De som skaffar hund och sen tröttnar!

Gilette

Trådstartare
Blir så irriterad på barnfamiljer (dock inte bara barnfamiljer) som skaffar en liten valp och sen tröttnar på den efter ett par månader! Det är så ansvarslöst! Hur kan man tro att ett barn har det ansvar som krävs att ta hand om en levande varelse en hel livstid??
Om inte föräldrarna har tid och lust att ta hand om en hund så ska man inte skaffa ngn. :devil:

Sv: De som skaffar hund och sen tröttnar!

Det är ganska många som upptäcker att de har '' allergi '' i familjen när den söta valpen blir ca 8-10 månader. Kanske beror det på att valpen inte är så söt längre. Har sett ganska mycket av det.
När det gäller barnfamiljer tror jag att föräldrarna ger efter för barnens tjat och sedan tröttnar ungarna och föräldrarna har helt enkelt inte tid. Alla med barn vet nog hur tjatigt det kan bli hemma när barnen VILL ha något.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 231
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat