Rätt uppenbart att @Vogue är kvinna för övrigt.
Haha, tänk att jag visste att "hen" skulle störa dig! Ja, det är ju olika förstås.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rätt uppenbart att @Vogue är kvinna för övrigt.
Jag är inte aktuell för dejtingscenen, men OM så vore skulle jag absolut nämna mina barn; om det nu var en seriös relation jag var ute efter. Var jag bara ute efter kk eller dylikt (ej sannolikt) så kunde jag ju utelämna det då det inte är relevant i ett sånt läge.1. Ni som är föräldrar och ger er ut på dejtingscenen, tycker ni att det är relevant att nämna i era profiler att ni har barn? Beror detta på vad ni är ute efter (tillfälliga kontakter eller långvarig relation)? Har jag fel när jag anser att detta är hyfsat relevant information?
2. Hur mycket anser ni att en person som inte är biologisk förälder ska vara delaktig? Denna diskussion dök upp med en snubbe när jag ifrågasatte hans val att inte berätta detta och jag fick svaret att det är mitt val om jag vill blanda mig i barnens liv eller ej. Till detta ska tilläggas att han kommer att ha barnen varannan vecka. För mig är det liksom helt uteslutet att inte vara delaktig i barnens liv om det blir så att jag hamnar i en relation med en som är far.. Eller tänker jag konstigt?
Nu är jag inte i behov av att dejta, men om jag vore det så skulle jag definitivt vilja att det framkom mycket tidigt om det fanns barn.
Jag vill nämligen inte ha en seriös relation med någon som har barn. Skulle aldrig orka/vilja ha barn runt mig på det sättet.
Jag är dessutom verkligen inte intresserad av (rövhatts) killar som inte skulle ha sina barn på (minst) halvtid och vara bra, engagerade föräldrar.
I min ålder blir utbudet av vettiga OCH barnfria män mindre och mindre...
Risken skulle bli att man får vara singel tills man blir så gammal att de man skulle kunna dejtas barn är större tonåringar/unga vuxna.
Att bli bonusfarmor skulle inte vara så dumt.
Självfallet Det jag tänkte på mer var om jag dömde ut killarna lite väl hårt på grund utav att de hade barn, men samtidigt så är ju barnen en del av vem han är.Taskigt mot killarna? Tro mig, inget förhållande har någonsin blivit bra om det grundats på välgörenhet
Nej barn på bild tycker jag inte är nödvändigt om man inte känner för det. En snubbe kollade jag upp på Facebook och hörde av mig helt plötsligt med frågan "Har du barn?" och fick till svar "Vad menar du?". Svarade då att jag hade kollat upp hans Facebook och sett att han har två barn på sin omslagsbild, fick svaret "Jaha, ja det har jag. Nu har du sett dom också"..Om jag blev singel och började dejta skulle jag berätta tidigt att jag har barn. Jag skulle troligen inte ha en bild på barnet på dejtingsidan men jag skulle säga det i ett tidigt skede. Däremot skulle jag vänta tills jag var säker på att jag och personen hade någon form av framtid tillsammans innan jag låter barnet och dejten träffa varandra.
Men om du absolut inte vill ha någon som har barn, varför då slösa tid på en dejt? I profilen kanske man inte behöver ha det men att det berättas vid första mailkontakterna.Jag tycker inte att barn behöver framkomma på dejtingprofilen, det kanske skulle avskräcka mig i onödan, men skulle föredra om han berättade på första dejten. Hade varit förstående om han väntade med att berätta till andra dejten men om det kom fram senare än det skulle jag bli lite fundersam. Är själv ingen barnälskare men skulle tycka det var självklart att man, när relationen blivit stabil, är en del av barnets liv. Liksom flera andra i tråden skulle jag aldrig kunna dejta en frånvarande pappa.
Men om du absolut inte vill ha någon som har barn, varför då slösa tid på en dejt? I profilen kanske man inte behöver ha det men att det berättas vid första mailkontakterna.
Fast för mig och gissningsvis för andra så är exempelvis rökning och barn något som är helt ointressant, oavsett hur snygg och underbar han är.Därför att jag föredrar att få ett första intryck av personen innan mina fördomar får fritt spelrum. Ser jag att han har barn så säger min hjärna att han är en pappa istället för att han är en snygg kille som verkar trevlig. Jag dejtade en person för ett tag sen som visade sig vara rökare när vi träffades första gången, vi dejtade ett tag och hade kul ihop men hade han haft en bild där han rökte hade jag swipat bort honom omedelbart. Jag är ytlig helt enkelt
Haha, tänk att jag visste att "hen" skulle störa dig! Ja, det är ju olika förstås.
Det är lite här mina tankar skär sig lite. Jag vill inte "döma" honom pga att han har barn, men samtidigt är det en så otroligt stor grej för mig (och stor del av honom) att det inte går att förbise. Jag vill inte dejta en kille som har barn då om det blir något så är det inte bara en person jag "svarar för", det blir kanske en eller två till jag behöver förhålla mig till. Jag vet liksom inte ens om jag har bostad efter sommaren då jag tar examen, och därmed vet jag inte om jag blir kvar i staden eller ej. Jag vill inte vara anledningen till att han flyttar från sina barn (om det skulle vara tal om det/vi är så seriösa)..Därför att jag föredrar att få ett första intryck av personen innan mina fördomar får fritt spelrum. Ser jag att han har barn så säger min hjärna att han är en pappa istället för att han är en snygg kille som verkar trevlig. Jag dejtade en person för ett tag sen som visade sig vara rökare när vi träffades första gången, vi dejtade ett tag och hade kul ihop men hade han haft en bild där han rökte hade jag swipat bort honom omedelbart. Jag är ytlig helt enkelt