lizan
Moderator
Du kanske kan ta upp det på ett bra sätt då?
Jag tror att det skulle vara väldigt enkelt att ta upp det med den här personen. Men samtidigt- tar det inte bort lite av det roliga? Det pirriga i att inte veta så himla noga?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kanske kan ta upp det på ett bra sätt då?
För mig beror det på vad jag själv är ute efter. Är det bara casual så låter jag det flyta på och så får det ligga på den andra att ta upp det.
Vill jag själv ha något mer seriöst tar jag upp det själv.
Barnfrågan är jag alltid tydlig med.
Fast det finns ju massa dialektala ord också som man inte förstår. Det händer då och då att folk skriver ord här på buke som jag aldrig hört eller är osäker på vad personen menar med. Då är det ju bara att fråga. För mig gör det inget om jag inte kan eller inte förstår allt- då frågar jag och lär mig något nytt.Just det som är bökigt. Alla vill inte använda engelska uttryck, och då blir det lätt språkförbistring och missförstånd. Sen är det inte alla uttryck som går att slå upp en översättning till har jag märkt, då betydelsen glider lite av och till. För en annan som inte valsar runt bland folk som någon annan stabo (jo jag upplever dem som att de är piggare på att använda engelska uttryck ännu mer än vi som bor på landet) så känner man sig alltmer bakom flötet och efter på något vis. Men sen tycker jag ibland att det är en brist hos många att inte uttrycka det de vill på sitt eget språk, för en del är det som att de inte vågar och blir tryggare att använda tex engelska. Många gånger blir det nära nog lite fånigt, men det kanske är meningen, vad vet jag.
Jag håller med, men samtidigt kan jag hålla med @ptr i det han skriver. Fler engelska ord har tagit över fullt fungerande svenska ord, och det känns lite förvånande.Fast det finns ju massa dialektala ord också som man inte förstår. Det händer då och då att folk skriver ord här på buke som jag aldrig hört eller är osäker på vad personen menar med. Då är det ju bara att fråga.
Sen har det i alla tider kommit in nya ord i språket från andra språk.
Aha.. vilka ord och uttryck tänker du på då?Jag håller med, men samtidigt kan jag hålla med @ptr i det han skriver. Fler engelska ord har tagit över fullt fungerande svenska ord, och det känns lite förvånande.
Känns inte som rätt forum härAha.. vilka ord och uttryck tänker du på då?
Nä det får bli en utbrytning i såna fall.Känns inte som rätt forum här
Casual tycker jag inte heller har någon bra svensk motsvarighet.Ons är ju etablerat. Och det finns inte riktigt ett bra svenskt ord för det.
Kanske det? Det är upp till dig!Jag tror att det skulle vara väldigt enkelt att ta upp det med den här personen. Men samtidigt- tar det inte bort lite av det roliga? Det pirriga i att inte veta så himla noga?
Kanske det? Det är upp till dig!
Är väl tjejens problem? Han måste väl få umgås med folk oavsett kön?Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?
Jag är kollegan, och min kompis sa spontant idag att hon inte hade varit lycklig åt det om hon var hans tjej.
Han och jag har ett gott öga till varandra och bra personkemi, men han är ju med henne och jag skulle aldrig vilja förstöra något mellan dem.
Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?
Hur skulle ni uppfattat det om er pojkvän gick på promenad med en kollega en timme helt spontant? Skulle ni tycka att det var ok?
Jag är kollegan, och min kompis sa spontant idag att hon inte hade varit lycklig åt det om hon var hans tjej.
Han och jag har ett gott öga till varandra och bra personkemi, men han är ju med henne och jag skulle aldrig vilja förstöra något mellan dem.
Var det inte klättraren som tog bort matchningen? Eller blandar jag ihop det?Klättraren och jag försöker få till en dejt vilket verkar omöjligt. Denna veckan är min son här och vi åker bort i morgon. När vi kommer hem och sonen åker till sin pappa så drar Klättraren utomlands för att klättra en vecka.
När han kommer hem jobbar jag sen kommer ev min KK hit.
Hopplöst att dejta på sommaren när folk har semester. De har ju inte tid