De la Gardie 950

Empire

Trådstartare
Någon som har använt sig av honom? Är han en mulltitalang som jag har fått höra? Någon som har bilder på avkommor efter honom? För och nackdelar?

Sv: De la Gardie 950

Det finns en gammal tråd om honom om du söker.

Jag har en valack f.2004 med Freimoor på mödernet.
I år har han blivit placerad i debutant fälttävlan, 110 banhoppning och LC1 dressyr :D.

Jo jag vet att det finns en gammal tråd om honom, men vill ha lite "färsk" info:) Du har ingen bild på din?

Vet inte hur "gubben" efter 10 kom, datorn lever eget liv många gånger, den "gubben" skulle behövas nu:))

Tack! Han ÄR trevlig om än med lite egna ideér :D.
164 när han står och sover i boxen och 166 när det är nåt spännande som händer. Han kan blåsa upp sig som få...

Min morfar fött upp ett sto e. De la gardie ue. Epson-Ganesco.

Hon har gångarter som enligt flera av sveriges bästa tränare är av internationell klass och hoppar inte alls tokigt. Nu kommer hon ju göra karriär på dressyrbanorna enbart, men på treårs hoppade hon inte alls tokigt.

Har tvärr inga bilder på den här datorn.

Okej han lämnar både hopp och dressyr avkommor:) Då kanske man kan ha honom i åtanke till nästa år, vill ha Naturligt på mitt sto, och det står ju han på. Kul om du fick in någon bild:laugh:

Kul att höra att han är trevlig, har fått höra att han kan lämna lite knepiga hästar. Så det är alltid roligt att få höra om andras avkommor till hingsten man har lite funderingar på, och det finns ju en massa hingstar att tänka på:D

Min lilla femåring är e. De la Gardie - Royal!
Världens mysigaste är hon, skulle kunna stå och mysa hela dagarna :love: Dock har man ju inte direkt tid med det.
Hon är väldigt ambitiös och går bra i både hoppning och dressyr, även om jag mest satsar på dressyren.
Hon är dock ett riktigt litet sto ;) Passar det inte damen så får man veta det, kan jag säga! ;) :p

Kände en De La Gardie avkomma. En valack f.2000 som har ett perfekt psyke! Har lite nerv men alltid fullt kontrollerbar. Sköter sig alltid perfekt. Fina gångarter (dressyrinriktad men hoppar också bra).
Fin modell men långa ben och lagom högställd. Går naturligt i form.
Är nog runt 166 i mkh. Har ingen bild just nu men kan fixa.

Här är min uppfödning efter De la Gardie -Patrice

Klicka på bilden så kommer det upp en video .

Och en bild på honom
P10001271.jpg

Han var underbart snäll och stabil som föl/unghäst. Är numer såld .

Mia

Han ser trevlig ut:) har du visat honom? Vad fick han för omdömme? De la gardie verkar ge bra föl, tur att det är ett tag kvar till vår och sommaren:laugh: Finns ju många fina hingstar tyvärr inte många på N, är helst ute efter en Dressyrhingst, men kan ev tänka mig en hopp om den har bra gångarter.

kl

Jag hade en hemma nästan ett halvår (inhyrd på helinackordering) som hade fullblod på mödernet. Att säga att det var en trevlig häst var årets osanning!

I det fallet hade alla negativa rykten om att DLG lämnar skarpa, svåra avkommor med ett jävla humör besannats. :crazy:

Fy och tvi!!

Lagom gångarter och lagom hopp men inte alls någon enkel häst, vare sig i ridning eller hantering. Tjurig och bäg, ingen will to please alls, hellre tvärtom.

Har dock sett andra avkommor som varit jättetrevliga!

Hade ett sto e:DLG, säger som du, förfäligt psyke! Supernervös i både ridning och hantering. Vacker som en dag så jag fick sålt henne tillslut, men så totalt oridbar. Har hört fler med oridbara DLG-avkommor, skulle inte chansa på honom när det finns så många fina hingstar med bevisat bra ridbarhet och temperament hos avkommorna.

Har hört om att han lämnar skarpa avkommor, där av ville jag höra från fler.
Mitt sto har nerver så det behövs inte mer;) Får nog lägga honom på hyllan:)

Känner ett sto efter honom. Ledarsto som kräver sin människa och som kräver respekt. Ingen häst du bara knatar fram till och bestämmer över hur som helst! Hennes respekt måste man förtjäna och då är hon otroligt trevlig. Mycket tydlig i sina signaler och mycket bestömd i sina åsikter, ger sej INTE i första taget, här får man vackert ta henne för vad hon är för man vinner inte i en kraftmätning. Man får hitta andra vägar runt problmet istället. Men när man har henne på sin sida så är hon guld!! Mycket stort självförtroende, lätt att lugna i stressade situationer- lugn och trygg i sej själv. Rör sej fint och hoppar med mycket självförtroende.

Här är två bilder på min tvååriga hingst. Han rör sig bra. Han är mycket trevlig, lättlärd. Har varit lite osäker på sig själv men det är mamman som uppfostrat honom så och det har gått över nu när han hanteras mer. Har bara löshoppat honom en gång men det gjorde han bra. Har även en ettåring men honom har jag ingen bra bild på. Han är också trevlig att hantera men ger mest intryck av att bli hopphäst. Liknar mest mamman.

devil_23.jpg

devil_20.jpg

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 270
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 591
Senast: Svartkatt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 820
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka