Sv: Degus???

Degusar är dagaktiva djur, sover alltså på natten. Men är väldigt bra på att föra oljud, rekommenderar dig att inte ha dem i sovrummet! :crazy: Annars är de väldigt sociala och trevliga, lätta att få tama och lever lite längre än ex. en hamster. (Blir runt 5-7år gamla.) Himla goa och söta djur! :love:
Enavungarna.jpg

Ruffus skrev:
Min fråga till alla er djurälskare är..
-Kan man ha en Degus utan att få fnatt på den när den tuggar på sina pinnar evt buren?
Jag har hört att de älskar att tugga sönder saker och ting och att de är aktiva på nätterna.
Vi funderar på att skaffa en Degus men min sambo är väldigt ljudkänslig och vaknar på nätterna när hästarna springer i hagen utanför ja även om det är en liten mygga som surrar i taket....

Någon?? :bow:

En degus gnager troligen inte mer än gerbiler gör...de gnager, de gräver och de har ljud för sej även på natten, men har ni inga dörrar i lägenheten? Jag menar, det GÅR ju faktiskt att minimera ljudet? ;)
Mina gerbiler och även tamråttor när jag hade det för liv på natten, men det gör även katter, man får anpassa sej. Jag var enormt ljudkänslig förut, även känslig för ljus, men jag flyttade till "stan" för några år sen och nu får det gå godståg förbi för att jag ska vakna. Folk som vaknar för minsta lilla är enbart bortskämda! :cool:

Tack tack äntligen en Degus ägare som kunde svara på min fråga STORT tack :bow:

Nej nej vi bor i hus mitt ute på landet!! Vi har inga grannar på närmre håll än 2 km :) Men det är ett gammalt hus så det för en del oväsen.
Vi har oxå en hund som "bäddar" ung 300 gånger /natt.
Tack & Bock för ditt svar :bow:

himmel -ett knäppande och knakande gistet gammalt kråkslott på vischan hade gjort mej betydligt mer livrädd än en full marsvins-kennel! :eek: :rofl:

Tja i början var det lite jobbigt men man vänjer sig vid det oxå!!

HA där hittade jag ju svaret på min egen fråga, klart att min sambo vänjer sig vid ljudet av degusen om han vant sig vid ljudet av det knirkande huset och hunden :rofl: :rofl:

Kunffar lite på denna tråd.:angel:

Hur går de med degus inköpen? Någon som nyss köpt en?
Dom är ju så söta och jag vill ha!!!

Lät det där elakt? :o

Förlåt i så fall, jag bara menade att chansen kanske är större att någon faktiskt svarar i en mer aktuell tråd.

Tänkte mest på att om jag startar en ny tråd så sägs de at de finns en gammal och om jag då är i den gammla så borde jag ju ha hamnat rätt från början. men så va de asså inte? Ja som trodde jag skulle vara smart :idea:

JO med tanke på att några som vart med i tråden inte ens är på buke längre :D
Så jag gjorde en ny tråd iaf. vi kanske syns i den då. Om du är en degus människa;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Lite bakgrund. Köpte Hiiri för nästan exakt ett år sedan då hon var 7 månader gammal. Bodde då i ett hus på landet samman med några...
2
Svar
32
· Visningar
3 950
Senast: LiZH
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
41 846
Senast: norrsol
·
Äldre Ursäktar långt inlägg! Förutom det jag nämner här nedan är han allmänt otrevlig, jag får stå ut med sura dunk i golvet när mina hundar...
Svar
16
· Visningar
3 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar