Här kommer lite gnäll:
Min autistiska fristad för mathandling, Willys har blivit invaderad av normalisar
.
Innan min sambo flyttade in handlade jag på Coop pga det var enda stället jag kunde klara av att rodda runt barnet på (stort och luftigt, massa barnstationer, inte så jobbig belysning), kosta vad det kosta ville.
Tillsammans klarar vi två autister av att kämpa oss igenom Willys belysning och det har varit fantastiskt för ekonomin senaste året. Vi går samma runda varje gång, handlar samma saker, det går att göra på en kvart utan att någon av oss blir alltför utmattad. Den Willys vi använt har det alltid varit ganska lite folk i, skönt.
Men NU. Nu är det folk överallt. Dom står i klungor och småsnackar. Det spelar ingen roll vilken veckodag eller tid på dygnet. Parkeringen är full av blanka nya bilar. Det är fixade frillor och parfym, dyra märken på kläderna, och så många av dom.
Dom har migrerat från Ica Maxi
. Mitt mardrömsställe pga demografin, får panik av bara korta vändor därinne.
Vart ska jag nu handla? Kan jag kanske fråga Willys vilken tid på dygnet dom har minst besökare
? Eller så får jag börja betala en slant för packningen och handla online för upphämtning, jag klarar verkligen inte av att behöva kryssa bland tjattrande normalisar när det är nog utmanande för mig med själva handlingen.