Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har stött på en del män som gärna tar emot oralsex men när det ska återgäldas så vill de hellre ha penetrerande sex för "nu är de ju "uppvärmda" och det är ju ändå skönt för båda" och det är fler än vad jag skulle vilja som haft den inställningen... Även jag har fått utstå tjat och gnäll när jag sagt nej till analsex, så himla avtändande men det fattar de inte heller varför det skulle vara det.
Eller de som tycker att en omgång elvisp med fingrarna är "typ" samma sak och sen kan de få ha det penetrerande sexet.

Jag är ju hästjej och det kan absolut funka. Så länge jag inte får krav på mig att jag ska vara hemma mer osv. Jag ser gärna att min partner har ett eget intresse men är hen nöjd med att bara vara hemma så är det okej så länge hen inte vill att jag ska sitta hemma som soffsällskap.

V har inget intresse på samma vis som jag. Han har bilen och resten av tider hänger han helst med kompisar, spelar, snackar och chillar.
Han väljer att följa med mig på träningar med hästen eftersom det är en så stor del av mitt liv så vill han vara engagerad i den. Hade han gjort det för att vara "snäll" och sen pipigt om att det tar tid osv hade jag inte uppskattat det. Nu försöker han lära sig, lyssnar på tränaren och frågar efteråt om saker han inte förstod och verkar tycka det är intressant på riktigt.
Det är jättefint av honom och något jag verkligen uppskattar.
:love:
Nu ska jag bara hitta en hästtjej också 🤔

Jag har heller aldrig träffat på någon som inte vill ge oralsex. Tvärt om så har alla jag träffat verkligen gillat att ge :up:

Jag har heller inte blivit tjadad på om analsex. Fått frågan men aldrig blivit tjatad på utan svaret har respekterats.

Okej, mitt sista inlägg i analsex-diskussionen: det du svarade på gällde att jag inte träffat någon som tackat nej till att jag ger deras rumpa uppmärksamhet.

Nu var jag inte tillfrågad, men även jag kan intyga att det är dåligt ställt med kvinnosynen oavsett vilken typ av spel det gäller. Själv har jag sedan länge get upp offline-spel pga det, och online så är jag noga med att vara så könsneutral som möjligt och inte använda voice chat annat än med personer jag känner väldigt väl, för annars tar det hus i helvete pga alla misogyna töntar som delar intresset. :down:
Precis så :(

Jag tänker just på det jag fetade som de flesta brukar ta upp, men jag har inte någon liknande som tar upp lika mycket tid/pengar som hästeriet. Men jag tror och hoppas att jag inte skulle bli sur, en fördel är väl att jag tycker om hästar - har bara inte energi eller vilja för att ha det som intresse :p

Jag som total hästnörd har bara två problem inom detta område:
1. De som inte fattar att jag är i stallet flera timmar varje dag. Att jag VILL det. Att det är mitt liv. Att jag inte VILL hålla på att mecka med hästpassning för att åka bort. Jag vill inte vara "ledig" från min häst?!

2. De som fattat men inte varken accepterat eller respekterar det.

I övrigt älskar jag att vara hemma eller hitta på småsaker. Alltså drömmen hade väl snarare varit en sambo/särbo med mer fri tid och mindre styrd än en själv och som faktiskt är NÖJD med det 😍 Men, tydligt för mig, det är ju inget jag öht uttrycker för jag vill verkligen inte ha någon som upplever sig sitta på "standby".

1. De som inte fattar att jag är i stallet flera timmar varje dag. Att jag VILL det. Att det är mitt liv. Att jag inte VILL hålla på att mecka med hästpassning för att åka bort. Jag vill inte vara "ledig" från min häst?!

I övrigt älskar jag att vara hemma eller hitta på småsaker. Alltså drömmen hade väl snarare varit en sambo/särbo med mer fri tid och mindre styrd än en själv och som faktiskt är NÖJD med det 😍 Men, tydligt för mig, det är ju inget jag öht uttrycker för jag vill verkligen inte ha någon som upplever sig sitta på "standby".
OT men hur hinner du med jobbet? :o:rofl:

Jag skulle på helgerna passa på att spendera tid åt min favoritsyssla - sova :p Jag gillar mest tanken på att det bara finns någon där (på plats eller inte spelar ingen roll) när man behöver det, och dela bostadskostnader med :angel::rofl: Skulle vara lättast på hästgård då iofs :idea:
Eh, låter som att jag vill mest av praktiska skäl :o:rofl:

OT men hur hinner du med jobbet? :o:rofl:

Jag skulle på helgerna passa på att spendera tid åt min favoritsyssla - sova :p Jag gillar mest tanken på att det bara finns någon där (på plats eller inte spelar ingen roll) när man behöver det, och dela bostadskostnader med :angel::rofl: Skulle vara lättast på hästgård då iofs :idea:
Eh, låter som att jag vill mest av praktiska skäl :o:rofl:

Jobba? 😁 Nä men jag jobbar skift så kan alltid vara i stallet i dagsljus året om och sedan hinner jag ibland handla mat också, mer sällan laga den 😁 Jag är ingen snabb person dock 😅 Jag vill nog mest ha någon att slappa i soffan med, om jag bara kunde lära mig min första tv lite bättre 😅

Samma för mig men med hundarna. Vet inte hur många män jag träffat som tycker att jag ska lämna bort hundarna för att vara med dem (och då i 99% av fallen för att göra något som jag är fullständigt ointresserad av). Tycker de att hundarna är ett problem så tja, då behöver de inte ha kontakt med mig. Det är mig + hundar eller inget alls, mig utan hundar, nej. Alltså, självklart kan jag lämna dem hemma ibland, ordna hundvakt om man ska iväg på något speciellt osv men det är inte så jag gör varje gång jag ska umgås med någon, framförallt inte om det är någon jag ska umgås med ofta.

Samma för mig men med hundarna. Vet inte hur många män jag träffat som tycker att jag ska lämna bort hundarna för att vara med dem (och då i 99% av fallen för att göra något som jag är fullständigt ointresserad av). Tycker de att hundarna är ett problem så tja, då behöver de inte ha kontakt med mig. Det är mig + hundar eller inget alls, mig utan hundar, nej. Alltså, självklart kan jag lämna dem hemma ibland, ordna hundvakt om man ska iväg på något speciellt osv men det är inte så jag gör varje gång jag ska umgås med någon, framförallt inte om det är någon jag ska umgås med ofta.

Och skuldbeläggandet "är se viktigare än mig?" i alla dess former. Förutom att JA! så är det ju för f*n du som börjar med att gilla en föreställning av mig och vilja att jag ska anpassa mig till din föreställning? Vem är skyldig till vad här egentligen? 😑 Landar alltid i det där med att prioritera men att inte prioritera bort sig själv för mig.

Hemkommen från dejten, blev att promenera runt på stan ett par timmar. Båda hade för mycket kläder på sig då det såååg mulet ut men sen blev himla fint väder ( :p ). Det var trevligt! Lättpratad, välklädd, verkar fortsatt vettig. Lite stela ögonblick här och där men generellt en bra första träff iaf. :D

Har ytterligare en dejt med en annan från tinder inplanerad på måndag, men där har konversationen avtagit en hel del så nu känns det lite krystat och konstigt... :/

Och skuldbeläggandet "är se viktigare än mig?" i alla dess former. Förutom att JA! så är det ju för f*n du som börjar med att gilla en föreställning av mig och vilja att jag ska anpassa mig till din föreställning? Vem är skyldig till vad här egentligen? 😑 Landar alltid i det där med att prioritera men att inte prioritera bort sig själv för mig.
Speciellt om det är något som personen redan höll på med när man träffades, då blir det lite konstigare - det är ju en del av personen man började tycka om :confused:
Om man upptäcker att man inte trivdes med det som man hade trott så är det ju upp till en själv, man gick ju in i förhållandet med öppna ögon.

Jag har heller aldrig träffat på någon som inte vill ge oralsex. Tvärt om så har alla jag träffat verkligen gillat att ge :up:

Jag har heller inte blivit tjadad på om analsex. Fått frågan men aldrig blivit tjatad på utan svaret har respekterats.

Jag tror det kan vara en generationsfråga - porren är mer tillgänglig för de som vuxit upp med utbudet som finns idag på nätet och jag tror de är generellt sett mer porrskadade och *tror* att tjejers önskemål IRL rimmar med det de ser på film

Jobba? 😁 Nä men jag jobbar skift så kan alltid vara i stallet i dagsljus året om och sedan hinner jag ibland handla mat också, mer sällan laga den 😁 Jag är ingen snabb person dock 😅 Jag vill nog mest ha någon att slappa i soffan med, om jag bara kunde lära mig min första tv lite bättre 😅

Som jag 😁
Inga problem att jobba heltid och hinna med hästen när man har lite udda tider.

Soffsällskap är det bästa och vår nya gemensamma hobby, baka 😁😋
Min enda semester i år är skåneresan och då är ju både häst och hund med ❤

Jag tror det kan vara en generationsfråga - porren är mer tillgänglig för de som vuxit upp med utbudet som finns idag på nätet och jag tror de är generellt sett mer porrskadade och *tror* att tjejers önskemål IRL rimmar med det de ser på film

Vet inte vilken generation jag klassas in i, den yngre eller äldre, men jag är 46 och dejtar omkring det åldersspannet. Upplever både män och vänninor i mitt åldersspann som rätt öppna, nyfikna och respekfulla runt sex.
Blir lite förvånad över att oralsex inte ingår i "vanilj".

Känns som det är dags för en trådutbrytning :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka