de sju lekarna?

B

Beauty_Boss

Såg en tråd som hade frågor om om man lekt "de sju lekarna", vad är det för något? :confused: i tråden hade alla hoppat förbaskat högt, hjälp, jag blir ju nästan rädd :eek: :o :p

Sv: de sju lekarna?

tack :p usch va långt, läser det i morrn då jag är lite piggare :smirk:

Det verkar vara för svårt för mej, bli nog bara fel om jag börjar med sånt! Men spänade ska kanske ta nån kurs:confused:

Hej!

Jo det var lite mycket att läsa, men det finns ju även på film oxå. Den har jag sett, tycker själv att det är lättare och roligare att se på film än att läsa. Kan oftast bli svårade att förstå vad dom riktigt menar i text ibland. :D

Nån som håller på med dom, och känner att dom och deras höstar är mer samspelta?

Hej!

Jag har sysslat lite med lekarna. Har blivit lite på senaste. Måste nog uppdatera mig själv, minns ju knappt vilka dom var. Men jag tycker lekarna har givit mig och min häst en del. Vi har ju även jobbat lite i corall. Men är långt ifrån proffs på både corallen och lekarna. :smirk: Men jag tycker det är ett kul sätt att jobba med sin häst från marken. :D

lilla_lulia skrev:
Hej!

Jag har sysslat lite med lekarna. Har blivit lite på senaste. Måste nog uppdatera mig själv, minns ju knappt vilka dom var. Men jag tycker lekarna har givit mig och min häst en del. Vi har ju även jobbat lite i corall. Men är långt ifrån proffs på både corallen och lekarna. :smirk: Men jag tycker det är ett kul sätt att jobba med sin häst från marken. :D

Okej, har du nån sort nh träning eller dylikt inan? Eller har du gott nån kurs eller har du prövat dej fram. Vågar inte pröva för jag skulle nog bara förstöra min ponny:crazy:

Seven Games är kan man säga grundkommunikationen i Natural Horsemanship?? Enkla övningar som gör hästen lyhörd och lugn i relationen med dig då man skapar ett starkare ledarskap som inte grundas på våld utan på det sättet som hästarna gör. Man backa hästen, flyttar framdel, bakdel etc. Mkt nyttigt som alla borde göra med sina häster. (utan att bara hålla på med NH, utan som relations och ledarskaps stärkande. Kan man flytta bakdelen på marken blir det mkt lättare att flytta den när man sitter på hästen...

Lite rörigt:angel: :D

Hej!

Först bara tack för den fina förklaringen The_grinch, jag hade tänkt skriva men visste inte hur jag skulle formulera mig, så tack för att du gjorde det :bow:

Sen till Appetax:
Jag har bara sett filmen seven games med PP, och provat mig fram från det. Tror inte (enligt mig iaf) att du kan förstöra din häst på att prova, men måste ju göra misstag för att lära sig (ibland iaf). Klart att jag gjort misstag oxå, men det fungerar då bra för mig och min häst. Jag hade faktiskt en tjej i stallet som hade provat detta innan mig (det var hon som visade mig filmen, och så fastnade jag för det) men tränade utan henne, och det gick fin fint. Känns som det blev lite rörigt, :p men är det nåt du undrar eller inte förstår vad jag svammlar om så fråga. :D

Hahahahha, älskar din bild :love: :bow: Okej, NH har jag faktiskt sysslat lite med, bla när jag hade en ungponny och innan det hade jag en galning som hade lite svårt att acceptera mig som ledare, men med några gångers NH så gick det finfint :d

Maria: haha, det är högre än vad jag har hoppat, jag är feg som en kaktus :p men, men ponnyn gillar det inte (förutom löshoppning o skogshoppning ;) ) så vi håller oss till dressyren, men visst händer det att vi hoppar i skogen på skoj också :D

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 018
Senast: Madalitso
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama