinderdejt.
Är egentligen lite tveksam på vad jag gett mig in på, för jag vill nog bara vara kompis med med den här killen egentligen då vi har gemensamma intressen och jag har inte så många kompisar i stan.
Det är hans första Tinderdejt och min andra, så jag har sagt åt honom att ta det lugnt och att vi har saker att prata om så det kommer att gå bra. Har också sagt att jag inte är ute efter något seriöst utan bara vill lära känna honom för att jag tror att vi kan bli bra vänner typ. Så hoppas att det blir lugnt och avslappnat :up:

Det kan bli en seg långkörare igen. Hoppas att det inte rinner ut i sanden. Jag vill inte skriva för detaljerat om någon jag känner någonsin läser här! 😉 Tyvärr bor jag och tidigare nämnda man ett par timmar ifrån varandra, men det kan rent av vara en fördel på vissa sätt, jag vill ta saker långsamt. Och med tanke på hans tidigare långa relation är det kanske bra att ta det försiktigt.

Vi har hängt en hel del under semestern eftersom han är god vän med flera av mina nära släktingar . (Typ dagligen i över en vecka, men åkte åt olika håll häromdagen). De är genom släktingarna jag lärt känna honom tidigare. Inget direkt fysiskt har hänt annat än att vi liksom gått som katten kring het gröt och fiskat, råkat ta på varandra, haft många ”moments” och fastnat med att stirra på varandra som tonåringar och fastnar med blicken i varandra ungefär hela tiden. Det känns som om båda vill mycket mer och liksom gått och tagit pulsen på den andra.

Det enda jag vet om hans tidigare förhållandes slut är att det är såpass slut att han funderar på att flytta från stan och att de pga bostadsbrist ännu bor ihop i lägenheten hon äger och det verkar ju jobbigt på alla sätt! Han letar efter något att köpa men vacklar kring var han skall bo.

Jag fick väldigt varma känslor för honom, men vi har nästan inte lyckats vara på tu man hand alls. Och när vi varit det har mitt hjärta ropat ”kyss honom!!” Jag vill jättegärna träffa honom igen snart! Men vet inte riktigt hur jag skall närma mig utan att vara för på.

Vi kommer att mötas om ca en månad igen på en fest/evenemang, men det känns så långt bort!

Det kan bli en seg långkörare igen. Hoppas att det inte rinner ut i sanden. Jag vill inte skriva för detaljerat om någon jag känner någonsin läser här! 😉 Tyvärr bor jag och tidigare nämnda man ett par timmar ifrån varandra, men det kan rent av vara en fördel på vissa sätt, jag vill ta saker långsamt. Och med tanke på hans tidigare långa relation är det kanske bra att ta det försiktigt.

Vi har hängt en hel del under semestern eftersom han är god vän med flera av mina nära släktingar . (Typ dagligen i över en vecka, men åkte åt olika håll häromdagen). De är genom släktingarna jag lärt känna honom tidigare. Inget direkt fysiskt har hänt annat än att vi liksom gått som katten kring het gröt och fiskat, råkat ta på varandra, haft många ”moments” och fastnat med att stirra på varandra som tonåringar och fastnar med blicken i varandra ungefär hela tiden. Det känns som om båda vill mycket mer och liksom gått och tagit pulsen på den andra.

Det enda jag vet om hans tidigare förhållandes slut är att det är såpass slut att han funderar på att flytta från stan och att de pga bostadsbrist ännu bor ihop i lägenheten hon äger och det verkar ju jobbigt på alla sätt! Han letar efter något att köpa men vacklar kring var han skall bo.

Jag fick väldigt varma känslor för honom, men vi har nästan inte lyckats vara på tu man hand alls. Och när vi varit det har mitt hjärta ropat ”kyss honom!!” Jag vill jättegärna träffa honom igen snart! Men vet inte riktigt hur jag skall närma mig utan att vara för på.

Vi kommer att mötas om ca en månad igen på en fest/evenemang, men det känns så långt bort!
Om du känner så varmt för honom skulle jag höra av mig och fråga om han vill ses igen. Att fråga en gång och visa lite intresse är inte att vara för på tycker jag. Särskilt inte om det gått ett par dagar sen ni sågs nu. Go for it! :)

Åhh, jag saknar verkligen kvalitetshångel.. Alla ska bara ligga hela tiden... Och för att beklaga mig lite till, varför är det så svårt att hitta en man som är öppen för annat än monogami men samtidigt är vanilj? Det är typ omöjligt!
Nu känner jag mig helt efter här som drar upp en överstökad diskussion igen, men fick nån reflektion kring detta som jag aldrig fick tid att skriva...
Även jag har noterat att många icke-monogama verkar inne på ickevaniljgrejer. Men måste det vara uteslutet att de kan gilla vanilj också? En av de fina sakerna med flersamhet är väl att inte en person måste uppfylla allt. Och så upplever jag det med J som jag förstått utifrån generellt snack att han är inne på olika kinky grejer. Med mig har han aldrig ens hintat om nåt annat än vanligt soft sex, eftersom han förstått att det är vad jag gillar eller kanske lämnat åt mig att ta initiativ om jag skulle vilja nåt annat (vilket jag tycker är mycket bra. att nån föreslår/försiktigt ber om något kan räcka för att det ska bli en jobbig press när man inte är helt trygg i situationen). Jag känner mig aldrig tråkig med honom (som jag annars dumt nog kan tendera att göra tyvärr), det märks att han är väldigt nöjd med hur vi har det.
Men visst, hade han skrivit "finns på DS" i sin pres hade jag ju säkert blivit avskräckt och dragit vänster på honom helt i onödan. Så man kanske ändå som vaniljare kan ge det en chans om det inte uttryckligen står "allergisk mot vanilj"?

Så less jag blir. Vad är grejen med att skriva bara korta kommentarer fram o tbx? Fick inte intrycket när vi sågs att Sten skulle bli tråkig, men verkar som om detta kommer rinna ut i sanden. Jäkligt tråkigt, men nej, jag tänker faktiskt inte dra ur någon när den vill ses igen när han vet att jag vill.

Lite update här också då:

Det blev trevligt häng med BK, men det var ju inte precis som att vi började där vi slutade för ett par månader sen, utan det krävde sin lilla startsträcka innan det blev avspänt. Sen hade vi jättekul, snackade musik, stack och badade, gick ner på stan, men jag uppfattade det som att han var väldigt mån om att vi skulle hålla "kompisnivån" så långt det gick. Han var inte så intresserad av kel och kyssar förrän det var dags att hoppa i säng, där släppte han däremot loss, men sen var det lite samma dagen efter, härligt morgonsex, men sen var det inte så mycket mer under förmiddan och vår sociala energi tog nog lite slut också. Nu är det ju bara min tolkning men jag tror han är mycket noga med att inga känslor ska få spelrum att uppstå, vi är kompisar som ligger och absolut inget mer. Och det är förmodligen klokt tänkt för honom, men för mig blir det lite torrt. Jag vill gärna ha det där innerliga kelandet även om det bara är en sporadisk träff, det betyder inte att jag blir kär i personen.

Och så var det dags att träffa J som jag ju längtat efter. Jag hade då tajmat in det med rejäl ångest pga en jobbrelaterad grej som dykt upp som kändes oöverstiglig och panikartad (så bra man är på att ha semester!). Jag pratade om det med honom, men det blev ändå att jag upprätthöll fasad och inte vågade bryta ihop fast jag hade behövt det, tårarna rann i tysthet sen han somnat i stället. Vi hade en massa sex och väldigt mysigt, men jag var nog lite avstängd ändå, och det där förälskelseruset jag kände sist lyste helt med sin frånvaro. Sen blev jag lite rastlös i slutänden också av att vi inte gjorde nåt annat än ligga-handla mat - ligga- laga mat- ligga- äta maten -ligga - dricka the o.s.v. Hade kunnat ta nåt initiativ själv förstås, så ska väl inte gnälla ändå.
Fördelen med att inte känna så mycket är i alla fall att det inte blir nåt jobbigt avsked heller. Nu känns det som innan han var och hälsade på mig. Blir trevligt att ses igen, när det nu blir, men känns inte jätteangeläget. Fast kyssarna är fantastiska, de måste jag nog få mer av.

Och så är semestern över och jag tindrar ihjäl mig på hemmaplan, får inga matchningar såklart, sänker ribban och får till sist match med ett par stycken jag inte alls är intresserad av egentligen... jaja. Skriver med ett par stycken på HP också.

Nu känner jag mig helt efter här som drar upp en överstökad diskussion igen, men fick nån reflektion kring detta som jag aldrig fick tid att skriva...
Även jag har noterat att många icke-monogama verkar inne på ickevaniljgrejer. Men måste det vara uteslutet att de kan gilla vanilj också? En av de fina sakerna med flersamhet är väl att inte en person måste uppfylla allt. Och så upplever jag det med J som jag förstått utifrån generellt snack att han är inne på olika kinky grejer. Med mig har han aldrig ens hintat om nåt annat än vanligt soft sex, eftersom han förstått att det är vad jag gillar eller kanske lämnat åt mig att ta initiativ om jag skulle vilja nåt annat (vilket jag tycker är mycket bra. att nån föreslår/försiktigt ber om något kan räcka för att det ska bli en jobbig press när man inte är helt trygg i situationen). Jag känner mig aldrig tråkig med honom (som jag annars dumt nog kan tendera att göra tyvärr), det märks att han är väldigt nöjd med hur vi har det.
Men visst, hade han skrivit "finns på DS" i sin pres hade jag ju säkert blivit avskräckt och dragit vänster på honom helt i onödan. Så man kanske ändå som vaniljare kan ge det en chans om det inte uttryckligen står "allergisk mot vanilj"?

Hm, interessant och bra fundering! Jag skrev lite med en Tinderkille här om dan, som relativt snabbt började dra samtalet in på sex, och kläckte ur sig att "han var inte interesserat av något A4 (ni minns, norska uttrycket för alldaglig och inom ramen) -sex under täcket och med ljuset släckt". Jag bara - jaha.. O_o Orkade inte berätta att det är en av mina favorittyper av sex (mvh frusen och extremt närsynt människa).

Själv så er jag enormt fascinerad av polyamorösa och icke-monogama förhållanden, och skulle gärna vilja testa något sådant, men jag har ju knappt tid med EN partner, så det lär knappast hända. :p

Själv så er jag enormt fascinerad av polyamorösa och icke-monogama förhållanden, och skulle gärna vilja testa något sådant, men jag har ju knappt tid med EN partner, så det lär knappast hända. :p
Fast det beror ju lite på, på vilket sätt man inte har tid. Har man ett pussel med enstaka luckor här och var, kanske på udda tider dessutom, är det kanske dålig chans att en och samma person kan ses just under dessa luckor. Lättare då att ha flera att välja på. :)

Fast det beror ju lite på, på vilket sätt man inte har tid. Har man ett pussel med enstaka luckor här och var, kanske på udda tider dessutom, är det kanske dålig chans att en och samma person kan ses just under dessa luckor. Lättare då att ha flera att välja på. :)

Nja, för mig så är det mest bara sena kvällar och ibland någon timme på helgen som det finns luckor.... T. ex. i dag så skulle jag vilja åka på en konsert i stan med min kompis, men ingen av oss var ens hemkomna från stallet innan den var nästan över.. 😒

Alltså ju mer vi diskuterar i denna tråden desto mer inser jag att jag borde ha med i min presentation. Men det är sådant jag aldrig vill skriva 🤣

Jag har ju klurat på vad jag ska skriva i min presentation i över ett halvår nu.... Det är skitsvårt!

Men i dag kom jag upp med en idé, som jag tänkte fråga vad ni tänker om. Hur tolkar ni den här meningen?

"Chaos is a ladder.... wanna climb it with me?"

Som ett alternativ till 15 olika emojisar. :angel:;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Uppsättning
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat