De ökade problemen kring EPA-traktorer (utbruten från Vad gör vi? Del CLXIV)

"Den förra svenska regeringen skulle svara senast i juli i år men lyckades skjuta på kravet till efter valet. I slutet av oktober var det därför den nya regeringens sak att svara på kommissionens frågor."

Hyggligt S - hyggligt :mad:
Den nya regeringen kommer knappast att hinna svara tillfredställande och så har vi ett förbud som ett brev på posten. Fy så dåligt skött :mad:
 
"Den förra svenska regeringen skulle svara senast i juli i år men lyckades skjuta på kravet till efter valet. I slutet av oktober var det därför den nya regeringens sak att svara på kommissionens frågor."

Hyggligt S - hyggligt :mad:
Den nya regeringen kommer knappast att hinna svara tillfredställande och så har vi ett förbud som ett brev på posten. Fy så dåligt skött :mad:
Ja verkligen tack! Undrar hur många som slipper sätta livet till om eländet äntligen förbjuds!
 
Ett långt inlägg angående hur regler tas fram, kan eventuellt vara en partsinlaga.
Men intressant hur reglerna verkar vara gjorda för att underlätta trimning.
https://www.cyklistbloggen.se/2022/...er-inte-nar-transportstyrelsen-andrar-regler/
Jo den var ju väldigt intressant. Men undrans om det sedan verkligen stämt i realiteten att de inte kunnat få till domar där de körts för snabbt? I texten stod att i ursprungsdiskussionen hävdade polisen pga formuleringen och svårigheten att se om de är manipulerade för att köra snabbt, inte tror att de kan få till en dom även om de iakttagit ett fordon i 110, eftersom de inte kan bevisa att fordonet manipulerats eller att personen i fordonet förstått att färden går i 110.

Dvs att det alltid finns den sannolika möjligheten att barnet satt sig i bilen och tryckt plattan i mattan och tänkt huj vad det går, 30 km i timman var snabbt idag :)
 
Jo den var ju väldigt intressant. Men undrans om det sedan verkligen stämt i realiteten att de inte kunnat få till domar där de körts för snabbt? I texten stod att i ursprungsdiskussionen hävdade polisen pga formuleringen och svårigheten att se om de är manipulerade för att köra snabbt, inte tror att de kan få till en dom även om de iakttagit ett fordon i 110, eftersom de inte kan bevisa att fordonet manipulerats eller att personen i fordonet förstått att färden går i 110.

Dvs att det alltid finns den sannolika möjligheten att barnet satt sig i bilen och tryckt plattan i mattan och tänkt huj vad det går, 30 km i timman var snabbt idag :)
Osäker på hur det ser ut med faktiska domar, men jag misstänker att vårdslöshet i trafik kan man bli dömd till, även utan att det finns bevis på att det gått för fort.
 
En till då.

eddie2.jpg
 
Här åkte en elev dit för att hen körde i 60 i epa. Hens lämp rök plus böter. Det tråkiga var att hen rullade på frihjul nerför en lång backe. Så den var inte trimmad. Faktiskt en elev som för övrigt kör mycket förståndigt. Vi har andra som inte borde få köra cykel i trafik ens.
 
Här åkte en elev dit för att hen körde i 60 i epa. Hens lämp rök plus böter. Det tråkiga var att hen rullade på frihjul nerför en lång backe. Så den var inte trimmad. Faktiskt en elev som för övrigt kör mycket förståndigt. Vi har andra som inte borde få köra cykel i trafik ens.

Spelar väl ingen roll. Hen körde för fort. Det är inte särskilt förståndigt att köra för fort.
 
Här åkte en elev dit för att hen körde i 60 i epa. Hens lämp rök plus böter. Det tråkiga var att hen rullade på frihjul nerför en lång backe. Så den var inte trimmad. Faktiskt en elev som för övrigt kör mycket förståndigt. Vi har andra som inte borde få köra cykel i trafik ens.
Varför bromsar man inte om man är förståndig? Det är ju ändå ett val att inte köra enligt hastigheten.
 
Varför bromsar man inte om man är förståndig? Det är ju ändå ett val att inte köra enligt hastigheten.
Ja självklart. Jag ursäktar inte förseelsen. Hen sparade väl tid o bränsle genom att rulla så fort det gick på väg till skolan då hen var lite sen. Och så stog farbror blå där med radarn. En annan fartdårar fick 3000 i böter för fortkörning i bil. Enligt mig så borde hen inte ha körkort alls än på några år.
 
Här åkte en elev dit för att hen körde i 60 i epa. Hens lämp rök plus böter. Det tråkiga var att hen rullade på frihjul nerför en lång backe. Så den var inte trimmad. Faktiskt en elev som för övrigt kör mycket förståndigt. Vi har andra som inte borde få köra cykel i trafik ens.

Vad menar du var det tråkiga i det hela? Att lämplighetstillståndet ryker om man kör 30 km/h för fort är väl fullt rimligt. Eller? Hade det varit en bilist som kört 30 km/h för fort så hade även denne legat på gränsen att körkortet rykte - om det inte var på 30-väg då körkortet hade rykt för länge sen.
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 403
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp