de nya kvalreglerna..

Sv: de nya kvalreglerna..

Vemsomhelst skrev:
Kan inte dra mig till minnes att jag har sagt att reglerna inte skall följas. Det tycker jag definitivt att de skall. Jag undrar bara hur alla kan ta reda på resultat som inte finns att få på nätet?

Jag har försökt att ta reda på resultat på en häst som jag vet har startat och placerat sig. Det var mer eller mindre omöjligt eftersom resultaten inte fanns att tillgå på nätet.

Så alltså kvalregler skall absolut följas, men man måste verkligen vara säker på att ekipaget inte har kvalat innan man sprider ut rykten.

Och en gång till, jag är definitivt inte ngn av ryttarna!! Jag har inget att göra med ngn av dem!!

Du kan ju PM mig hästens namn så kan jag ta reda på resultaten! Om du nu inte är en person som redan finns här sas och inte vågar visa det :angel:

Vemsomhelst skrev:
Så alltså kvalregler skall absolut följas, men man måste verkligen vara säker på att ekipaget inte har kvalat innan man sprider ut rykten.

Och en gång till, jag är definitivt inte ngn av ryttarna!! Jag har inget att göra med ngn av dem!!

Och vem har spridit ut rykten???

Vad jag vet så är ingen nämnd i denna tråd öht

Verkar lite underligt att du slår ifrån dig så att du inte är inblandad eller är ryttare. :smirk:

när tråden ändå är i full gång...

om man sedan tidigare är etablerad på * nivå och uppåt, så kan man väl fortf. starta en häst som en annan ryttare kvalat upp till *-stjärningt och rida den....

men gäller det även de lägre klasserna såsom deb/lätt?:crazy:

kan tex en yngre ryttare som är etablerad på lätt nivå ta över en rut. häst å starta lätt med en gång eller ska man kvala om från början då???:crazy:

kommer ihåg från förr att var man på msva nivå så behövde man inte kvala, men det var ju ett tag sedan och nu har jag hört några vänner diskutera detta hejvilt...;)

(å ja, jag har fortfarande inte bytt ut mitt gamla TR...;) men å andra sidan funkar buke minst lika bra...:banana: )

Det är endast i SM som man behöver vara kvalade som ekipage, annars kan häst och ryttare kvala var för sig. Kvalen gäller i 2år och efter det så går man automatiskt ner en klass.

Så du behöver inte starta om med en häst som tex gått ***klass

Precis vad jag menar. Det är arrangören som har som ansvar att hålla reda på det här och inte de man tävlar tillsammans med. Tack för detta inlägg!! Mkt bra!!

Nu har du ju själv svarat på vad som gäller. Alla resultat finns inte att tillgå på nätet. Uppdatera din databas!!

Kan du inte, eftersom alla resultat inte är registrerade på förbundet. Du är ute och seglar......långt ute på havet!!

Vemsomhelst skrev:
Kan du inte, eftersom alla resultat inte är registrerade på förbundet. Du är ute och seglar......långt ute på havet!!

Visst finns det resultat från alla tävlingar att få tag på på nätet, det är bara att leta lite :angel:

Tror nog att det är du som är ute och seglar.

Vemsomhelst skrev:
Precis vad jag menar. Det är arrangören som har som ansvar att hålla reda på det här och inte de man tävlar tillsammans med. Tack för detta inlägg!! Mkt bra!!

Där håller jag absolut inte med dig om det!

Det är RYTTARENS ansvar att se till att man är kvalad liksom det är allas ansvar att följa TR, ser du något som ryttare eller medföljande så skall du anmäla det till överdommaren om det bryter mot TR.

Det gäller allt från att man ser en ryttare misshandla sin häst eller att man har fel utrustning.

ATT man sedan inte gör det är en annan sak. Jag skulle aldrig göra det för det är upp till ryttaren att använda rätt saker. Den enda gången jag skulle säga till överdommaren är om ryttare är dumma mot sina hästar!!

Vemsomhelst skrev:
Nu har du ju själv svarat på vad som gäller. Alla resultat finns inte att tillgå på nätet. Uppdatera din databas!!

Uppdatera min databas :confused:

Men jag visst väl att du inte vågade skicka mig namnet på hästen som du kollade upp :angel:

Du tycks ha svårt för att förstå att ngn utomstående kan gå in och ha kommentarer. Varför måste man ha anknytning till ngn för att få lov att kommentera inläggen? Är inte den här sidan öppen för alla?

Det är inte speciellt sportsligt att hålla på som ni gör. Varför inte ringa upp den berörda ryttaren istället och fråga hur det verkligen ligger till, istället för att skriva massa kommentarer här på nätet? Det är ju betydligt mer kamratligt. Eller anmäl direkt till ledningen. Du får ju ni ett slut på det här och slipper att bekymra er över det längre.

Fram för bättre kamratskap inom ridsporten = bjud in alla i gemenskapen!! Sluta prata om varandra och börja prata med varandra istället

Vemsomhelst skrev:
Du tycks ha svårt för att förstå att ngn utomstående kan gå in och ha kommentarer. Varför måste man ha anknytning till ngn för att få lov att kommentera inläggen? Är inte den här sidan öppen för alla?

Det är inte speciellt sportsligt att hålla på som ni gör. Varför inte ringa upp den berörda ryttaren istället och fråga hur det verkligen ligger till, istället för att skriva massa kommentarer här på nätet? Det är ju betydligt mer kamratligt. Eller anmäl direkt till ledningen. Du får ju ni ett slut på det här och slipper att bekymra er över det längre.

Fram för bättre kamratskap inom ridsporten = bjud in alla i gemenskapen!! Sluta prata om varandra och börja prata med varandra istället

Du har tydligen svårt att läsa innantill! tråden handlade inte om en speciell ryttare utan kvalregler. Och att det finns ekipage som inte är kvalade för att starta är ingen nyhet.

Har inget med sportslighet att göra, hade det haft det så skulle ju den ryttaren som startar en inte kvalad häst var den som uppträder osportsligt.

Det är lite lustigt att det kommer en ny användare som motsäger sig att man bör vara kvalad om det inte var så att den som är bakom nicket inte kände sig trampad på tårna. :angel:

Allt du har skrivit tyder i af på att jag tror mig veta vem du är :smirk: och att du nu skulle ta åt dig gör ju saken bara ännu mer lustig.

Du har ju fortfarande inte vågat pm mig den hästens namn som du sökte resultat på! :angel:

Kan inte någonstans se att jag har motsatt mig några kvalregler.

Det är helt riktigt att tråden från början handlar om kvalregler. Så varför flikade du då in att du vet minst ett som inte är kvalat??

Den enda som trampas på tårna i det här är du. Eftersom du har dragit ner tråden till en sån fruktansvärt låg nivå nu får det vara.

Dessutom har jag dragit i några trådar för att ta reda på vem du är och det var ju inte så svårt du verkar vara glad för att visa upp dig själv. Nu förstår jag varför det är på en så låg nivå!!

Jag får känslan av att detta inte har ett skit med kvalad eller inte kvalad att göra utan att du har ngn typ av personlig vendetta mot Olgaklara!! Jag tror att du visste PRECIS vem hon var och retade dig av någon anledning på henne när du skaffade ditt nya nick, annars har jag svårt att begripa varför du gick gick på som en piraya direkt...

Det är inte heller svårt att dra parallellen att du är just en sådan ryttare som tävlat utan att ha kvalat. Det kanske inte är så, men det känns faktiskt lite så....

Jag tycker annars att det är en klart relevant diskussion på detta forumet hur man hanterar en sån sak som icke kvalade ryttare och hästar. Det ÄR ju faktiskt ett problem!

Det var Olgaklara som inte tyckte att det var relevant. Undrar varför det skall vara så svårt att förstå att jag inte är ngn av ryttarna och att jag inte har ngt samröre med ngn av er. Jag hade ingen som helst aning om vem Olgaklara var. eftersom hon gick till en sådan stark motattack angående ämnet och dessutom blev synnerligen otrevlig tog jag mkt enkelt reda på vem hon var. Eftersom jag för många år sedan har varit en aktiv ryttare kände jag igen henne.

Vemsomhelst skrev:
Kan inte någonstans se att jag har motsatt mig några kvalregler.

Det är helt riktigt att tråden från början handlar om kvalregler. Så varför flikade du då in att du vet minst ett som inte är kvalat??

Den enda som trampas på tårna i det här är du. Eftersom du har dragit ner tråden till en sån fruktansvärt låg nivå nu får det vara.

Dessutom har jag dragit i några trådar för att ta reda på vem du är och det var ju inte så svårt du verkar vara glad för att visa upp dig själv. Nu förstår jag varför det är på en så låg nivå!!

Eftersom det inte är speciellt ovanligt att ekipage rider okvalade. Men dina inlägg verkar det som om du vet vem jag tänkte på och det är ju ett lustigt sammanträffande.

Jag har aldrig sagt att jag är anonym, så det är ju ganska lätt att se vem jag är.

Och vad kallar du detta inlägg för då?? Om inte låg nivå!

Om du hade varit rakryggad så hade du pm mig, men eftersom jag redan listat ut vem du är så förstår jag att du inte gjorde det :angel:

Vemsomhelst skrev:
Det var Olgaklara som inte tyckte att det var relevant. Undrar varför det skall vara så svårt att förstå att jag inte är ngn av ryttarna och att jag inte har ngt samröre med ngn av er. Jag hade ingen som helst aning om vem Olgaklara var. eftersom hon gick till en sådan stark motattack angående ämnet och dessutom blev synnerligen otrevlig tog jag mkt enkelt reda på vem hon var. Eftersom jag för många år sedan har varit en aktiv ryttare kände jag igen henne.

jag har inte avrit otrevlig öht, plus att det är du som inte gillade att man skrev att det finns okvalade ekipage.

Så länge dessa inte diskuteras med namn så är det ingen som vet vem det är

Vemsomhelst skrev:
Jag undrar fortfarande hur ni kan veta detta eftersom vissa resultat inte går att få tag på på nätet?
Vi är en hel del som har koll. Resultat publiceras och kan sparas digitalt eller på papper.
Man kan också kolla med distrikt alt förbund och det är det vi som föreningar ibland måste göra om vi ska kolla upp resultat. :idea:

Vemsomhelst skrev:
Jag har försökt att ta reda på resultat på en häst som jag vet har startat och placerat sig. Det var mer eller mindre omöjligt eftersom resultaten inte fanns att tillgå på nätet.
Du har fel ;)
det går utmärkt. OM man inte hittar resultat någonstans så vänder man sej till Bibbi. :idea:

Vemsomhelst skrev:
Där missuppfattar du mig nog lite, jag anser att det är ryttarens ansvar att se till att vara kvalad men att arrangörerna gärna ska kolla upp de tips/uppgifter de får från andra håll också.

Sen tror jag eg att det är väldigt få som bryr sig om att rapportera icke kvalade ekipage men jag kan nog tycka att det skulle vara surt att tappa en placering tex till någon som inte är startberättigad.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 369
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 992
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 465
Senast: Ajda
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 762
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar