Dejtingtråden 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju bara svara för mig. Jag har inte de avsikterna. Eller nån gnista. Den där gnistan var svag från min sida även när vi dejtade. Den kom sakta under de 6 v vi sågs men inget pirr i magen. Sen är det möjligt att den hade fortsatt växa fram om vi inte brytit. Nu med allt tjafs iom skilsmässan är jag helt slut känslomässigt. Men jag tycker mycket om det mentala utbytet och att få skratta. Det är just de bitar jag saknat det sista året med min man och det kan man ha som vänner.

Sen vill jag inte säga aldrig om framtiden för det vet jag vid min ålder är korkat :meh:
Fast ändå tog du upp den här kompisfikan i dejtingtråden? ;)

Fast ändå tog du upp den här kompisfikan i dejtingtråden? ;)

Det var för att jag skrev mycket om när vi dejtade i dejtingtrådarna då. Samt att jag nämnde tidigare att jag hade kontakt med honom och ett ex till som lagom manlig kontakt inför ett framtida dejtande :p
Jag liksom vänjer mig med tanken att på sikt ge mig ut i dejtingvärlden men nu är jag för stukad. Blir bara ledsen av att tänka på det. Men J och det andra exet ger mig hopp om att det finns bra killar där ute sen.

Det var för att jag skrev mycket om när vi dejtade i dejtingtrådarna då. Samt att jag nämnde tidigare att jag hade kontakt med honom och ett ex till som lagom manlig kontakt inför ett framtida dejtande :p
Jag liksom vänjer mig med tanken att på sikt ge mig ut i dejtingvärlden men nu är jag för stukad. Blir bara ledsen av att tänka på det. Men J och det andra exet ger mig hopp om att det finns bra killar där ute sen.
Klart att det finns - och med något färre blindskär IRL än i nätdejtingvärlden.

Jag ser nog inte kontakt som manlig eller kvinnlig, eller manlig kontakt därmed som förberedelse för dejting. Men oavsett vad, du har säkert huvud nog att göra det som är bäst för dig just nu!

Klart att det finns - och med något färre blindskär IRL än i nätdejtingvärlden.

Jag ser nog inte kontakt som manlig eller kvinnlig, eller manlig kontakt därmed som förberedelse för dejting. Men oavsett vad, du har säkert huvud nog att göra det som är bäst för dig just nu!

Jag skrev om honom under ett halvårs tid eller mer i trådarna då för vi hade mycket kontakt av och till i perioder under vinter och vår innan vi träffades på sommaren irl och började dejta. Så jag tyckte nog att det var en lite kul återkoppling till det att han ploppat upp igen nu efter 5 år. Dock på ett annat sätt. Det var bara så himla oväntat :)

Personligen skulle jag aldrig ens komma på tanken att fråga en vän om det är okej för dennes partner att vi är vänner och umgås. Vilken befängd idé liksom.

Inte jag heller i NORMALA fall, men om jag visste att någons partner inte tyckte om att hen träffade mig, så skulle jag ta upp det av respekt för partnern. Den kanske har en mkt bra anledning att vara svartsjuk, vad vet jag...

Inte jag heller i NORMALA fall, men om jag visste att någons partner inte tyckte om att hen träffade mig, så skulle jag ta upp det av respekt för partnern. Den kanske har en mkt bra anledning att vara svartsjuk, vad vet jag...

Kan inte tänka mig att någon ens skulle tycka det resonemanget var okej om det gällde en kvinna och hennes manlige vän, att kvinnans partner ska vara "okej" med och godkänna vem hon får vara vän med och inte.

Den typen av kontrollerande beteende från en (manlig) partner brukar få bukefolket att gasta om varningsklockor, röda flaggor och dumpa-kören går direkt igång och vad för respekt visar man någon genom att fråga sin vän om dennes partner är okej med att vi umgås? I såna fall ska väl den svartsjuka och kontrollerande partnern vara den som frågas "om lov" angående vänskapen.

Fast det blir ju ett helt omöjligt samtal.

- Din partner vill inte att vi träffas, hur ser du på det?
- Ja alltså hon är så himla svartsjuk.
- Har hon anledning att vara det då?
- Nejdå, inte alls. Jag har aldrig jonglerat fler än tre samtidigt.

;):D

Det låter inte så troligt för mig. Troligare skulle vara att vi hamnade i en rätt ointressant klagovisa om hur jobbigt hans förhållande var. Och jag kan inte se hur samtalet skulle vara att visa respekt för partnern (en respekt som jag tycker är hans sak att ha, inte min)

Och om någon jag tyckte om hade en partner som försökte kontrollera bekantskapskretsen, då skulle jag prata med vännen (eller vad det nu var) om det - för att försöka förstå varför hen ens stannade i förhållandet. Inte för att kolla om partnern verkligen var ok med att vi sågs, utan för att jag skulle tycka synd om vännen som var i en relation med någon så kontrollerande person.

Den trevliga som skriver långa meddelanden typ 1-2 gånger om dagen frågade om jag kanske ville ses någon gång. För att jag var väldigt kul att skriva med och verkade vara en superfin person. Det är ömsesidigt, så jäkla skönt att faktiskt kunna ha en konversation med en man utan allt det där jag avskyr. Inte upplevt det innan 😁

Får se när det blir, måste orka svara innan jag somnar. Sjuk o mitt i min (UNDERBARA 😍😍😍) flytt 🥴

Har dock precis köpt en 90 säng pga liten sovalkov så I den sover jag själv tack 😁

Bästis tröstar som vanligt med att jag alltid har kollegan.
Han skrev förut och jag blev inte ett dugg gladare av det, inte ens när han skickade en gif på en atombomb 😒
Den jag verkligen vill ska skriva till mig just nu är min hovslagare, kommer vara grinig fram tills dess.

Men tillbaka till dejting.
Ibland känns det som att jag är helt omöjlig som har som krav att drt måste kännas tipp topp asbra på första träffen för att vilja ses igen. Jag har ju försökt vara lite överseende och träffats igen när det känts okej men det har aldrig slutat bra.

Hade det bara varit ett ligg jag velat ha hade det såklart varit enklare men jag är aå trött på det.
Jag vill ha någon att äta glass med, vara tyst med och bara kunna chilla och prata om livets oviktigheter.

Tack för peppen hörrni. Jag/vi har så jävla kul så det är inte klokt. Det blir typ inte mer "mot alla odds" än så här. Han är uppväxt med hästar, haft hund i massa år, gått motsvarande lantbruksgymnasium med inriktning på boskapsuppfödning och är precis lika rollspelsnördig som jag.

I morse roade jag mig med att kolla vad flygbiljetter LAX - ARN kostar, och konstaterade att det var ju ingen omöjlig summa att spara ihop till till nästa vår...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka