de nya kvalreglerna..

Sv: de nya kvalreglerna..

Är det någon som vet hur lång en kvalperiod är?

Min häst tävlade lätt klass hösten 2003, behöver jag kvala då?

Det finns minst ett resultat 2004 som inte finns att få tag på. Inte ens hos arrangerande klubb. De har helt sonika tagit bort det.

Hej LenaH!

Det du skrev var vad jag menade, men jag skrev inte ner allt ang ryttaren osv. Det tog jag som en självklarhet att ryttaren själv ansvarade för sina kval.

Vemsomhelst skrev:
Det finns minst ett resultat 2004 som inte finns att få tag på. Inte ens hos arrangerande klubb. De har helt sonika tagit bort det.

1) Distriktet har det (och klubben som ska arkivera resultat )
2) Förbundet har det
3) Bibbi har det
4) Jag har många av dem (har dock inte alla i norr)
5) ett antal andra har det
så resultaten finns!

Så än en gång. Bara för att Du inte hittar det via internet så innebär det inte att det inte finns. Du letar på fel ställe! :o

LenaH skrev:
Sen tror jag eg att det är väldigt få som bryr sig om att rapportera icke kvalade ekipage men jag kan nog tycka att det skulle vara surt att tappa en placering tex till någon som inte är startberättigad.

Precis. Att tappa till någon som inte får starta är inte så kul.
Vi märkte i år en ökning av "misstänkta" icke kvalade. Ringde upp 5ekipage dagarna innan och förberedde dessa. 2 bytte klass direkt. En sa att hon var kvalad oh kom till start men när hon fyllde i kvallista så saknade hon ett kval (77 straff i dressyren) så hon fick byta klass. 2 visade att de var kvalade med hjälp av tävlingar i Danmark.

Misstänker att fler startade "fel" men som arrangör gör man inget om man inte får tips. Ryttare kan i efterhand bli av med sitt resultat om man ridit fel klass.

Fast jag hittade det jag letade efter och ingen av de som du nämner kunde hjälpa till. Men det är väldigt bra att du skrev den här listan.

Vemsomhelst skrev:
Fast jag hittade det jag letade efter och ingen av de som du nämner kunde hjälpa till. Men det är väldigt bra att du skrev den här listan.

Bara att höra av sej om du letar efter något resultat, fälttävlan alltså. Kanske jag har det :idea:

Det var mkt vänligt av dig att erbjuda det.

*lånar knapp*

Är inte så inne i fälttävlan alls då jag för tillfället är hopprädd och mest dressyrryttare..men undrar för framtiden lite.

Ska snart köpa ny häst och då är det tänkt att först och främst ska hästen och medryttaren tävla fälttävlan. Om de lyckas bra och ex kommer upp på **, får jag sen då starta den hästen i debutant under samma år? Eller är hästen uppklassad ur den klassen?

Eller är det så att både ryttaren och hästen måste vara kvalade? Och hästen måste väl vara kvalad...jag kan väl inte ta en grön häst och tävla på högre nivå än debutant även fast jag själv tävlat ex *?

Hoppas någon kan svara på mina något korkade frågor!

Det stämmer. Du och hästen måste vara kvalade dvs antingen tillsammans eller var och en för sig.

Och om du aldrig tävlat så får måste du börja i deb även om hästen är kvalad. Det finns ingen uppklassning i fälttävlan

Kanonbra! :bump: Vad kul! Då kan vi ju tävla båda två :)

En annan fråga, är det någon skillnad mellan lokal debutant och regional debutant? Antar att regional ska vara lite svårare..någon annan skillnad?

Det är ingen skillnad alls. Det enda som skiljer är att både du och hästen behöver tävlingslicens på den regionala.

Förr i tiden fanns det inte lokal utan bara regional eller elit och det tyckte väldigt många var fel eftersom man just då behövde licens.Därför infördes deb som lokal för att man skulle kunna "prova" fälttävlan utan att behöva lösa en dyr licens

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 369
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 992
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 465
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 762
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar