De ökade problemen kring EPA-traktorer (utbruten från Vad gör vi? Del CLXIV)

Vad menar du var det tråkiga i det hela? Att lämplighetstillståndet ryker om man kör 30 km/h för fort är väl fullt rimligt. Eller? Hade det varit en bilist som kört 30 km/h för fort så hade även denne legat på gränsen att körkortet rykte - om det inte var på 30-väg då körkortet hade rykt för länge sen.
Jag håller inte med om att straffet motsvarade förseelsen. Hen skulle absolut fått böter, så långt är jag med. Vi får vara oeniga där.
 
Jag håller inte med om att straffet motsvarade förseelsen. Hen skulle absolut fått böter, så långt är jag med. Vi får vara oeniga där.

Fast det var ju faktiskt dubbelt så snabbt som hen hade tillstånd att köra. Om nån med B-kort skulle köra 51 km/h på 30-väg skulle körkortet ryka. Så 60 km/h när man har tillstånd att köra 30 km/h motiverar att ta tillståndet.
 
Förmodligen lite spännande att se hur fort han kunde få den att gå..... :cautious:
Jag måste bromsa min bil i nedförsbacke ibland för att kunna hålla hastighetsbegränsningen. Det är ju precis detsamma egentligen.
KL

... och genom att INTE bromsa, så visade ju föraren av EPA att vederbörande saknar den mognad som krävs för att förstå riskerna med att framföra bilar i trafik...

För det är avsaknad av konsekvenstänk det handlar om i stor utsträckning, när man trimmar, buskör, och på andra sätt "håller på" med traktorerna.
 
KL

... och genom att INTE bromsa, så visade ju föraren av EPA att vederbörande saknar den mognad som krävs för att förstå riskerna med att framföra bilar i trafik...

För det är avsaknad av konsekvenstänk det handlar om i stor utsträckning, när man trimmar, buskör, och på andra sätt "håller på" med traktorerna.
Ja, det är verkligen ett sätt att visa att man inte är lämplig så det intyget bör dras in direkt.
 
Här har det tyvärr gått så långt att en mamma sagt upp bekantskapen med mig. Jag polisanmälde deras barn..

tyvärr gick det så långt då jag flertalet ggr ringde hem till föräldrarna och påtalade hur illa deras barn kört. Några exempel är 3 i bredd för att hindra folk att köra förbi. 70 genom området.. (jag körde efter en bit i 60 och tappade). Stannar ej vid övergångsstället vid skolan. Dricker alkohol och kör sedan...

Lyssnar man inte då utan säger att nää du har fel så skulle hen aldrig göra.
 
Delvis KL
Jag är ju en av förespråkarna för A-traktorer, men vill ha skärpta regler och uppskattar poliskontrollerna! Ungdomar som inte sköter sig ska inte då köra!
Hela regelsystemet för a-traktorer behöver ses över och moderniseras. De gamla reglerna funkar inte idag. Vi får väl se vad som händer, ett steg i rätt riktning var det nu de senaste uppdateringarna.
 
Jag tycker att om ungdomen blir bötfälld osv så ska föräldrarna också få konsekvenser. Direkt. Böter till båda. Och körkortstillstånd förlängs framåt. Så inget körkort vid 18 år.
Har inte polisen möjlighet att dra in föräldrarnas körkort med? Det borde höja motivationen ganska kraftigt att se till att ätteläggen sköter sig.

(Jag är fortfarande orimligt provocerad av Eddie och hans lastbil. Det dör redan folk för att vuxna människor med konsekvenstänk och trafikmognad missar cyklister och fotgängare i döda vinkeln. Och då är det lämpligt att låta en femtonåring köra? O_o)
 
Har inte polisen möjlighet att dra in föräldrarnas körkort med? Det borde höja motivationen ganska kraftigt att se till att ätteläggen sköter sig.

(Jag är fortfarande orimligt provocerad av Eddie och hans lastbil. Det dör redan folk för att vuxna människor med konsekvenstänk och trafikmognad missar cyklister och fotgängare i döda vinkeln. Och då är det lämpligt att låta en femtonåring köra? O_o)
Verkligen orimligt. Du tycker således att det är större fara med en lastbil som går 30 än en Volvo som går 130? Det är fartmarodörerna som är den största faran, för alla inblandade!
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 403
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp