Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men lika bra med tanke på avståndet ändå, väl?
Ja, precis.

Har du lust att berätta vad som gjorde att situationen ändrades? :heart
Avståndet

Säg inte det. Du kanske omedvetet tog en mental känslopaus de där åren och börjar bli mer öppen igen? Så funkar jag iaf.
Pepp pepp!! :heart
Njae, jag vet inte. Kanske? Har nog en del att göra med utbudet också, umgås mest med kvinnor >50 :D

Jag har raderat mitt Tinderkonto. Det stod helt still. Inser att jag sållat på tok för hårt. Bla tog jag bort en massa runt Alingsås/Borås för att sen inse att jag har ju faktiskt inte så långt dit nu när jag bor här 🙄

Vill också se vad som hände med klättraren.

Det där kan vara så olika... En del har mycket lätt att attraheras och bli kåta i nästan alla lägen men det är verkligen inte så för alla. Det kanske är så att du oftast behöver lära känna en person och bli lite kär/förälskad för att kunna bli sugen, Jag har flera vänner som det funkar så för, och kanske det är nåt du behöver acceptera och respektera hos dig själv i stället för att jämföra dig med andra.
Jättebra att du kämpar på med kommunikationsbiten, det är ingen lätt grej! Och att fortsätta fundera kring vad du gillar och inte, om du gillar att röra den andra mer än att själv bli vidrörd så är det t.ex. helt ok!
Tack för svaret, jag tror det du skriver stämmer mycket väl. Varje gång jag har blivit attraherad av någon så har det varit efter en viss tid, kanske 1-3månader. Jag tyckte det var fint av dig att skriva att jag behöver acceptera detta och respektera det hos mig själv istället för att jämföra mig med andra. Jag skriver en del om just samlag med en killkompis och han är lite som det du nämnde i början och jag känner att jag vill ha det likadant. Men vi är alla olika. :)

Jaa! Det är så himla kul med framsteg! :D Yes, det känns lite som att lära känna sig själv. :up:

Jag måste bara fråga er tjejer, jag känner att jag har svårt att bli kåt?

När jag blir kär i någon eller får "kärleksfiltret" för någon så är jag ovanligt upphetsad väldigt ofta, men resterande av tiden så är jag knappt det alls?

Jag vet inte vad som krävs för att jag ska bli upphetsad den övriga tiden. Om en kille jag känner något sorts intresse för rör vid mig lite casually vid höften om vi t.ex. lagar mat så kan jag känna den där känslan att jag blir lite tänd. (Vardagliga vidrörningar liksom, kram bakifrån..) Sedan känner jag inte så mycket när jag blir vidrörd på kroppen om vi t.ex. ligger i soffan eller sängen. Kanske lite någon gång. Gillar hellre att isåfall smeka honom istället.

Och det är när jag inte har kärleksfiltret.

Var med en kille nyligen, har varit med honom förut. Det var kul och mysigt och kändes som framsteg då jag inte tänkte lika mycket som jag brukar göra och jag pratade om saker jag har haft svårt att prata om (lite bättre på kommunikation).. Men jag hade velat vara mer kåt än vad jag var. (Vi körde med kondom.)

Är ni generellt upphetsade i vardagen? Längtar ni efter sex? Blir ni lätt upphetsade? Om den ni är med rör vid er, känns det skönt då?

Jag har provat läsa lite erotik och tyckte det var upphetsande i två kvällar och sedan de två tillfällena därefter inte så mycket, men ska testa lite till.
Jag tror det är få kvinnor som går runt och är "lite småkåta" bara sådär rakt upp och ner.
Jag kan känna att suget kommer vid beröring, prat eller att jag tittar/läser något upphetsande, men att börja känna mig sugen helt plötsligt när man står och dammsuger/tvättar/lagar mat/what ever har aldrig hänt 😅 det är snarare något som osmidiga (porrskadade?) killar kan kläcka ur sig, "är du lite kåt?" bara sådär taget ur luften 😏
Nu när min karl är i en annan världsdel kan jag nog nästan räkna på antal gånger jag blivit sugen "bara sådär hemma i min ensamhet" på ena handen, om ens det 😂 visserligen kanske den upphetsande känslan finns oftare när man har sin partner/sitt ligg i närheten än när man är själv, men ändå.

Jag använder kanske hälften hyfsat nya bilder och resten 2 till 3 år gamla. Den främsta anledningen till det är att de bilder jag har på mig från de närmsta två åren är tagna i jobbsammanhang och alltid i grupp vilket gör att det är svårt att hitta bra bilder. Vill inte ha 9 selfies liksom. Men som tur är har jag inte förändrats mycket under de åren, frisyr samma, vikt likaså. Det mest drastiska är nya glasögon.

Jag tror det är få kvinnor som går runt och är "lite småkåta" bara sådär rakt upp och ner.
Jag kan känna att suget kommer vid beröring, prat eller att jag tittar/läser något upphetsande, men att börja känna mig sugen helt plötsligt när man står och dammsuger/tvättar/lagar mat/what ever har aldrig hänt 😅 det är snarare något som osmidiga (porrskadade?) killar kan kläcka ur sig, "är du lite kåt?" bara sådär taget ur luften 😏
Nu när min karl är i en annan världsdel kan jag nog nästan räkna på antal gånger jag blivit sugen "bara sådär hemma i min ensamhet" på ena handen, om ens det 😂 visserligen kanske den upphetsande känslan finns oftare när man har sin partner/sitt ligg i närheten än när man är själv, men ändå.
Åh okej tack så mycket för svaret! :D Det låter betryggande för ibland känner jag mig orolig över att det är någonting fel på mig. Därför känns det väldigt skönt att få lite input här och mer kunskap. 🤗

Jaa! Jag tror det är lite det jag behöver haha, någon person som jag kan peta på under dagarna.🤭

Åh okej tack så mycket för svaret! :D Det låter betryggande för ibland känner jag mig orolig över att det är någonting fel på mig. Därför känns det väldigt skönt att få lite input här och mer kunskap. 🤗

Jaa! Jag tror det är lite det jag behöver haha, någon person som jag kan peta på under dagarna.🤭

Min kille är lite som du är. Han är väldigt sällan kåt av sig som singel. Behöver också bli lite kär för att han skall kunna ha sex med någon.
Däremot i förhållande med mig iaf har han extremt mycket lust, men han säger också att han aldrig varit såhär kär innan :grin: .

Jag å andra sidan är en sån som kan vara allmänt kåt. Har haft problem med det när jag varit singel och inte fått mig något ligg på länge. Då kan jag bli outhärdlig O_o. Har dock aldrig varit någon som kunnat ligga lite med "vem som helst" utan jag måste bli attraherad vilket jag inte blir så ofta. Därför jag också emellanåt gått rätt långa perioder utan sex... :crazy:

Det här har ju varit uppe förr kanske en miljard gånger, men vissa ämnen kanske behöver dras en gång till?

Jag skulle behöva dra det en gång till eftersom jag (kors i taket) faktiskt börjat träffa en snubbe...

Det här med att bara flyta med o se vad som händer vs att lägga korten på borden/ fråga om korten på borden angående tex hur seriöst man tänker sig?

Många skriver ju direkt i sina profiler osv att de bara är ute efter det ena eller det andra. Men om något sådant inte finns uttalat- hur tänker ni och vad fungerar bäst för er? Känns det viktigare att det är tydligt beroende på vad en själv/den andre är ute efter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka